ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال Xcad Network، جایگزینی برای یوتیوب!

این شبکه با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات و راه‌حل‌ها به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبان خود برقرار کنند، طرفداران خود را افزایش دهند و درآمد بیشتری داشته باشند. در کنار اینها، شبکه ارز دیجیتال ایکس کد یک پلتفرم آموزشی نیز دارد که طیف وسیعی از راهنماها و کلاس‌های برگزارشده توسط کاربران شناخته‌شده یوتیوب را ارائه می‌دهد. این کلاس‌ها به تولیدکنندگان مشتاق محتوا کمک می‌کنند تا شانس بیشتری برای موفقیت در این شبکه اجتماعی داشته باشند.

ارز دیجیتال Xcad Network ابتدا در شبکه اتریوم و به عنوان یک توکن ERC-20 راه‌اندازی شد و قرار است در آینده به عنوان یک توکن ZRC2 به شبکه زیلیکا (Zilliqa) انتقال یابد. فرآیند تولید توکن (TGE) ارز دیجیتال ایکس کد در ماه می سال جاری آغاز شد. این توکن نقش مهمی در اکوسیستم ایکس کد ایفا می‌کند و در واقع، به عنوان توکن اختصاصی پلتفرم و صرافی غیرمتمرکز ایکس کد و همچنین، توکن مدیریتی این شبکه عمل می‌کند. به لطف ییلد فارمینگ ایکس کد، کاربران همچنین می‌توانند توکن XCAD خود را استیک کنند.

در حال حاضر، الیور بل (Oliver Bell)، جوئل موریس (Joel Morris) و جف وارد (Jeff Ward)، تیم اجرایی ارز دیجیتال ایکس کد را تشکیل می‌دهند. آنها با همکاری هم در تلاشند که تجربه کارآفرینی و سرگرمی آنلاین را به ارمغان آوردند و در این مسیر، توسط شبکه گسترده‌ای از تولیدکنندگان موفق محتوا در یوتیوب پشتیبانی می‌شوند.

ارز دیجیتال Xcad Network چگونه کار می‌کند؟

از طریق شبکه ایکس کد تولیدکنندگان محتوا می‌توانند توکن تولید محتوای (Content Creator Token) خود را راه‌اندازی کنند و آن را از طریق اکوسیستم شبکه ایکس کد به هواداران خود پاداش دهند.

تولیدکنندگان محتوا همچنین می‌توانند مواردی همچون لحظات به یاد ماندنی حرفه خود، برخی از ویدیوهای خاص، حقوق بازخرید کالا و … را به توکن‌ غیر قابل تعویض (NFT) تبدیل کنند و به این ترتیب، امکان درآمدزایی بیشتر را برای خود و مخاطبانشان فراهم آورند.

در مقابل، کاربران نیز می‌توانند به سادگی و تنها با تماشای حداقل ۸۰ درصد از ویدئوهای محتواساز مورد علاقه خود یا تعامل داشتن با کانال آنها، مانند گذاشتن نظرات یا به اشتراک‌گذاری ویدیو، توکن هواداری دریافت کنند. آنها سپس می‌توانند این توکن‌های هواداری را در صرافی غیر متمرکز ایکس کد با توکن XCAD مبادله کنند که این توکن نیز به نوبه خود می‌تواند برای تعامل با ابزارهای مختلف دیفای استفاده شود یا با سایر توکن‌های هواداری/NFT معامله گردد.

ارز دیجیتال Xcad Network در ماه می سال جاری روی پلتفرم دائو میکر (DAO Maker) راه‌اندازی شد و هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد. با این وجود، این پروژه دارای نقشه راه بلندپروازانه‌ای است و قصد دارد تا پایان سال جاری، افزونه مرورگر، راه‌حل توکنیزه‌سازی، صرافی غیر متمرکز و توکن‌های غیر قابل تعویض ZRC1/ERC-721 را راه‌اندازی و تکمیل کند.

توکن XCAD در دو قالب ZRC2 و ERC-20 در دسترس خواهد بود و کاربران می‌توانند به راحتی و با استفاده از یک پل توکن سفارشی آنها را میان دو شبکه مبادله کنند.

چه چیزی ارز دیجیتال ایکس کد را منحصربه‌فرد می‌کند؟

همان‌طور که گفته شد، شبکه ایکس کد با ارائه طیف وسیعی از راه‌حل‌ها به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا به راحتی از محتوا و مخاطبان خود درآمد کسب کنند و کاربران نیز تعامل بهتری با یوتیوبرهای مورد علاقه خود داشته باشند. این پلتفرم برای اطمینان از ایجاد تعادل میان این دو بخش، از راه‌حل‌های تشویقی هوشمندانه‌ای استفاده می‌کند. به این ترتیب، همه شرکت‌کنندگان از رشد این شبکه سود خواهند برد.

برخی از این راه‌حل‌ها عبارتند از:

  • ساخته‌شده بر بستر زیلیکا: شبکه ایکس کد روی زیلیکا ساخته شده است؛ یک پلتفرم بلاکچینی با عملکرد بالا که قادر است در هر ثانیه هزاران تراکنش را تقریباً بدون هیچ هزینه‌ای پردازش کند. این پلتفرم توسط پروتکل اجماع تحمل خطای بیزانس (PBFT) زیلیکا پشتیبانی می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که کاربران توکن XCAD بتوانند بدون نگرانی از حملات مختلف، به صورت ایمن معاملات خود را انجام دهند.
  • توکن‌های تولیدکنندگان محتوا: شبکه ایکس کد با ارائه یک راه‌حل ساده توکنیزه‌سازی به تولیدکنندگان محتوا، به آنها اجازه می‌دهد که به راحتی توکن‌های هواداری منحصربه‌فرد خود را راه‌اندازی کنند. توکن‌های تولیدکنندگان محتوا را می‌توان بسته به مخاطب آن با ویژگی‌های خاصی طراحی کرد؛ با این حال می‌توان از همه آنها برای خرید NFTها، کالاها و رویدادها بهره برد. همچنین برخی از محتواسازان قابلیت مدیریتی را نیز به توکن خود اضافه می‌کنند و به این ترتیب، به طرفداران خود اجازه می‌دهند که به محتوای آینده و تصمیمات کلیدی کانال رأی دهند.
  • صرافی غیر متمرکز XCAD: کاربران می‌توانند از طریق یک صرافی غیر متمرکز مستقر در زیلیکا، توکن‌های تولیدکنندگان محتوا و ارز دیجیتال ایکس کد خود را مبادله کنند.
  • بازار توکن‌های NFT محتواسازان: تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از طریق بازار توکن‌های NFT شبکه ایکس کد، NFTهای خود را ایجاد کنند و سپس، دنبال‌کنندگان آنها نیز می‌توانند این توکن‌ها را به سادگی و با استفاده از ارز دیجیتال ایکس کد یا توکن‌های هواداری خریداری نمایند. پس از آن، کاربران می‌توانند توکن‌های NFT خود را با سایر کاربران مبادله کنند یا از آنها برای محتوای مرتبط، کالا یا سایر خدمات استفاده نمایند. هر زمان که این توکن‌های NFT معامله شوند، سازندگان آنها نیز درآمد غیرفعال کسب خواهند کرد. این توکن‌های NFT در اشکال مختلف ارائه می‌شوند، اما نوع اولیه آنها تحت عنوان «توکن‌های غیر قابل تعویض لحظه‌ای- moment NFTs» شناخته می‌شوند که نسخه توکنیزه‌شده برخی از لحظات شاخص یوتیوبرها هستند.
  • پلتفرم آموزش الکترونیکی: محتواسازان تازه‌کار با پیوستن به پلتفرم آموزش الکترونیکی Xcademy می‌توانند مسیر موفقیت خود در یوتیوب را تسریع کنند. این پلتفرم امکان دسترسی به طیف وسیعی از مطالب و ابزارهای آموزشی برای افزایش مخاطبان را برای کاربران فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال Xcad را از کجا بخریم و در کجا ذخیره کنیم؟

از آن‌ جایی که توکن XCAD یک ارز دیجیتال جدید به شمار می‌رود، هنوز در صرافی‌های زیادی در دسترس نیست و تنها هفت صرافی آن را لیست کرده‌اند. از جمله صرافی‌های رمزارزی شناخته‌شده‌ای که از ارز دیجیتال Xcad Network پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به کوکوین (KuCoin)، صرافی Gate.io، یونی سواپ (Uniswap) و پنکیک سواپ (PancakeSwap) اشاره کرد. در این میان، بیشترین حجم معاملات ارز دیجیتال ایکس کد توسط صرافی کوکوین پردازش می‌شود.

در این صرافی‌ها، کاربران می‌توانند با استفاده از سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT) و … اقدام به خرید ارز دیجیتال ایکس کد کنند.

ارز دیجیتال ایکس کد یک توکن ERC-20 است؛ به این معنا که تمام کیف پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از اتریوم، از این ارز دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول‌های لجر نانو اس (Ledger Nano S)، لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، ترزور وان (Trezor One)، تراست والت (Trust Wallet) و متامسک (MetaMask)، از جمله کیف پول‌های شناخته‌شده و امنی هستند که توکن XCAD را می‌توان در آنها ذخیره و مدیریت کرد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال Xcad Network

عرضه اولیه ارز دیجیتال Xcad Network در روزهای ۱۷ و ۱۸ ماه می سال ۲۰۲۱ میلادی انجام شد. در این رویداد، توکن XCAD با قیمت ۰٫۱ دلار به فروش رسید.

با این حال، در زمان عرضه عمومی این توکن در اواخر همان ماه، فروش ارز دیجیتال ایکس کد با قیمت تقریباً ۲ دلار آغاز شد. در روزهای اولیه، این ارز دیجیتال چندان مورد استقبال قرار نگرفت و قیمت آن تا ۱٫۲۵ دلار سقوط کرد. پس از آن، رمزارز ایکس کد وارد یک چرخه گاوی کوتاه‌مدت شد و قیمت آن تا ۲٫۳۸ دلار افزایش یافت.

با این حال، این روند صعودی زیاد طول نکشید و قیمت توکن XCAD مجدداً وارد یک روند نزولی شد. طی این روند و در تاریخ ۲۱ ژوئیه، قیمت ارز دیجیتال ایکس کد کمترین سطح تاریخی خود را در حدود ۰٫۵ دلار تجربه کرد.

از ابتدای ماه سپتامبر، نمودار قیمتی ارز دیجیتال ایکس کد دوباره یک روند صعودی به خود گرفت و در تاریخ ۱۰ سپتامبر، بالاترین رکورد تاریخی خود را در ۴٫۸۸ دلار به ثبت رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا