ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بانک مورگان استنلی: بازی‌های متاورس و NFTها پتانسیل کسب ۱۰٪ از بازار کالاهای لوکس را دارند!

به گزارش کوین دسک و بر اساس یادداشت تحقیقاتی بانک مورگان استنلی، بازی‌های متاورس و NFTها می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ فرصت درآمدی ۵۰ میلیارد یورویی را برای این بخش (کالاهای لوکس) به همراه داشته باشند.

در این گزارش آمده است:

NFTها و بازی‌های اجتماعی دو فرصت کوتاه‌مدت برای برندهای لوکس ایجاد می‌کنند و این امکان را برای آنها فراهم می‌کنند تا از IP عظیم خود که طی دهه‌ها ساخته شده است درآمد کسب کنند.

فروش ۹ توکن NFT توسط Dolce & Gabbana به قیمت ۵.۷ میلیون دلار به‌خوبی پتانسیل بزرگی که برای کالاهای لوکس مجازی و ترکیبی وجود دارد را نشان می‌دهد. به همین خاطر، مورگان استنلی تخمین می‌زند که ارزش بازار NFT تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

مورگان استنلی معتقد است تا سال ۲۰۳۰ برندهای لوکس می‌توانند درآمد کل بازار مربوط به برند خود را بیش از ۱۰٪ و سود پیش از بهره و مالیات صنعت را تا ۲۵ ٪ افزایش دهند. تحلیلگران به رهبری ادوارد استنلی در این گزارش نوشتند که تقاضا برای کلکسیون‌های NFT به تقاضای قوی برای کالاهای لوکس در میان‌مدت منجر خواهد شد.

مورگان استنلی خاطرنشان کرد که برندهای لوکس در حال بررسی همکاری با پلتفرم‌های بازی و متاورس هستند و با افزایش تعداد سهام آنها، به بخش لوکس این صنعت ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلار افزوده خواهد شد.

به عقیده این بانک، کمپانی کرینگ (Kering) به دلیل «جمعیت‌شناسی نام تجاری گروه و همکاری‌های دیجیتالی نوآورانه» بهترین موقعیت را برای استفاده از متاورس دارد. از طرف دیگر این تحلیلگران معتقدند سهام فیسبوک بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در متاورس خواهد بود.

منبع: coindesk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا