بورساخبار بورس و اقتصاد

افت ۵هزار واحدی شاخص کل / خوش به حال بعضی از سهامداران شد

معاملات بازار سهام امروز در شرایطی دنبال می شود که بازار احتمالا سیگنالی از پایان دور نخست مذاکرات برجامی وین دریافت کرده است.
در معاملات روز شنبه شاخص کل بورس پایتخت برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد. شاخص کل نسبت به روز کاری قبل ۵ هزار و ۳۳۷ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش ۴ هزار و ۶۵۲ واحدی در سطح ۳۶۲ هزار و ۹۰۸ واحدی ایستاد.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۰۰ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۱۳۵ واحد قرار گرفت.

دو سمت سبز و قرمز بازار بورس

در روز شنبه تمام نمادهای بانکی قرمزپوش شدند و نمادهای «وبملت»، «وتجارت» و «اخابر» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در سوی دیگر بازار اغلب نمادهای پالایشی سبزپوش شدند و دو نماد «شبندر»، «شپنا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «فرابورس» و «ذوب» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «دماوند» و «توسن» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فسبزوار و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فجهان و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات بازار بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش ۷.۵ درصدی به رقم ۴ هزار و ۶۷۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۰۲ میلیارد تومان بود که ۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۴.۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۵۶ میلیارد تومان رسید که ۶۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.
منبع:گسترش نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا