بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش بینی بورس شنبه ( ۲۰ آذر ۱۴۰۰)

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۱۱ هزار ۳۴۹ واحدی به سطح یک میلیون ۳۴۹ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۴۴۴ واحدی در سطح ۳۶۳ هزار ۵۸۶ واحد قرار گرفت.پس از افت و خیرهای فراوان بازار بورس در هفته‌ای که گذشت، شاخص در نهایت دوباره در مسیر رشد قرار گرفت.

در روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ برخلاف روزهای گذشته بازار با وضعیت خوبی فعالیت خود را آغاز کرد. تعداد نمادهایی که در فاز فروش قرار گرفتند امروز کمتر از روزهای گذشته بود و تمایل سهامداران به خرید بیشتر از فروش بود. روند نسبتا خوب تقاضا تا پایان بازار ادامه داشت و شاخص بدون درجا زدن در مسیر رشد قرار داشت.

در پایان فعالیت بازار شاخص کل با رشد ۰.۸۵ درصدی و افزایش ۱۱¡۳۴۹ واحدی در ۱¡۳۴۹¡۳۶۶ ثابت ماند. در بازار بورس امروز ۲۲۷ نماد مثبت به کار خود پایان دادند و سهم ۱۰۱ نماد ریزش بود. در فرابورس هم سرانجام تعداد نمادهای مثبت بیشتر از منفی شد و ۱۲۶ نماد مثبت و ۱۱۹ نماد منفی به کار خود پایان دادند.امروز نمادهای فملی، فولاد، خودرو، وغدیر، شبندر و کگل موثرترین نمادها بر شاخص کل بودند. به غیر از کگل دیگر نمادها امروز رشد کردند و تأثیرشان بر شاخص از نوع مثبت بود.

نماد وسکرمان امروز بیشترین تقاضا را در بازار به نام خود ثبت کرد. سمگا، وسکرد، وسکرشا و وسگیلا دیگر نمادهایی بودند که پس از آن در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. در سمت دیگر بازار نماد وسخوز با بیشترین حجم عرضه همراه بود. پس از آن وسرضوی، وسصفا، وسخراج و وسخراش حجم عرضه بالایی داشتند.

ارزش معاملات امروز بازار ۲۹۹۶ میلیارد تومان به ثبت رسید. نماد خودرو که پس از دو هفته بازگشایی شد با ۶۷۳ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. خبهمن، خسگتر، کرمان، شبندر و وهور پس از آن در رتبه‎های بعدی قرار کرفتند.

خودرو امروز با رشد ۶.۴۷ درصدی بیشترین میزان افزایش را تجربه کرد. وخارز، سمگا، دسانکو، ثرود و زکشت پس از آن بیشترین رشد را داشتند. در سمت مقابل بازار نماد توسن ۵ درصد ریزش داشت و بیشترین میزان اصلاحات را تجربه کرد. پس از آن دماوند، غصینو، سدبیر، ثاباد و قچار در رتبه‌های بعدی بودند.

پیش بینی بورس شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰

بازار امروز تحت تأثیر حمایت از نمادهای مهم و تأثیر گذار و البته بازگشایی خساپا و خودرو شکل مثبتی داشت و امیدوارکننده به پایان رسید. می‌توان انتظار داشت که این روند مثبت روز گذشته نیز کماکان ادامه داشته باشد و بازار به رشد خود ادامه دهد. با این حال، باید در نظر داشته باشید که بازار پیش بینی نشده بورس کشور می‌تواند تحت تأثیر هر خبر مثبتی روندی عکس داشته باشد و تمامی احتمالات را نقض کند.
منبع:گسترش نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا