بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش بینی بورس فردا ۲۳ آذر ۱۴۰۰

بازار بورس امروز هم کار خود را منفی شروع کرد. شاخص کل در ابتدای بازار حدود ۱۸۰۰ واحد ریخت و باید دید. از وخامت شرایط بورس حرفی ناگفته‌ای نمانده است. اگر بخواهیم شرایط فعلی بازار را توصیف کنیم می‌توان گفت بازاری ناامید، بدون نشانه‌ای از بهبود را در پیش رو داریم. امروز نیز مجددا بازار سهام تماما سرخ‌پوش بود و در حدود ۲ درصد دیگر از ارتفاع شاخص کل کاسته شد.

در یک سال اخیر روند خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار به شکل ممتد و ادامه داری وجود داشته است که نشان از ترس، بی اعتمادی، سرخوردگی و عدم جبران ضررهای سرمایه‌گذاران است. این عدد تا کنون به ۱۱۵ هزار میلیارد رسیده که نشان می‌دهد تنها درصد کمی از سهامدارن حقیقی در بازار باقی ‌مانده اند. به نظر می‌رسد حضور آنان نیز بیشتر به دلیل ضررهای سنگین و ناچیز شدن مقدار سرمایه کنونی باشد، به طوری که انگیزه فروش را از آنان سلب کرده است.

امروز نیز مانند اکثر روزهای گذشته مجددا شاهد خروج پول حقیقی به ارزش ۵۶۵ میلیارد تومان بودیم. تنها نکته مثبتی که در بازار امروز می‌توان عنوان کرد افزایش حدودا ۳۶ درصدی ارزش معاملات نسبت به روز گذشته است که می‌تواند ناشی از تلاش حقوقی‌ها در جهت جمع کردن تعدادی از صف‌های فروش باشد.به طور واضحی مشخص است که بورس برای رشد نیازمند دو فاکتور است. ۱- ثبات سیاسی و اقتصادی و مشخص شدن آینده مبهم برجام ۲- حمایت از بازار

در بودجه سال ۱۴۰۱ مبالغ بیشتری در جهت حمایت از بورس در نظر گرفته شده است. اما آیا این بدان معناست که تا آخر سال جاری امیدی به حمایت بیشتر نمی‌توان داشت؟

به طور کلی در پیش بینی بورس فردا دلیل منطقی و همچنین انگیزه لازم برای تغییر روند بورس دیده نمی‌شود و به احتمال بالا با بازاری منفی، کم رمق و رکودی مواجه خواهیم بود.

دیدگاه تکنیکالی و یک حمایت مهم

از لحاظ تکنیکالی نیز همان طور که در روز گذشته اشاره شد، شاخص کل حمایت استاتیک ۱.۳۱۲ میلیون واحد را از دست داده است ودر حال حرکت به سمت کف کانال نزولی خود در ۱.۲۷ میلیون واحد است. از آنجایی که این سطح منطبق بر حمایت داینامیک و استاتیک است و همچنین اندیکاتور RSI نیز در این محدوده به منطقه اشباع فروش خواهد رسید، بنابراین محدوده ۱.۲۷ میلیون واحد اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد و می‌تواند سبب ایجاد تحرکاتی در بازار در طی چند روز آینده شود.
منبع:گسترش نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا