اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

مدیر عامل بلاک چین تیتانیوم به دلیل کلاهبرداری ICO، به مدت ۴ سال پشت میله های زندان قرار گرفت

مدیر اجرایی بلاک چین تیتانیوم پس از اعتراف به گناه در جولای سال گذشته سرانجام محکوم شد.

مدیر عامل بلاک چین تیتانیوم مستقر در کالیفرنیا به چهار سال زندان محکوم شد – پایان دادن به حماسه عرضه اولیه سکه (ICO) در سال ۲۰۱۸ که سرمایه گذاران را از ۲۱ میلیون دلار محروم کرد.

به گفته وزارت دادگستری، مایکل استولری، که خدمات زیرساخت بلاک چین تیتانیوم (TBIS) را تأسیس کرد، یک چهره کلیدی در «طرح تقلب در ارزهای دیجیتال» بود که شامل عرضه اولیه سکه برای TBIS بود که بین اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ انجام شد.

سرمایه گذاران برای شرکت در ICO یک توکن رمزنگاری به نام BARs خریداری کردند. به گفته وزارت دادگستری، تقریباً ۲۱ میلیون دلار از ایالات متحده و خارج از کشور جمع آوری شده است.

نمودار قیمت نشان می دهد که چگونه قیمت BAR دلار از فوریه ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۸ کاهش یافت

با این حال، در شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در سال ۲۰۱۸، Stollery متهم شد که ICO را در رگولاتور ثبت نکرده است.

در ژوئیه ۲۰۲۲، او به یک فقره کلاهبرداری اوراق بهادار به دلیل نقشش در “طرح تقلب” اعتراف کرد .

او اعتراف کرد که جنبه‌هایی از وایت پیپرهای TBIS را جعل کرده و گواهی‌های جعلی مشتریان را در وب‌سایت TBIS قرار داده است، همراه با ادعای دروغ روابط تجاری با فدرال رزرو ایالات متحده – همه اینها باعث گمراهی سرمایه‌گذاران در مورد مشروعیت و چشم‌انداز سود TBIS شده است.

بر اساس گزارش SEC، او همچنین اعتراف کرد که وجوه سرمایه گذاران ICO را با سرمایه خود ترکیب کرده است و از بخشی برای پرداخت هزینه های نامرتبط مانند صورتحساب های کارت اعتباری و صورتحساب های آپارتمان خود در هاوایی استفاده کرده است.

اگرچه او با ۲۰ سال حبس روبرو بود، اما در عوض در مجموع چهار سال و سه ماه حبس را به خاطر مشارکتش سپری خواهد کرد.

SEC اعمال را افزایش می دهد

SEC در سال های اخیر اقدامات خود را علیه فضای ارزهای دیجیتال افزایش داده است.

طبق تحقیقات Cornerstone، تعداد دعاوی مربوط به ارزهای دیجیتال که توسط SEC مطرح شد در سال ۲۰۲۲ با ۳۰ اقدام اجرایی علیه فعالان بازار دارایی دیجیتال در سال افزایش یافت که نسبت به ۲۰ اقدام در سال ۲۰۲۱ ۵۰ درصد افزایش داشت.

این گزارش نشان داد که اجرای ارزهای رمزپایه همچنان اولویت بالایی برای SEC تحت ریاست گری جنسلر است. در سال ۲۰۲۲، این آژانس ۳۰ اقدام اجرایی مرتبط با ارزهای دیجیتال را آغاز کرد که ۵۰ درصد از سال ۲۰۲۱ افزایش داشت.

— تحقیقات سنگ بنا (@Cornerstone_Res) 18 ژانویه ۲۰۲۳

از مجموع ۳۰ اقدام اجرایی در سال ۲۰۲۲، ۱۴ مورد شامل عرضه اولیه سکه (ICO) بود که بیش از نیمی از آنها شامل ادعای کلاهبرداری بود.

آبه چرنین، معاون رئیس مرکز تحقیقات کرنرستون، گفت:

«بر اساس اجرای آزمون هوی دادگاه عالی ایالات متحده، SEC به پیگیری اقداماتی ادامه می‌دهد که ادعا می‌کند توکن‌های منتشر شده در عرضه‌های اوراق بهادار ثبت نشده مرتبط با ICO، قراردادهای سرمایه‌گذاری مشمول مقررات و اجرای SEC هستند. و رئیس بخش فین‌تک آن است.»

او افزود: «ما شاهد افزایش کمک‌ها به SEC از سوی آژانس‌ها و سازمان‌های خارجی در جریان تحقیقات مربوط به رمزنگاری تحت مدیریت Gensler بوده‌ایم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا