اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

دادستان های کره ای : Do Kwon وجوه غیرقانونی را از LUNA به بیت کوین تبدیل کرد

دادستان های کره جنوبی با بایننس تماس گرفته اند تا درخواست توقف برداشت های مرتبط با Do Kwon را بدهند.

دادستان های کره جنوبی ۴۱۴.۵ میلیارد وون (۳۱۴.۲ میلیون دلار) دارایی های غیرقانونی مرتبط با Do Kwon، بنیانگذار آزمایشگاه Terraform و همکارانش را شناسایی کرده اند.

از میان دارایی های غیرقانونی شناسایی شده، دادستان ها حدود ۹۱.۴ میلیارد وون (۶۹ میلیون دلار) از مقدار مشخص شده را مستقیماً به Kwon مرتبط کرده اند.

اگرچه Do Kwon میلیون‌ها دلار جمع کرد، هیچ یک از دارایی‌های مرتبط با او قابل بازیافت یا تحت صلاحیت مقامات کره جنوبی نیست.

این عمدتا به این دلیل است که مدیر عامل سابق که اکنون دستگیر شده است، گزارش شده است که بیشتر وجوه غیرقانونی را به بیت کوین تبدیل کرده است.

بر اساس گزارشی که توسط رسانه محلی KBS منتشر شده است ، به جای سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی، از صرافی های کریپتو در خارج از کشور استفاده می کند .

تحقیقات اولیه درباره فروپاشی Terra توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان داد که Kwon تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین را از Terra پس از فروپاشی استخراج کرده است.

در گزارش دیگری بر اساس مصاحبه SEC با آزمایشگاه‌های سابق Terraform که در رسانه‌های کره جنوبی منتشر شد، Kwon متهم شد که ۸۰ میلیون دلار در ماه قبل از فروپاشی اکوسیستم Terra جمع‌آوری کرده است.

مقامات کره جنوبی از بایننس خواسته اند تا هرگونه درخواست برداشت مرتبط با Kwon را متوقف کند.

بایننس تایید کرد که با دادستان ها همکاری می کنند و هر کمکی را که نیاز دارند ارائه می دهند.

“ما به مقامات LE کره کمک درخواستی را ارائه کردیم. از آنجایی که ما نمی توانیم در مورد تحقیقات در حال انجام LE اظهار نظر کنیم، برای هر گونه نظر بیشتر لطفا با دادستان تماس بگیرید.”

دادستان های کره جنوبی به طور فعال در حال ردیابی اموال مرتبط با مدیران آزمایشگاه های Terraform هستند تا برخی از سرمایه های غیرقانونی را از خرابی Terra بازیابی کنند..

در ۳ آوریل، دادستان ها خانه ها و سایر دارایی ها را توقیف کردند تا کارمندان سابق Terra را از فروش چیزهایی که ممکن است به پرونده های حقوقی مرتبط است بازدارند.

علاوه بر اقامتگاه‌هایی که در سئول متعلق به مدیر عامل سابق شین هیون سونگ و دیگران است، دادستان‌ها همچنین علیه وسایل نقلیه ثبت شده خارجی آنها، زمین‌هایی در Hwaseong و Gapyeong در Gyeonggi-do و Taean در استان Chungcheong جنوبی اقدام به توقیف کردند.

Terra یک اکوسیستم رمزنگاری پررونق بود تا اینکه در می ۲۰۲۲ سقوط کرد .

چیزی که در ابتدا تصور می شد یک رویداد برانگیخته بازار باشد، یک مورد آشکار از تقلب بود که مدیر عامل سابق Kwon در مرکز آن قرار داشت.

طبق داده‌های زنجیره‌ای، در ۳ هفته منتهی به تعمیق استیبل‌کوین TerraUSD (UST)، یک نهاد بیش از ۴۵۰ میلیون دلار UST را در بازار آزاد تخلیه کرد.

چهار روز پس از آخرین فروش، UST شروع به سقوط کرد. نهادی که در پشت این زباله دان عظیم قرار داشت، کسی نبود جز آزمایشگاه های Terraform.

TFL این روایت را انجام داده است که به UST “حمله شده است”. این یک پرچم دروغین است.

در واقع، خود TFL با تخلیه غیرمسئولانه مقدار زیادی از UST در یک بازه زمانی کوتاه، استخر Curve را تضعیف کرد. این باعث کاهش نقدینگی و تضعیف شدید میخ شد.

علیرغم صدور حکم بازداشت از سوی مقامات کره جنوبی و اعلام قرمز اینترپل علیه نام خود، Kwon به مدت نزدیک به یک سال به فرار از دستگیری ادامه داد تا اینکه در ۲۳ مارس در مونته نگرو دستگیر شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا