اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

دادگاه بروکلین بانکدار سابق را به اتهام کلاهبرداری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال متهم کرد

دادگاه فدرال بروکلین یک بانکدار سابق سرمایه‌گذاری را به اتهام گرفتن پول سرمایه‌گذاران به بهانه سرمایه‌گذاری سودآور در ارزهای دیجیتال متهم کرد.

دادگاه فدرال در بروکلین، نیویورک، یک بانکدار سرمایه گذاری سابق و یک کارگزار ثبت شده را به اتهام کلاهبرداری از سرمایه گذاران متعدد از طریق وعده سود سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال جعلی و سوء استفاده از وجوه دریافتی برای تامین مالی سبک زندگی خود متهم کرد.

اسناد موجود در دادگاه ادعا می کند که متهم، راشاون راسل، از علاقه فزاینده به سرمایه گذاری های رمزنگاری برای گمراه کردن سرمایه گذاران سوء استفاده کرده است.

راسل چندین سرمایه‌گذار را متقاعد کرد که پس‌اندازهای فیات خود را مجدداً در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، و اغلب وعده‌های بازده قابل توجه یا تضمین شده را می‌دادند.

با این حال، ادعا می شود که راسل از پول سرمایه گذاران برای تأمین مالی سبک زندگی شخصی خود سوء استفاده کرده است.

بریون پیس، وکیل ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک، قصد دادگاه را برای پیگیری پرونده علیه بانکدار سابق فاش کرد:

« همانطور که گفته می‌شود، راسل تقاضا برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به طرحی برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران متعدد به منظور تامین مالی سبک زندگی خود تبدیل کرد. این دفتر به پیگیری تهاجمی کلاهبردارانی که این طرح‌ها را علیه سرمایه‌گذاران در بازار دارایی‌های دیجیتال انجام می‌دهند، ادامه خواهد داد.»

راسل پس از متقاعد کردن سرمایه گذاران در مورد طرح سرمایه گذاری جعلی ارزهای دیجیتال بر اساس اعتبار خود به عنوان یک بانکدار سابق سرمایه گذاری و یک کارگزار ثبت شده در سازمان تنظیم مقررات مالی، از پول آنها برای قمار و بازپرداخت سرمایه گذاران دیگر استفاده کرد.

طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ)، راسل برای گمراه کردن سرمایه‌گذاران بی‌احتیاطی در مورد وضعیت سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری‌شان، اسنادی جعلی ساخت.

جعل شامل تغییر تصویری از وب سایت یک بانک برای نشان دادن موجودی های جعلی و تأییدیه های حواله بانکی بود.

اگر راسل مجرم شناخته شود، ممکن است با حداکثر ۲۰ سال زندان روبرو شود.

وزارت دادگستری همچنین از سایر سرمایه گذاران درخواست کرد که در صورت مشکوک شدن به قربانی شدن در جرم ادعایی، با آنها تماس بگیرند.

در ۶ آوریل، وزارت موسسات مالی ایالت واشنگتن هشدار حمایت از مصرف کننده را در برابر صرافی ارز دیجیتال Eucoinotrade صادر کرد.

بر اساس این گزارش، Eucoinotrade یک “تقلب در هزینه های پیشرفته” را تسهیل کرد که در آن از کاربران خواسته شد تا برای ارتقاء حساب ها و برداشت وجوه پرداخت کنند.

در حالی که کاربران برای واریز پول با مشکلی مواجه نبودند، هنگام تلاش برای پول نقد با مشکل مواجه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا