ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

انواع کیف پول ریپل (XRP)

در این مطلب اختصاصی از فیماچارت به طور کامل به معرفی و بررسی کیف پول های ریپل (XRP) می پردازیم. این ارز دیجیتال اگرچه با استقبال عمومی زیادی مواجه شده است اما همچنان از بیت کوین و اتریوم عقب مانده و کیف پول های کمی هستند که آن را پشتیبانی کنند. شاید یکی از دلیل های این مهجور ماندن هزینه ای است که نگهداری این ارز دارد. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که نگهداری آن‌ها در کیف پول هزینه‌ای ندارد، نگهداری ریپل در کیف پول‌ نیازمند حداقل ۲۰ واحد ریپل (XRP) است که قابل برداشت و انتقال نیست.

بنابراین بهتر است که در مورد ریپل یک کیف پول مناسب را انتخاب کنید تا نیاز نباشد برای ساخت کیف پول‌های متعدد هزینه بیشتری شود.

هرچند که، همه کیف پول‌های موجود برای ریپل اعتبار و امنیت مناسبی ندارند اما در ادامه، ۸ کیف پول مطرح را برای ذخیره XRP معرفی می‌کنیم که مدت‌هاست به کاربران خدمات می‌دهند و به‌عبارتی امتحان خود را پس داده‌اند.

کیف پول سخت افزاری ریپل

از کیف پول‌های سخت‌افزاری اغلب به‌عنوان امن‌ترین گزینه‌های ممکن برای نگهداری ارزهای دیجیتال یاد می‌شود. کیف پول‌های لجر و ترزور شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که با ذخیره‌سازی سرد (آفلاین) کلیدهای خصوصی، امکان هک شدن را به حداقل می‌رسانند.

  • لجر نانو اس و لجر نانو ایکس
لجر نانو اس
لجر نانو اس

دو کیف پول نانو اس (Nano S) و ایکس (X) که محصولات شرکت فرانسوی لجر (Ledger) هستند، بدون اغراق یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ذخیره که XRP به‌شمار می‌روند. لجر نانو اس و لجر ایکس هر دو از نظر امنیت تقریباً در یک سطح هستند، اما لجر ایکس جدیدتر است، از ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی می‌کند و ظاهر و امکانات جانبی بهتری دارد. شما می‌توانید با اتصال این وسیله به موبایل یا کامپیوتری که ویندوز، مک یا لینوکس بر روی آن اجرا می‌شود، ریپل ارسال یا دریافت کنید.

  • ترزور مدل تی
ترزور مدل تی
ترزور مدل تی

کیف پول ترزور مدل تی برخلاف کیف پول قدیمی‌تر ترزور وان، از ریپل پشتیبانی می‌کند. شرکت ترزور که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد، اولین کیف پول سخت‌افزاری خود را برای بیت کوین در سال ۲۰۱۴ روانه بازار کرد. کیف پول‌های ترزور نیز مانند لجر از صدها توکن و ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. طراحی این کیف پول با لجر نانو که شبیه به فلش یو‌اس‌بی‌ است، فرق دارد.

کیف پول موبایل

برای نگهداری ریپل در گوشی تلفن همراه، نرم‌افزارهای زیادی هم برای اندروید و هم برای iOS در دسترس است. در ادامه سه مورد از بهترین کیف پول‌های موبایل XRP را معرفی می‌کنیم.

  • اج (Edge)

کیف پول اج

اج (Edge) یک کیف پول موبایلی چندارزی است که دارایی‌ها رو روی خود تلفن همراه کاربر ذخیره می‌کند. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ از سوی شرکت ایربیتز (AirBitz) عرضه شد و برای پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس است. کیف پول اج برای تأمین امنیت دارایی‌ها، به‌جای سیدهای ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای از نام کاربری و گذرواژه استفاده می‌کند. این ویژگی می‌تواند برای کاربرانی که به تازگی وارد حوزه ارزهای دیجیتال شده‌اند، جذاب باشد.

  • توست والت (Toast Wallet)
توست ولت
توست ولت

توست والت یک کیف پول با ساختار متن‌باز است که استفاده از آن برای تمامی افراد ساده و راحت خواهد بود. سازندگان این کیف پول در مورد آن گفته‌اند که استفاده از آن به‌ اندازه‌ای ساده است که مادربزرگ شما هم می‌تواند از آن استفاده کند و به ‌اندازه‌ای امنیت دارد که یک بانکدار سوئیسی هم خیالش از بابت امنیت آن راحت است. نکته مثبت در مورد این کیف پول «non-hosted» بودن آن است و می‌توانید در هر لحظه کلیدهای خصوصی خود را بررسی کنید. توست ولت در حاضر برای اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. همچنین افزونه کروم این کیف پول نیز به تازگی توسعه یافته است.

  • تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست

تراست (Trust) یک کیف پول کاربرپسند و چندارزی متعلق به صرافی بایننس است. این کیف پول برای موبایل طراحی شده است و برای پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس است. نقطه قوت تراست، سادگی استفاده از آن است. همچنین یک صرافی درون کیف پول برای تراست تعبیه شده است تا نقل‌وانتقال ارزهای دیجیتال به‌سادگی انجام شود. تراست یک کیف پول متن‌باز و غیرامانی است و کلیدهای خصوصی کاربران در هیچ سروری ذخیره نمی‌شود.

کیف پول‌ دسکتاپ

برای نگهداری ریپل بر روی کامپیوتر، علاوه بر اینکه می‌توانید از کیف پول اختصاصی توست ولت استفاده کنید، کیف پول‌های چند منظوره‌ای مانند اتمیک ولت نیز موجود هستند.

  • اتمیک والت (Atomic Wallet)

اتمیک والت

کیف پول اتمیک یکی دیگر از کیف پول‌های چندارزی است که بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال دیگر را می‌توان در آن نگهداری کرد. این کیف پول کلیدهای خصوصی را پیش خود نگهداری نمی‌کند، بلکه کلیدهای خصوصی روی دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند. پس از اولین راه‌اندازی کیف پول، سید یا ۲۴ کلمه بازیابی به نمایش درمی‌آیند و پس از ذخیره آن، کلیدهای خصوصی در دستگاه موردنظر که می‌تواند کامپیوتر یا گوشی باشد، به‌صورت رمزگذاری‌شده نگهداری می‌شوند. این کیف پول برای ویندوز، مک، توزیع‌های مختلف لینوکس و همچنین آندروید و iOS عرضه شده است.

  • اکسودوس

کیف پول اکسودوس

کیف پول اکسودوس (Exodus) یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که رابط کاربری بسیار جذابی دارد. این کیف پول علاوه بر پلتفرم‌های دسکتاپی (مک، ویندوز و لینوکس) از اندروید و iOS نیز پشتیبانی می‌کند. با این حال، تعداد کوین‌های پشتیبانی‌شده در پلتفرم‌های دسکتاپ، بسیار بیشتر از پلتفرم‌های موبایلی است. امکان ذخیره، دریافت، ارسال و مبادله ریپل در تمام این پلتفرم‌ها وجود دارد.

کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی

پس از کیف پول‌های سخت‌افزاری، معمولا از کیف پول کاغذی به عنوان امن‌ترین شیوه نگهداری ارزهای دیجیتال یاد می‌شود. این نوع نگهداری سرد (آفلاین)، به‌دلیل متصل نبودن کیف پول به اینترنت از امنیت بالایی برخوردار است. برای ساختن کیف پول کاغذی ریپل می‌توان از سایت «Minimalist Ripple Client» استفاده کرد. برای ساخت کیف پول با استفاده از این سرویس، بهتر است برای امنیت بیشتر، اینترنت دستگاه خود را قطع کنید، چون پس از بارگذاری کامل صفحه، دیگر نیازی به اینترنت نیست. سپس باید در بخش «identity» بر روی «generate identity» کلیک کرده و سپس کلید خصوصی را با کلیک بر روی «show/hide secret» مشاهده کنید. به هیچ عنوان کلید خصوصی خود را با کسی به اشتراک نگذارید. کلید عمومی ریپل با r شروع می‌شود و نباید کلید خصوصی را با آن اشتباه گرفت. به‌طور کلی، توصیه می‌شود به‌دلیل آسان‌تر بودن نگهداری از کلمات بازیابی نسبت به کلید خصوصی، یکی از کیف پول‌های گوشی یا دسکتاپ را برای نگهداری ریپل انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا