ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

کاهش ۳۰ درصدی توکن UNI، سرمایه قفل شده در Uniswap حدود ۲ میلیارد دلار

در حالی که توکن Uniswap از نظر قیمتی کاهش می یابد و حجم معاملات کمتر می شود اما سرمایه قفل شده در این پلتفرم به طور قابل توجهی رشد می کند. UNI، رمز حاکمیت صرافی غیرمتمرکز Uniswap، یک شبه ۳۰٪ از بالاترین رقم خود یعنی ۷.۳۷ دلار به قیمت فعلی خود یعنی ۵.۱۳ دلار کاهش یافت. حجم معاملات کوین نیز سقوط کرد و از متوسط ​​روز گذشته ۶ میلیارد دلار به ۲.۲ میلیارد دلار امروز رسید. اما در حالی که قیمت توکن کاهش می یابد، معامله در Uniswap بهتر از هر زمان دیگری است.

این کوین که از روز چهارشنبه به بازار عرضه شده است، آخرین کوین حاکمیت با کیفیت بالا است که توسط یک پروتکل مالی غیرمتمرکز ضرب شده است (کوین دیگر شامل COMP کامپوند و YFI yearn.finance است). Uniswap یک سازنده بازار خودکار است، به این معنی که مبادله رمزها را تسهیل می کند. برای تعویض مثلا ETH با UNI، می توان از ذخایر pairing ارائه شده توسط سایر کاربران استفاده کرد.

UNI اندکی پس از عرضه، از ۱ دلار در روز پنجشنبه به بالاترین قیمت خود یعنی ۷.۳۷ دلار در روز شنبه افزایش یافت. صرافی های بزرگ از جمله Coinbase ،Binance و Bitfinex این توکن را لیست کرده اند. اما pump توکن UNI دوام نیاورد، هرچند که فقط چهار روز از زمان عرضه می گذرد، در مورد سرنوشت کوین نتیجه ای نمی توان گرفت.

این کوین به همراه SushiSwap، کلون Uniswap که رمز حکومتی خود، SUSHI را عرضه کرده است، بسیار مورد استقبال واقع شده اند و مانند UNI ،SUSHI نیز با استفاده از پروتکل بدست می آید. SushiSwap معامله را از Uniswap گرفت، بنابراین Uniswap توکن حکومتی خود را عرضه کرد.

تاکنون این طرح جواب داده است. به گزارش DeFi Pulse، در ۱۷ سپتامبر، یک روز پس از عرضه،  مشتریان در Uniswap مبلغی معادل ۷۴۸ میلیون دلار ارز رمزنگاری شده سرمایه گذاری کردند. اکنون، ۱.۹۳ میلیارد دلار در قراردادهای هوشمند محصور شده است. در همین حال، میزان سرمایه سپرده شده در SushiSwap کاهش یافته است و از اوج ۱.۴۲ میلیارد دلار در ۱۲ سپتامبر به ۵۱۶ میلیون دلار امروز رسیده است.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا