ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بیت کوین در دو راهی صعود یا نزول

با ادامه روند کم نوسان قیمت بیت کوین خریداران ۱۱.۵ هزار دلار را هدف قرار داده اند و فروشنده ها انتظار دارند که قیمت به زیر ۹،۸۰۰ دلار برسد.

به نظر می رسد قیمت بیت کوین (BTC) در شیب دیگری برای رسیدن به رقم ۱۱ هزار دلار قرار دارد اما معامله گران نباید بیش از حد هیجان زده شوند چرا که مقاومت در منطقه ۱۱،۰۰۰ تا ۱۱،۲۰۰ دلار و ۱۱،۳۸۹ دلار مانع از افزایش قیمت ها در چند هفته گذشته شده است.

شاخص ترس و طمع. منبع: Alternative.me

در حال حاضر شاخص ترس و طمع، بر روی ۴۹ قرار دارد که نشان می دهد سرمایه گذاران نسبت به وضعیت فعلی بازار احساس بی طرفی می کنند. اگرچه اندازه گیری دقت این اندیکاتور کار دشواری است، اما قیمت و حجم معاملات بیت کوین نسبتا مساوی است زیرا قیمت در واقع بین ۹،۹۰۰ تا ۱۱۲۰۰ دلار است.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

همانطور که نمودار روزانه نشان می دهد، از ۱۸ سپتامبر قیمت بیت کوین بین خط روند مثلث متقارن حرکت کرده و در صورت ادامه این روند، سرمایه گذاران منتظر نوسان شدید طی هفته‌های آتی خواهند بود.

در صورت افت قیمت از مثلث متقارن، اندیکاتور VPVR نشان دهنده علاقه خرید از ۹،۹۵۰ دلار به ۹،۲۰۰ دلار است و همانند شرایط ۳ تا ۱۰ سپتامبر است که گاوها به طور مداوم زیر ۱۰ هزار دلار خرید می کردند.

همانطور که در تجزیه و تحلیل قبلی ذکر شد، به نظر می رسد که معامله گران منتظر قیمت بیت کوین هستند تا جهشی بالاتر از ۱۱،۵۰۰ دلار داشته باشد و یا به زیر ۹،۸۰۰ دلار برسد و سپس در بازار وارد معامله شوند.

ریزش قیمت توکن های DeFi همزمان با روند بدون نوسان بیت کوین

در حالی که قیمت بیت کوین محدوده نسبتا پایداری را حفظ کرده است، اما به نظر می رسد توکن های DeFi حرکت صعودی خود را از دست داده و دچار ریزش شده اند.

در زمان نوشتن این مطلب، شاخص  ۱۰۰ کوین برتر دیفای CoinGecko نشان می دهد که ۴۵ مورد از ۱۰۰ توکن ذکر شده در ۲۴ ساعت گذشته زیان ثبت کرده و کاهش قیمت داشته اند و داده های Uniswap نشان می دهد که در مقایسه با رکورد ۹۵۳ میلیون دلاری که در ۱ سپتامبر ثبت شده است، حجم معاملات کاهش یافته است.

نمودار

حجم معاملات روزانه منبع: Uniswap

حتی توکن های برتر DeFi مانند (Yearn.finance (YFI) ،Aave (LEND و (Chainlink (LINK در ماه گذشته به شدت اصلاح شده اند و معامله گران عنوان کرده اند که YFI در حال حاضر ۴۳٪ از بالاترین رقم خود یعنی ۴۴،۰۰۰ دلار کاهش یافته است.

برخی از تحلیلگران اظهار داشتند که سود و سرمایه گذاری های انجام شده در پروتکل های DeFi به طور پیوسته در حال برگشت به سمت بیت کوین هستند، اما داده ها هنوز این روند را تایید نمی کنند.

عملکرد روزانه قیمت بیت کوین. منبع: Coin360

همانطور که بیت کوین و توکن های DeFi برای برگشتن به روند صعودی حرکت می کنند، آلتکوین ها موفق به کسب سود ناچیزی شدند. در زمان نوشتن این مطلب، اتر ۰.۵۰٪، بایننس کوین ۵.۱۹٪ و کازماس ۸.۳۹ درضد افزایش یافته اند.

طبق داده های CoinMarketCap، ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده در حال حاضر ۳۴۶.۵ میلیارد دلار است و شاخص تسلط بیت کوین در حال حاضر ۵۷.۶ درصد است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا