ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

آیا بیت کوین در آستانه قیمت ۲۰،۰۰۰ دلار است؟ تحلیلگران پاسخ می دهند

احساسات بازار درباره بیت کوین (BTC) متفاوت است، زیرا قیمت BTC پس از رسیدن به بالاترین قیمت قبلی خود در ۱۹ دسامبر یعنی ۱۹،۸۹۲ دلار تقریبا بلافاصله ۱۰٪ کاهش یافت.

با این وجود، برخی از تحلیلگران و مدیران صندوق پیش بینی می کنند که این ارز رمزپایه پیشرو در کوتاه مدت از ۲۰،۰۰۰ دلار افزایش یابد. اما برخی دیگر مصمم هستند که ابتدا اصلاح دیگری صورت خواهد گرفت، همانطور که در چرخه های گاوی قبلی دیده شد.

بیت کوین ۱۰٪ افت “جزئی” دارد

دلایل قانع کننده بسیاری وجود دارد که بیان می کند اصلاح عمیق تر بیت کوین در حال انجام است. در گذشته، ۳۰٪ تا ۴۰٪ پولبک ها با روندهای صعودی بزرگ و مهمی مانند سال ۲۰۱۷ همراه بود. بنابراین، اصلاح فعلی BTC تقریباً ۱۰٪ است و در مقایسه با دیگر موارد بسیار جزئی است.

بیت-کوین
نمودار هفتگی (BTC / USD (Bitstamp. منبع: Tradingview

در همین حال، موهیت سوروت، شریک موسس Bitazu Capital، استدلال می کند که بیت کوین می تواند به زودی وارد یک رالی بزرگتر و چند ماهه شود. وی تأکید کرد که چشم انداز میان مدت BTC علی رغم عدم موفقیت در شکستن سطح روانی و اصلی ۲۰،۰۰۰ دلار در اولین تلاش، بسیار مثبت باقی می ماند.

قیمت بیت کوین درست قبل از ۲۰،۰۰۰ دلار با واکنش شدید فروشندگان در بازار همراه شد و ریزش کرد. همانطور که Cointelegraph گزارش داد، تحلیلگران زنجیره ای علت این کاهش را ترکیبی از ماینرها و نهنگ های فروش می دانند. (برای خواندن متن کامل تحلیل اینجا را کلیک کنید)

بازار آتی نیز در پی فروش اولیه اسپات، تغییر چشمگیر به دست آورد. بازار مشتقات پیش از افت بیش از حد داغ شده بود و در کنار صعود فاندینگ ریت آتی BTC و شاخص ترس و حرص و طمع ۹۵، در بورس شیکاگو به ۲۳،۰۰۰ دلار رسید.

از آنجا که بازار به سمت خریداران سوق داده شده بود، این بدان معنا بود که در صورت افت جزئی، احتمال افت بیشتر ناشی از لیکوئیدها زیاد بود. این منجر به افت شد که باعث شد BTC به منطقه حمایت ۱۸،۰۰۰ دلاری برگردد.

آیا اکنون بیت کوین در آستانه شکست بزرگ قرار دارد؟

با این حال، برخی از تحلیلگران اکنون انتظار دارند BTC با تلاش بعدی ۲۰،۰۰۰ دلار را پشت سر بگذارد.

بیت-کوین
نمودار ماهانه بیت کوین با RSI و DMI. منبع: Mohit Sorout ،TradingView.com

به طور خاص، Sorout شاخص قدرت نسبی (RSI) نمودار ۱ ماهه Bitcoin را مشخص کرد. این نشان می دهد که علی رغم روند صعودی اخیر، RSI 69 است که خنثی است. اگر دارایی در شاخص RSI از ۷۵ عبور کند، به اشباع خرید می رسد.

علاوه بر این، یک معامله گر دیگر بازار ارزهای رمزپایه معروف به “Flood” این عقاید را تکرار کرد. وی گفت که یک رالی قدرتمند پس از یک رالی تقلبی برای رسیدن به بالاترین حد ممکن، بعید نیست.

امکان اصلاح قیمت BTC همچنان پابرجاست

با این وجود سایر معامله گران معتقدند که اگر بیت کوین زیر ۱۹،۰۰۰ دلار تثبیت شود، احتمال اصلاح همچنان افزایش خواهد یافت.

مایکل ون دو پوپه، معامله گر تمام وقت در بورس اوراق بهادار آمستردام، گفت که تضعیف حرکت، احتمال عقب نشینی را افزایش می دهد.

از نظر تکنیکال، می توان استدلال کرد که روند صعودی BTC واقعا بیش از حد تمدید شده است. بعد از دو پولبک جزئی گذشته، نمودارهای با چارچوب زمانی پایین تر، مانند نمودارهای چهار ساعته و یک روزه، نشان می دهد که بیت کوین بسیار بالاتر از میانگین متحرک کوتاه مدت یا MA است. این نشان می دهد که BTC در بازه های زمانی پایین در منطقه اشباع خرید نیست.

با این حال، در نمودار هفتگی و ماهانه، بیت کوین هنوز به طور قابل توجهی بالاتر از MAهای کوتاه مدت است، که نشان می دهد یک اصلاح بزرگ ممکن است رخ دهد.

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، برخی از معامله گران گفته اند که اصلاح حدود ۱۳،۰۰۰ دلار نباید تعجب آور باشد. اگر BTC بیشتر کاهش یابد، مناطق اصلی حمایتی باید در نمودارهای بازه زمانی بالا ۱۳،۰۰۰، ۱۳،۸۰۰ دلار و بالاتر از ۱۵،۰۰۰ دلار باشند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا