ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

این ۵ رمزارز را این هفته زیر نظر بگیرید!

نمودار-بازار

نمودار روزانه بازار. منبع:  Coin360

BTC/USDT

بیت کوین مسیر خود را از ۵۵،۶۰۰ دلار در ۱۹ نوامبر تغییر داد، اما ریکاوری در میانگین متحرک ۵۰ روزه (۶۰،۱۸۷ دلار) با مقاومت مواجه است. میانگین های متحرک در آستانه یک کراس نزولی قرار دارند و شاخص RSI در ناحیه منفی قرار دارد، که نشان می دهد فروشندگان در حال بازگشت قوی هستند.

بیتکوین

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، فروشنده ها تلاش می‌کنند تا با پایین کشیدن جفت ارز BTC/USDT به زیر ۵۵،۶۰۰ دلار، اصلاح را تمدید کنند. اگر این اتفاق بیفتد، منطقه بعدی می تواند منطقه حمایت قوی با ۵۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار باشد.

اگر قیمت از این منطقه بازگردد، خریداران سعی می‌کنند این جفت ارز را بالاتر از میانگین‌های متحرک و خط روند نزولی ببرند. چنین حرکتی نشان خواهد داد که مرحله اصلاحی ممکن است به پایان رسیده باشد. خریداران سپس سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از سقف تاریخی یعنی ۶۹،۰۰۰ دلار برسانند.

از طرف دیگر، شکستن زیر حمایت روانی در ۵۰،۰۰۰ دلار می تواند فروش را تشدید کند زیرا معامله گران به سمت خروج عجله می کنند. سپس این جفت ارز می تواند به ۴۵،۰۰۰ دلار و بعداً به ۴۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد.

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها قیمت را به زیر سطح حمایت قوی در ۵۸،۰۰۰ دلار رساندند اما نتوانستند آن را به ثبات برسانند. خریداران قدرت بیشتری داشتند و قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ رساندند.

اگر قیمت بالای ۵۸۰۰۰ دلار باقی بماند، این جفت ارز می تواند به خط روند نزولی صعود کند. شکستن و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می تواند نشان دهنده برتری خریداران باشد. سپس این جفت ارز می تواند تا ۶۲۰۰۰ دلار و بعداً به ۶۷۰۰۰ دلار افزایش یابد. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۵۵۶۰۰ دلار برسد، نشانه شروع احتمالی یک اصلاح عمیق تر خواهد بود.

بیتکوین

AVAX/USDT

آوالانچ در یک روند صعودی قوی است و به طور مداوم در چند روز گذشته به سقف های جدید قیمتی رسیده است. خریداران امروز قیمت را به بالای سطح ۲۰۰ درصدی فیبوناچی به ۱۴۶.۱۸ دلار رساندند.

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹۶) نشان می دهد که خریداران برتر هستند اما RSI نزدیک به ۸۰ نشان می دهد که ممکن است رالی در کوتاه مدت دچار اشباع خرید شود. این می تواند منجر به اصلاح یا تثبیت جزئی در چند روز آینده شود. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، ۱۱۰ دلار و سپس میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن است به عنوان یک حمایت قوی عمل کنند. بازگشت شدید به هر یک از سطوح نشان می دهد که خریداران به افت ها به عنوان یک فرصت خرید نگاه می کنند. این جفت ارز پس از آن می تواند به سمت سطح فیبوناچی ۲۶۱.۸٪ در ۱۷۵.۵۸ دلار حرکت کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که معامله گران به سمت فروش بروند. این ممکن است جفت AVAX/USDT را به ۸۱ دلار برساند.

اوالانچ

این جفت ارز از ۱۴۷ دلار رد شده است که نشان دهنده ذخیره سود در سطوح بالاتر است. فروشنده ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۲۰-EMA بکشند، که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل می‌کند.

اگر قیمت از ۲۰-EMA برگشت، نشان دهنده خرید قوی در اصلاح ها می باشد. خریداران سپس با هدایت قیمت این جفت ارز به بالای ۱۴۷ دلار سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA برسد، فروش می‌تواند تسریع شود و این جفت ارز ممکن است تا ۱۱۰ دلار کاهش یابد. چنین حرکتی نشان می دهد که خریداران ممکن است برتری خود را از دست بدهند و این جفت پس از آن می تواند به ۵۰-SMA سقوط کند.

اوالانچ

MATIC/USDT

پالیگان (MATIC) در چند روز گذشته در یک الگوی کانال صعودی معامله می شود. خریداران قیمت را به بالای خط مقاومت کانال در ۲۸ و ۲۹ اکتبر رساندند اما نتوانستند شکست را حفظ کنند. این ممکن است باعث فروش از سوی معامله گران کوتاه مدت شده باشد.

فروشنده ها دوباره با موفقیت از منطقه مقاومتی در ۳ نوامبر دفاع کردند که باعث حرکت نزولی به سمت خط روند کانال شد. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۶۹ دلار) و RSI درست زیر نقطه میانی نشان دهنده یک برتری جزئی برای فروشندگان است.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، جفت ارز MATIC/USDT ممکن است به سمت خط روند برود. انتظار می رود که خریداران به طور تهاجمی از این سطح دفاع کنند. اگر قیمت از خط روند بازگردد و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان دهنده این است که فشار فروش ممکن است کاهش یابد. برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر خط روند کاهش دهند، می‌تواند منجر به کاهش قیمت به سمت حمایت روانی در ۱ دلار شود.

متیک

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران در تلاش هستند تا یک رالی از منطقه حمایت قوی با قیمت ۱.۵۰ تا ۱.۴۰ دلار ایجاد کنند. ۲۰-EMA شروع به بالا رفتن کرده است و RSI نزدیک به مرکز است، که نشان می دهد فشار فروش ممکن است کاهش یابد.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۱.۷۰ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند تا ۱.۸۰ دلار افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح نشان دهنده قدرت است. سپس این جفت ارز می تواند حرکت صعودی خود را به سمت ۲.۱۵ دلار آغاز کند. از جنبه نزولی، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۱.۴۰ دلار برسانند، ممکن است فروش سرعت بگیرد.

متیک

EGLD/USDT

فروشنده ها سعی کردند الروند (EGLD) را از ۱۶ تا ۱۸ نوامبر به زیر سطح شکست ۳۰۳.۰۳ دلار برسانند،اما خرید قوی در ۱۹ نوامبر قیمت را به بالای مقاومت در ۳۳۸.۷۰ دلار رساند.

این روند صعودی را از سر گرفت و جفت ارز EGLD/USDT به نزدیکی هدف الگوی خود در ۴۲۷ دلار رسید. افزایش شدید RSI را به عمق منطقه اشباع خرید سوق داده است و نشان می دهد که یک تثبیت یا اصلاح جزئی ممکن است رخ دهد.

اولین حمایت در جهت نزولی، سطح شکست در ۳۳۸.۷۰ دلار و سپس میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲۵ دلار) است. اگر قیمت از هر یک از سطوح بازگردد، به معامله گران پیشنهاد می شود که با کاهش قیمت به خرید ادامه دهند. خریداران سپس سعی می کنند روند صعودی را با هدف بعدی ۵۰۰ دلار از سر بگیرند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح شکست در ۳۰۳ دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد.

الروند

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که فروشنده ها تلاش کردند تا حرکت صعودی را در ۴۰۰ دلار متوقف کنند، اما خریداران تمایلی به تسلیم شدن نداشتند. خرید پایدار در سطوح بالاتر، این جفت ارز را از سد روانی بالاتر برد. افزایش ۲۰-EMA و RSI در منطقه بیش خرید نشان می دهد که خریداران سلطه را در اختیار دارند. اولین سطح مهمی که باید به آن توجه کرد ۳۸۰ دلار است. اگر فروشنده ها قیمت را به زیر این حمایت بکشند، ممکن است این جفت ارز به ۲۰-EMA کاهش یابد. بازگشت قوی از این حمایت می تواند روند صعودی را دست نخورده نگه دارد، اما شکست زیر آن نشان می دهد که حرکت صعودی ممکن است در حال تضعیف باشد.

الروند

MANA/USDT

دیسنترالند (MANA) از سطح اصلاحی فیبوناچی ۷۸.۶% در ۴.۳۵ دلار در ۲۰ نوامبر رد شد. جفت ارز MANA/USDT اکنون می تواند تا سطح حمایت ۳.۵۰ دلار کاهش یابد و اگر این سطح از بین برود، اصلاح می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳.۱۱ دلار) عمیق شود. اگر قیمت از هر یک از حمایت ها برگشت، نشان می دهد که احساسات مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید در اصلاح هستند.

سپس خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۴.۳۶ دلار برسانند. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می تواند درها را برای صعود به ۴.۹۴ دلار باز کند. اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت باطل می شود.

مانا

این جفت ارز در داخل یک الگوی کانال صعودی افزایش یافته است. شکست خریداران در بالا بردن قیمت به بالای خط مقاومت ممکن است باعث فروش معامله گران شود و قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشد. هر دو میانگین متحرک صاف شده اند و RSI نزدیک به نقطه میانی کاهش یافته است که نشان می دهد حرکت صعودی ممکن است در حال تضعیف باشد. این جفت ارز اکنون می تواند به خط روند کانالی که ممکن است خرید ظاهر شود کاهش یابد.

اگر قیمت از خط روند بازگردد، این جفت ارز می‌تواند به حرکت صعودی خود در داخل کانال ادامه دهد. سپس خریداران سعی خواهند کرد تا قیمت را به خط مقاومت هدایت کنند. حرکت صعودی می تواند در یک شکست افزایش یابد و در بالای کانال بسته شود.

مانا

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا