ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

کریسمس پرنوسان در انتظار بیتکوین، انقضای ۱۰۲ هزاری آپشن های BTC

در توئیت روز دوشنبه، پلتفرم ارائه دهنده داده های رمزگذاری Skew گزارش داد که ۱۰۲،۲۰۰ آپشن بیتکوین (BTC) در روز جمعه منقضی می شود.

قراردادهای آپشن به دارندگان این امکان را می دهد که بیتکوین را با قیمت مشخصی خریداری و یا به فروش برسانند که به آن قیمت اعمال (strike price) می گویند. به گفته Skew، انقضا روز جمعه دارای خوشه های قابل توجهی در حدود ۱۵،۰۰۰ دلار و قیمت ۲۰،۰۰۰ دلار است.

نمودار انقضای بیت کوین

منبع: Skew

تاریخ انقضا قراردادهای آپشن بیت کوین به طور گسترده ای به عنوان یک رویداد ناپایدار برای این ارز رمزپایه شاخص شناخته می شود، زیرا با نزدیک شدن به تاریخ انقضا، دارندگان قراردادهای خود را تنظیم می کنند. معامله گرانی که در سود هستند ممکن است تصمیم بگیرند که بازپرداخت را دریافت کنند و ارز رمزنگاری شده را رها کرده و  dump کنند.

نمودار-انقضای-بیت-کوین

به گفته Skew، انقضا آپشن های روز جمعه باعث ایجاد نوسانات زیادی در ارزش بیت کوین می شوند. به طور معمول، تأثیر قرارداد در قیمت BTC تقریباً یک یا دو روز قبل از انقضا مشخص می شود.

در حالی که بیشتر معامله گران و سرمایه گذاران سازمانی به دنبال قرار گرفتن در معرض بیت کوین و کار با آن هستند، مشتقات ارزهای رمزنگاری نیز امسال افزایش یافته است. هفته گذشته، پلتفرم مشتقات رمزنگاری Deribit معاملات آتی بیتکوین را با قیمت اعمال ۱۰۰،۰۰۰ دلار در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز کرد. به عبارت دیگر، علاقه مندان به BTC که فکر می کنند ارز رمزنگاری شده به یک رقم شش رقمی خواهد رسید، هم اکنون می توانند این شرط بندی را در بازار معاملات آتی انجام دهند.

بیتکوین در حال حاضر در میان بازار گاوی است که بخشی از آن توسط سرمایه گذاران سازمانی و معاملات بزرگ فرابورس تامین می شود. حتی با وجود نوسانات پیش بینی شده در آینده، این احتمال وجود دارد که بیت کوین به خوبی از طریق تقاضای نهادی و افزایش به اصطلاح کیف پول های غیر نقدی (یعنی آدرس هایی که کمتر از ۲۵٪ BTC را دریافت کرده اند) پشتیبانی شود. Chainanalysis معتقد است که کیف پول های غیر نقدی ۷۷٪ از ۱۴.۸ میلیون BTC استخراج شده را در اختیار دارند.

معاملات آتی بیتکوین به ارزش تقریبی ۲.۳ میلیارد دلار قرار است در روز کریسمس منقضی شود و زمینه را برای یک هفته بی ثبات در بازار ارزهای رمزپایه فراهم کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا