ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ رمزارز برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC ،AAVE ،ATOM ،NEO ،VET

در حالی که معامله گران تلاش می کنند قیمت بیت کوین را به ۶۰ هزار دلار برسانند، آلتکوین های منتخب همچنان حرکت می کند. در این هفته ۵ رمزارز پیشنهادی برای شما داریم که امکان رشد بالایی دارند.

صندوق معاملاتی Purpose Bitcoin (BTC) در تاریخ ۱۸ فوریه در بورس اوراق بهادار تورنتو آغاز به کار کرد و به سرعت حجم معاملات حدود ۴۰۰ میلیون دلار سهام را طی دو روز افزایش داد. این با توجه به اینکه بازار سهام در کانادا تنها بخشی از اندازه بازارهای ایالات متحده است کاملاً چشمگیر است. این امر نشان دهنده تقاضای شدید بیت کوین و ترجیح سرمایه گذار برای انتخاب مسیر ETF برای ایجاد موقعیت های جدید است.

هفته گذشته، بیت کوین هنگامی که در ۱۹ فوریه به رقم مهم ۱ تریلیون دلاری از نظر ارزش بازار دست یافت، به یک نقطه عطف مهم دیگر رسید و آن را به ششمین دارایی در لیست شرکت های برتر بازار در جهان تبدیل کرد.

مشارکت سرمایه گذاران سازمانی و حجم بازار بیش از ۱ تریلیون دلار می تواند نگرانی های مربوط به دستکاری و لیکوئید شدن مطرح شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در سال های گذشته را به دلیل رد برنامه های ETF بیت کوین کاهش دهد.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمای روزانه. منبع: Coin360

کتی وود، مدیرعامل Ark Invest در مصاحبه اخیر خود با CNBC گفت که “احتمال ETF افزایش یافته است.” وود گفت، رئیس جدید SEC، گری گنسلر، که کلاس ارز دیجیتال را در انستیتوی فناوری ماساچوست تدریس می کرد، می تواند در برابر رمزنگاری منعطف تر باشد و این امر احتمال تصویب ETF بیت کوین را افزایش می دهد.

اگرچه عوامل فاندامنتال بیت کوین همچنان بهبود می یابند، اما به دلیل شیب دار شدن منحنی اوراق خزانه ایالات متحده، در کوتاه مدت می تواند تلاطمی را تجربه کند.

بیایید نمودارهای ۵ ارز رمزپایه برتر را تجزیه و تحلیل کنیم که دارای نشان هایی مبنی بر احتمال از سرگیری روند صعودی در کوتاه مدت هستند.

BTC / USD

بیت کوین در تاریخ ۱۹ فوریه از بالای خط مقاومت کانال صعودی شکسته شد و خریداران موفق به شکست موفقیت آمیز شدند. این نشان می دهد که معامله گران در سطوح بالاتر به خرید خود ادامه می دهند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز BTC / USD در ۲۰ فوریه الگوی کندلی Doji را تشکیل داده بود که نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین خریداران و فروشنده ها در مورد جهت بعدی حرکت است. این عدم اطمینان امروز با روند صعودی برطرف شده و خریداران اکنون سعی می کنند قیمت را به ۶۰،۹۷۴،۴۳ دلار برسانند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۷۴۵۰ دلار) شیب دار است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید است که نشان می دهد خریداران برتری دارند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت دوباره وارد کانال شود، فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. شکست در زیر کانال تغییر احتمالی روند را نشان می دهد و جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه تغییر کند.

بیت کویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در یک روند صعودی قوی باقی مانده است و خریداران با قدرت افت قیمت ۲۰-EMA را خریداری کرده اند. فروشنده ها سعی خواهند کرد روند صعودی فعلی را در خط مقاومت کانال صعودی متوقف کنند.

در صورت موفقیت، جفت مجدداً ممکن است به ۲۰-EMA سقوط کند. گذشت از این حمایت نشان می دهد که روند همچنان قوی است و خریداران منتظر اصلاح عمیق تر برای خرید نیستند. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از کانال تحریک و حفظ کنند، روند می تواند شتاب بگیرد.

برعکس، اگر فروشنده ها بتوانند قیمت زیر ۲۰-EMA را فرو ببرند، احتمال سیو سود توسط معامله گران وجود دارد. اگر جفت ارز در زیر کانال قرار گیرد، روند ممکن است ضعیف شود.

AAVE / USD

طی چند روز گذشته AAVE بین ۳۹۲.۵۰ تا ۵۴۵ دلار در حال تثبیت بوده است. تثبیت پس از روند صعودی قوی نشانه مثبتی است زیرا نشان می دهد که معامله گران برای خروج عجله نمی کنند زیرا پیش بینی سطوح بالاتر در آینده را دارند.

آوینمودار روزانه AAVE / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲۷ دلار) مسطح و RSI کمی بالاتر از ۵۶ است که نشان می دهد نوسان ممکن است برای چند روز دیگر ادامه داشته باشد.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۴۸۰ دلار برسانند، جفت ارز AAVE / USD ممکن است تا ۵۴۵ دلار افزایش یابد. شکست نزدیک به منطقه مقاومت ۵۴۵ تا ۵۸۱.۶۶۷ دلار می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که ممکن است به ۶۹۷.۵۰ دلار و سپس به ۸۱۴.۳۹۷ دلار برسد.

از طرف دیگر، اگر فروشنده ها بتوانند قیمت را زیر ۳۹۲.۵۰ دلار حفظ کنند، نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضا است. این می تواند یک اصلاح عمیق تر برای SMA 50 روزه (۲۹۷ دلار) را شروع کند.

آوینمودار ۴ ساعته AAVE / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت بین ۵۰۰ تا ۳۹۲.۵۰ دلار در نوسان بوده است. اگر فروشنده ها قیمت خود را به زیر سطح حمایت ۳۹۲.۵۰ دلار برسانند، جفت ارز می تواند تا ۳۰۰ دلار و سپس به ۶۱.۸٪ سطح اصلاح فیبوناچی در ۲۶۷.۰۹۴ دلار سقوط کند.

برخلاف این فرض، اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از ۵۰-SMA قرار دهند، انتقال به ۵۰۰ دلار امکان پذیر است. شکست بالاتر از این مقاومت، چشم انداز حرکت به ۵۴۵ دلار و سپس به ۵۸۱.۶۶۷ دلار افزایش می دهد.

ATOM / USD

کازماس (ATOM) در حال حاضر در یک روند صعودی قوی در حال اصلاح است. در حالی که پولبک پنج روزه است، فروشنده ها هنوز نتوانسته اند قیمت را به سطح بهبود ۳۸.۲٪ فیبوناچی در ۱۹.۰۰۷ دلار کاهش دهند. این نشان دهنده کمبود فروشنده در سطوح پایین است.

کازماسنمودار روزانه ATOM / USDT. منبع: TradingView

اصلاح کم عمق معمولاً نشانه قدرت است و احتمال آزمایش مجدد مقاومت بالایی ۲۶.۵۵ دلار را افزایش می دهد. افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران برتری دارند.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را به بالای ۲۶.۵۵ دلار برسانند، مرحله بعدی روند صعودی ممکن است آغاز شود. جفت ATOM / USD می تواند تا ۳۲.۱۷۳ دلار افزایش یابد. اگر خریداران بتوانند این سطح را فتح کنند، حرکت صعودی ممکن است به ۴۰ دلار برسد.

برعکس ، در صورت ادامه سقوط جفت، افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸.۱۹ دلار) امکان پذیر است. یک جهش شدید از این حمایت می تواند روند صعودی را دست نخورده نگه دارد، اما شکست در زیر آن، اصلاح عمیق تر در سطح ۶۱.۸ retracement سطح اصلاحی در ۱۴.۳۴۷ دلار را نشان می دهد.

کازماسنمودار ۴ ساعته ATOM / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته در حال حاضر در یک کانال نزولی در حال اصلاح است. میانگین های متحرک در آستانه کراس اوور نزولی قرار دارند و RSI در قلمرو منفی قرار دارد که نشان دهنده یک برتری جزئی برای فروشنده ها است.

با این حال، اگر قیمت از خط حمایت کانال نزولی افزایش یابد، نشانگر تجمع در سطوح پایین تر است. در یک شکست بالاتر از میانگین متحرک، حرکت به خط مقاومت کانال امکان پذیر است.

شکست و بسته شدن بالاتر از کانال می تواند منجر به بازآزمایی ۲۶.۵۵ دلار شود. از طرف دیگر، شکست در زیر کانال ممکن است احساسات را ضعیف کند. سپس این جفت ارز می تواند تا سطح ۵۰٪ اصلاح شده در سطح ۱۶.۶۷۷ دلار کاهش یابد.

NEO / USD

NEO در ۱۹ فوریه بالاتر از مقاومت ۴۷.۴۴۴ دلار شکسته و بسته شد. فروشنده ها تلاش کردند این شکست را جعل کنند و خریداران پرقدرت را در ۲۰ فوریه به دام بیندازند زیرا آنها قیمت را به زیر ۴۷.۴۴۴ دلار رساندند.

نئونمودار روزانه NEO / USDT. منبع: TradingView

با این حال، خریداران برنامه های دیگری نیز داشتند. آنها با قدرت این دام را خریداری کردند و امروز قیمت را به بالای مقاومت روانی ۵۰ دلار رساندند. این ممکن است مرحله بعدی روند صعودی باشد که می تواند به ۶۰.۳۷۳ دلار و سپس ۶۴.۹۵ دلار برسد.

میانگین متحرک صعودی و RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران کنترل دارند.

اما اگر خریداران نتوانند قیمت بالای ۵۰ دلار را حفظ کنند، این نشان می دهد که معامله گران در سطوح بالاتر سود را ذخیره می کنند. شکست در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷.۸۰ دلار) نشانگر یک تغییر احتمالی روند است.

نئونمودار ۴ ساعته NEO / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک مثلث صعودی را نشان می دهد که هدف آن ۵۸.۵۸۸ دلار است. به طور کلی، قیمت کاهش می یابد و سطح شکست مجدد را آزمایش می کند، اما گاهی اوقات، هنگامی که روند قوی است، قیمت فقط قبل از شروع مجدد حرکت صعودی، یکپارچه می شود.

خریداران در حال حاضر از حمایت ۵۰ دلاری دفاع می کنند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از ۵۴.۱۹۱ دلار شکسته شود، روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود.

اگر جفت از سطح فعلی پایین بیاید و زیر مثلث شکسته شود، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی ممکن است منجر به سقوط به ۳۶.۳۰ دلار شود.

VET / USD

پس از افزایش شدید قیمت از ۰.۰۲۶۷۱۴ دلار به ۰.۰۶۰۷۷۴ دلار ، وی چین (VET) تا حد زیادی حمایت ۳۸.۲ درصدی را در ۰.۰۴۷۷۶۳ دلار نگه داشته است که نشان دهنده تجمع در سطوح پایین تر است. افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

وی چیننمودار روزانه VET / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از مقاومت سرب در ۰.۰۶۰۷۷۴ دلار افزایش دهند ، جفت ارز VET / USD می تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را آغاز کند. سطح هدف برای تماشای صعودی ۰.۰۸۵۱۷۲ دلار و سپس ۰.۱۰ دلار است.

برخلاف این فرض، اگر خریداران نتوانند قیمت را بالاتر از مقاومت بالایی برسانند، جفت VET / USD ممکن است برای چند روز دیگر بین ۰.۰۶۰۷۷۴ تا ۰.۰۴۲۴ دلار تثبیت شود.

وی-چیننمودار ۴ ساعته VET / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که هر دو میانگین متحرک ثابت هستند و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

با این حال، این جفت ارز یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است که با شکست کامل تکمیل می شود و به بالاتر از ۰.۰۶۰۷۷۴ دلار می رسد. هدف از این تنظیم صعودی، رسیدن به ۰.۰۷۹۱۴۸ دلار است.

از طرف دیگر، اگر قیمت زیر خط روند مثلث صعودی لغزش کند، این الگو را باطل می کند و درها را برای سقوط تا ۰.۰۴۲ دلار باز می کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا