بورسآموزش ارز دیجیتالآموزش بورسآموزش فارکس

حمایت و مقاومت اصلی ترین مفاهیم در تکنیکال

یک معامله گر بازارهای مالی  ابتدا سراغ پیداکردن نقاط حمایت و مقاومت در نمودار قیمت می رود. زیرا شناخت و درک نقاط حمایت و مقاومت منجر به انجام معاملاتی با درصد خطای کمتری می شود. برای درک نقاط حمایت و مقاومت باید روند قیمت را بررسی کنید و تشخیص دهید که آیا این نقاط دارای اعتبار می باشند یا خیر؟ بنابراین با ما همراه باشید تا به یک شناخت از مفهوم حمایت و مقاومت برسیم.

حمایت:

منظور از حمایت محدوده ای از قیمت می باشد که در آن تمایل برای خرید بیشتر از فروش می باشد و تقاضای بیشتری برای خرید وجود دارد. در عین حال از فشار فروش کم شده و عرضه کاهش می یابد.

در یک روند صعودی قیمت پس از افت و برخورد به ناحیه حمایت ، تغییر مسیر داده و در روند اصلی خود قرار می گیرد. در این حالت کاهش تقاضا باعث افت قیمت می شود و پس از یک افت موقتی و حمایت قیمت، مجدد در مسیر افزایشی قرار می گیرد.

در یک روند نزولی قیمت در مسیر خود بارها به حمایت های متعدد برخورد می کند. اما با توجه به اینکه فشار عرضه بیشتر از تقاضا می باشد و تمایل برای فروش بیشتر از خرید است، قیمت به مسیر خود در روند نزولی ادامه می دهد.

حمایت و مقاومت
حمایت و مقاومت اصلی ترین مفهوم در تکنیکال

سطوح مقاومت:

منظور از مقاومت سطحی از قیمت می باشد که در آن تمایل برای فروش بیشتر از خرید می باشد و تقاضای کمتری برای خرید وجود دارد. در این حالت از فشار خرید کاسته شده و فروش افزایش می باشد.

در یک روند صعودی ممکن است قیمت به مقاومت های متعددی برخورد داشته باشد. اما پس از یک افت موقتی، مجدد در مسیر صعودی و افزایشی خود قرار می گیرد. در این حالت پس از برخورد قیمت به ناحیه مقاومت افزایش عرضه باعث افت موقتی قیمت می شود، ولی این کاهش تقاضا موقتی بوده و پس از آن بازار با افزایش تقاضا مواجه می شود و قیمت در مسیر اصلی خود(روند صعودی) قرار می گیرد.

اما در یک روند نزولی قیمت پس از کاهش های متعدد، ممکن است بارها با افزایش تقاضای موقتی مواجه شود. در این حالت بازار با یک افزایش قیمت موقتی مواجه شده و پس از برخورد به مقاومت خود، در مسیر کاهشی(روند نزولی) قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا