بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی شاخص کل بورس فردا ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

شاخص کل  امروز _دوشنبه ۱۶ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۶,۷۳۳ واحدی به سطح ۱,۲۶۲,۷۴۷ واحد رسید شاخص کل هم وزن با کاهش ۹۴۵ واحدی در سطح ۴۳۸,۹۷۴ واحد قرار گرفت.
شاخص بازار کاهش ۰.۵۳ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۲۲ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۴۱.۳۶۷ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۴,۱۴۰ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۲ واحدی به سطح ۱۷.۹۱۹ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۳۵۹.۴۶۷ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۹۴۵ میلیون برگه سهم بود. پس از ۲ هفته‌ای که گذشت امروز شاهد این بودیم که حجم و ارزش معاملات افزایش یافت و بسیاری از نمادهای بازار که مدت‌ها در صف فروش قفل بودند یا از صف خارج شده و یا خوشبختانه متعادل شدند.
قرار است روز سه‌شنبه جلسه‌ای در رابطه با برجام در وین برگزار شود که این موضوع احتمال کاهش قیمت دلار را به شدت افزایش داده است. اما به عقیده کارشناسان، شاخص کل  به محدوده حمایتی مهمی رسیده و این موضوع می‌تواند امیدواری نسبت به سبز شدن بورس فردا را افزایش دهد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: شاخص کل به محدوده حمایت یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی رسیده است و با توجه به معاملات امروز احتمالا فردا بورس به این حمایت واکنش نشان می‌دهد و احتمالا شاهد بازار سبزی هستیم.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه درباره برجام گفت: روند مذاکرات طولانی مدت است و انتظار داریم دلار روی ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان تثبیت شود و به تبع کاهش قیمت دلار بازار سهام نیز دچار رکود شود. اما به نظر می‌رسد بورس به جلسه روز سه‌شنبه که درباره برجام برگزار می‌شود واکنش مثبت نشان دهد.

به عقیده کاشناسان واکنش مثبت بورس در این مقطع زیاد پایدار نیست و تا زمانی که دامنه نوسان به حالت متقارن باز نگردد وضعیت فرسایشی در بورس ادامه دارد.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا