ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

طبق داده های CoinShares، ورود سازمانی به محصولات رمزنگاری در نیمه اول سال به ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است که ۱۱ درصد بیشتر از میزان دریافت شده در نیمه چهارم ۲۰۲۰ است. این نشان می دهد که علاقه موسسات در حال افزایش است. با افزایش قیمت بیت کوین، بودجه بیشتری برای حفظ سطح مورد نیاز است. بنابراین، اگر ورودی های موسسات در چند روز آینده افزایش پیدا نکند، بیت کوین (BTC) و سایر آلتکوین ها می توانند شاهد یک اصلاح اساسی باشند.

نمودار بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

اصلاح بعدی می تواند عزم سرمایه گذاران سازمانی را آزمایش کند. در صورت شروع اصلاح بیت کوین، همیشه این احتمال وجود دارد که سرمایه گذاران پوزیشن های خود را ببندند.

اگرچه این ممکن است سقوط را تسریع کند، اما سطح پایین تر احتمالاً سرمایه گذاران را جذب می کند. در صورت اجرای این فرض، ممکن است نوسانات در سراسر بازار طی چند روز آینده همچنان بالا باشد.

BTC / USDT

به نظر می رسد عدم موفقیت بیت کوین در عبور از منطقه مقاومت بالایی با قیمت ۶۰،۰۰۰ تا ۶۱،۸۲۵.۸۴ دلار ذخیره سود از سوی معامله گران کوتاه مدت باشد. این باعث شده قیمت امروز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۶،۸۶۳ دلار) برگردد.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، فروشنده ها احتمالاً حمایت مهم در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۴،۳۳۳ دلار) را به چالش بکشند. اگر این حمایت شکسته شود و فروشنده ها موفق به حفظ قیمت زیر SMA پنجاه روزه شوند، فروش می تواند شدت بگیرد.

حمایت بعدی در روند نزولی ۵۰،۴۶۰ دلار است. اگر این سطح نیز از دست برود، جفت ارز BTC / USDT می تواند تا ۴۳،۰۰۶.۷۷ دلار سقوط کند. میانگین متحرک مسطح و شاخص مقاومت نسبی (RSI) که به زیر ۵۲ رسیده است نشان می دهد که خریداران ممکن است قدرت خود را از دست بدهند.

بر خلاف این تصور، اگر قیمت از SMA پنجاه روزه عقب نشینی کند، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند تا جفت ارز را به بالاترین سطح جدید خود برسانند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند سفر خود را به هدف بعدی با ۶۹،۵۴۰ دلار و سپس ۷۹،۵۶۶ دلار آغاز کند.

ETH / USDT

اتر (ETH) در تاریخ ۲ آوریل به بالاترین رکورد تاریخ رسید اما نتوانست به صعود خود ادامه دهد. این نشان دهنده تردید در بین خریداران بود و حتی اگر آنها در ۶ آوریل توانستند قیمت را به بالاترین قیمت خود در تاریخ ۲۱۵۰ دلار برسانند، از آن زمان رالی متوقف شده است.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

این ممکن است باعث ناامیدی معامله گرانی شود که به نظر می رسد امروز موقعیت های خود را کنار گذاشته اند و در نتیجه به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۰۴ دلار) سقوط می کند. اگر جفت ارز ETH / USDT از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به شدت برگشت کند، این نشانگر تقاضا در سطوح پایین تر است.

سپس خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از ۲۱۵۰ دلار برسانند. در صورت موفقیت، جفت ارز می تواند سفر خود را به هدف بعدی با قیمت ۲،۶۱۸.۱۴ دلار آغاز کند.

اگر فروشنده ها قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را حفظ کنند، این دیدگاه مثبت بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی تغییر احتمالی احساسات را نشان می دهد و می تواند قیمت را به پایین روند نزولی برساند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا