فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور CHOP

اندیکاتور CHOP که نام اختصاری Index Choppiness است. اندیکاتور Choppiness نمونه ای از شاخص است که به هیچ وجه روند ندارد. CHOP به معنای پیش بینی جهت بازار آینده نیست بلکه فقط برای تعریف روند بازار مورد استفاده قرار می گیرد. مفهوم ای شاخص به این صورت است که مقادیر بالاتر برابر فشار بیشتری برای جهت دار کردن چارت است نظیر باریک شدن باندهای بولینگر ، در حالی که مقادیر پایین تر نشانگر روند جهت دار است.

Index Choppiness توسط معامله گر استرالیایی کالا E.W. Dreiss کشف و به دنیای تحلیل گران ارایه گردید.

اندیکاتور-CHOP

اندیکاتور CHOP بین  مقادیر۰ تا ۱۰۰ در حال نوسان است. هرچه مقدار به ۱۰۰ نزدیک تر باشد ، میزان Choppiness (حرکت خنثی یا جانبی) نیز بیشتر می شود. هرچه ارزش به ۰ نزدیکتر باشد ، روند بازار قوی تر است (حرکت جهت دار). اغلب اوقات ، تحلیلگران تکنیکالی از آستانه ای در محدوده بالا و پایین اندیکاتور استفاده می کنند . مقادیر محدوده ، معکوس های محبوب فیبوناچی هستند.

تحلیلگران فنی می توانند از CHOP برای تایید شرایط فعلی بازاراستفاده کنند.  با مقادیر بالاتر از آستانه بالایی (۶۱٫۸)، ممکن است حرکت جانبی ادامه یابد. مقادیر در زیر آستانه پایین (۳۸٫۲) ممکن است نشانگر روند مداوم و قوی باشد.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام از ارائه مطالب مهم شما بسیار متشکرم ،اگر ممکن هست در باره اندیکاتورها و اسیلاتورهای خیلی موثر در بازار ایران هم مطب بین بفرمائید و نیز در مورد فیبوناچی مارشال توضیح مفصل ویا منبع موثر به معرفی بفرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا