بورستحلیل سهام

تحلیل ماهانه شاخص کل بورس تهران، یک شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نمودار در اسفند ماه سال گذشته با قرمز شدن هیستوگرام وارد موج اصلاحی در روند صعودی شد که این اتفاق آغازگر یک اصلاح حداقل ۱۰ الی ۱۵ ماه برای شاخص کل می باشد.

با توجه به تاریخچه نمودار که از تاریخ خرداد ماه ۱۳۷۱ در دسترس می باشد، تاکنون پنج مرتبه شاخص کل موج صعودی داشته است که طولانی‌ترین آن از لحاظ زمانی موجی است که در تاریخ مرداد ماه سال ۱۳۷۷ آغاز شده و تیرماه سال ۱۳۸۳ به پایان رسیده است که در مقابل آن اصلاح طولانی‌تری نیز داشته است.

در موج اصلی گذشته که به مدت ۴۰ ماه به طول انجامید نیز انتظار می رود که ما اصلاحی در حدود ۲۴ ماه را داشته باشیم. خوشبختانه اصلاحات در تایم ماهانه تاکنون از فیبوناچی ۵۰ عبور نکرده است و با توجه به اینکه ما در تایم هفتگی بریک اوت ناقص داشته ایم و در نیمه دوم سال گذشته بیشتر شاهد درج زدن شاخص کل بوده ایم به احتمال زیاد انتهای عمق اصلاح عدد یک میلیون صد هزار واحد می باشد. این یکی دیگر از دلایلی است که می تواند مهر تاییدی بر این احتمال باشد رسیدن RSI ماهانه به کف حمایت موربش باشد که در نمودار کاملاً مشهود است.

شاخص-کل

تنها چیزی که در تایم های هفتگی و روزانه می توانیم ببینیم کم شدن حجم معاملات و منفی خوردن هر روز بازار می باشد و در حال حاضر سیگنال محکمی برای برگشت شاخص کل به روزهای خوبش به چشم نمی خورد.

حداقل چیزی که می تواند ما را به برگشت بازار در ماه های آینده خوش بین کند ورود خریداران به بازار است که می توان آن را با رشد RSI در تایم هفتگی متوجه شد و تیم فیما چارت تا زمانی که سیگنال محکمی از برگشت بازار مشاهده نشود هیچ پیشنهادی برای ورود به بازار ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا