فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه GOLD، چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

در حالیکه به نشست اروپا در روز چهارشنبه نزدیک می شویم، طلا با عقب نشینی ۰.۳۰ درصدی در روز، به ۱۷۷۰ دلار عقب نشینی کرد. در پی رشد شاخص دلار آمریکا، فلز زرد در محدوده کف هفتگی خود در ۱،۷۷۰ دلار در نوسان می‌ باشد.

امیدها به بسته محرک ایالات متحده با کاتالیزورهای مختلف در مورد ویروس کرونا (COVID-19) و واکسیناسیون مخلوط می شود تا باعث رشد شاخص دلار شود. همچنین حمایت از دلار آمریکا می تواند احساس احتیاط بازار در آستانه جلسه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) باشد که در اواخر روز چهارشنبه منتشر می شود.

با این اوصاف و با توجه به تداوم روند نزولی روز گذشته و همچنین گارد نزولی اندیکاتور MACD، احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد. با این وجود، یک سطح حمایتی مهم در محدوده ۱،۷۵۵ دلار تا ۱،۷۶۰ دلار مانع ریزش قیمت در کوتاه مدت خواهد شد.

در دیگر کشورها، شرایط بازارها همچنان نامطلوب است، چرا که آسیا همچنان به شدت با کرونا درگیر است و شک و تردید در مورد واکسن AstraZeneca با وجود استفاده تأیید ایالات متحده، هنوز پابرجاست. بعلاوه به نظر می‌رسد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نتواند از سیاست‌های پولی بانک مرکزی در خصوص چاپ پول حمایت کند. این موضوع عامل دیگری برای رشد شاخص دلار می‌باشد.

لازم به ذکر است که رکود نرخ بازدهی ۱۰ ساله اوراق خزانه‌داری در آمریکا پس از شش هفته صعود، باعث تردید معامله‌گران طلا نسبت به ورود به بازار شده است.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا