فارکساخبار اقتصاد جهان

آنچه در مورد تجارت در ماه آگوست باید بدانید

شروع ماه آگوست

اگر بخواهیم کلی گویی کنیم و از عقل خود استفاده کنیم, باید بگوییم که تابستان فصلی آرام برای تجارت است. معامله گران در تعطیلات هستند و بازارها آرام می شوند. اما آنچه گفته شد صرفا تصورات ما هستند و واقعیت این است که آگوست می تواند یکی از بی ثبات ترین ماه های معاملات سال باشد. براساس وبلاگ Bloomberg که بازار را به صورت زنده رصد می کند، شاخص نوسانات Cboe در ماه آگوست طی ۱۵ سال گذشته به طور متوسط ​​۱۱٪ افزایش یافته است. بنابراین، آگوست زمان نوسانات است. با توجه به طبیعت غیرمعمول ۲۰۲۰، امسال می تواند بی ثبات تر از همیشه باشد!

چرا نوسانات در آگوست افزایش می یابد؟

آیا دیده اید که گاهی اوقات در روزهای یکشنبه در بازارهای فارکس نوسانات قیمتی بالایی وجود دارد. دلیل افزایش نوسانات در آگوست نیز دقیقا چیزی مشابه همین روزهای یک شنبه است. نقدینگی افت می کند، نوسانات افزایش می یابد. نقدینگی اساسا به معنی حضور سفارشات در بازار است: محدودیت خرید، محدودیت فروش و غیره. با این حال، در روز یکشنبه اغلب تعداد سفارشات کمتری وجود دارد و گفته می شود نقدینگی “کم” است. این عدم نقدینگی در بازارها می تواند باعث افزایش قیمت های بزرگ شود زیرا قیمت به سمت نقدینگی (مناطقی که سفارشات زیادی در آن وجود ندارد) منتقل می شود و از آنجا سقوط می کنند. برای دیدن میزان نوسانات در ماه آگوست به نمودار زیر نگاهی بیندازید.

آیا این امر می تواند سبب شود طلا به ۲۰۰۰ دلار برسد؟

نموداری که برای ارزیابی دقیق موقعیت وجود دارد, نمودار طلا است. بسیاری از تحلیلگران روند نزولی طلا را در کوتاه مدت می بینند، اما شکسته شدن و نزدیک شدن به سطح مقاومت هفتگی در هفته گذشته، حداقل نشانگر تلاش دیگری برای افزایش قیمت ها است. اما برای پاسخ به این سوال که که آیا این هفته صعودهای جدیدی را شاهد خواهیم بود یا خیر, هنوز زود است. با این حال، حرکت رو به بالای طلا می تواند با نقدینگی کم در آگوست ترکیب شود و جهشی به ۲۳۰۰ دلار را بسیار زودتر از آنچه تصور می شود, شاهد باشیم. این یکی از نمودارهایی است که باید در هر لحظه زیر نظر گرفته و بسیار مراقب باشید، زیرا شاخص USD دوباره حرکت خود را از پایین آغاز کرده است.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا