بورستحلیل سهام

“بکهنوج” در سراشیبی سقوط…زیان باورنکردنی است!

این در حالی است که این شرکت قصد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را دارد. مشخص نیست که شرکت‌ها به چه صورت صرفا با تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌توانند از مشکلات خود خارج شوند؟ به طور مثال شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج که دارای بدهی ارزی ۳۰۰ میلیون یورویی است و از این بابت تنها در ۶ ماهه امسال مبلغ ۲.۶۱۰ میلیارد ریال زیان تسعیر ارز شناسایی کرده است.

آیا دولتمردان و متولیان سازمان بورس در خصوص مجوز‌هایی که در خصوص افزایش سرمایه‌های این چنینی و سفته بازی‌های سنگین ناشی از آن که منجر به ضرر و زیان سنگین سهامداران ناآشنا با وضعیت بازار در ماه‌های پیش رو می‌گردد، احساس مسئولیت خواهند داشت؟

لازم به ذکر است که با کسب هزینه مالی ناشی از زیان تسعیر ارز این شرکت، مبلغ زیان خالص هر سهم این شرکت تنها در دوره ۶ ماهه نخست به ۳.۸۸۵ ریال رسیده است و این در حالی است که قیمت سهام این شرکت با افت بیش از ۳۰ درصدی، در حال حاضر به ۷۲ هزار ریال رسیده است.

قیمت‌های فعلی هیچ گونه توجیهی برای سرمایه گذاری نخواهد داشت و اولین فرصت فروش برای سهامداران بکهنوج می‌توان بهترین نقطه خروج از این سهم سوپر حبابی باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اکثر سرمایه گذاران حرفه ای اطلاعات خودرا از طریق رانت بدست می آورند تکنیکال وبنیادی هیچکدام در بورس ایران کار آیی لازم را ندارد شرکت ها هم اطلاعات خودرا مخفی کرده فقط مدیران وسهامداران عمده از داخل شرکت خبر دارند. امیدوارم تا حالا به این نتیجه رسیده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا