فارکساخبار اقتصاد جهان

با سهولت در عرضه، قیمت نفت کاهش می یابد

به گزارش رویترز با لغو قانون force majeure در بزرگترین میدان نفتی لیبی، قیمت نفت کاهش یافت، اعتصاب نروژی که بر تولید تأثیر گذاشت پایان یافت و تولیدکنندگان آمریکایی پس از طوفان دلتا شروع به بازگرداندن تولید کردند.

بشکه نفت خام برنت LCOc1 در ۱۰۵۲ GMT با ۵۲ سنت یا ۱.۲ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید و West Texas Intermediate CLc1 با ۵۸ سنت یا ۱.۴ درصد کاهش به ۴۰.۰۲ دلار رسید.

Giovanni Staunovo، تحلیلگر نفت UBS، گفت:

همه چیز در مورد پایان دادن به اختلالات تولید است ولی در دوره ای که نگرانی های مداوم برای تقاضا وجود دارد، مفید نیستند.

پیش بینی می شود تولید لیبی، عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پس از برداشته شدن قانون force majeure در میدان نفتی Sharara در روز یکشنبه، به ۳۵۵،۰۰۰ بشکه در روز برسد.

افزایش تولید لیبی یک چالش برای اوپک پلاس که گروهی متشکل از اوپک و متحدان از جمله روسیه است، می باشد و جز تلاش های آنها برای جلوگیری از عرضه در جهت حمایت از قیمت ها محسوب می شود.

Harry Tchilinguirian، تحلیلگر BNP Paribas، اظهار داشت:

اگر به دلیل اقدامات جدید یا سختگیرانه مربوط به کرونا، تقاضای نفت همچنان با مشکل روبرو شود، گروه تولید کننده (OPEC +) ممکن است لازم باشد که در مورد کاهش عرضه داوطلبانه خود برنامه ریزی کند.

قیمت ها برای هر دو قرارداد در هفته گذشته بیش از ۹ درصد رشد داشت که بزرگترین افزایش هفتگی برای برنت از ماه ژوئن گذشته تلقی می شود. اما هر دو در روز جمعه پس از معامله شرکت های نفتی نروژ با مقامات اتحادیه کارگری برای پایان دادن به اعتصابی که تهدید به کاهش تولید نفت و گاز این کشور نزدیک به ۲۵ درصد بود، سقوط کردند.

طوفان دلتا، که بیشترین ضربه را به تولید انرژی خلیج مکزیک در ایالات متحده در ۱۵ سال گذشته وارد کرد، در آخر هفته به یک طوفان پسا گرمسیری تنزل یافت.

کارگران روز یکشنبه به سکوهای تولید بازگشتند و شرکت بزرگ نفتی TOTF.PA فرانسه در حال تلاش برای راه اندازی مجدد ۲۲۵،۵۰۰ بشکه در روز پالایشگاه پورت آرتور در تگزاس بود.

قیمت ها همچنین با جهش در موارد جدید COVID-19 تحت فشار قرار گرفتند، که باعث افزایش دامنه قفل شدن شده است.

انتظار می رود که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، اقدامات جدیدی را در روز دوشنبه اعلام کند، در حالی که ایتالیا در حال آماده سازی محدودیت های جدید در سراسر کشور است.

در همین حال، گلدمن ساکس گفت که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تاثیری بر چشم انداز صعودی نفت و گاز طبیعی آن نخواهد داشت و پیروزی قاطع دموکرات ها می تواند یک محرک مثبت برای این بخش ها باشد.

منبع: reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا