ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بیت کوین و اتر ۴۴٪ از سرمایه قفل شده در DeFi را تشکیل می دهند

رشد انفجاری اخیر پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) باعث شده است که این بخش در کمتر از پنج ماه به ارزش تقریبی ۴ میلیارد دلار بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) قفل شود.

براساس داده های DeFi Pulse، تعداد اترهایی که در پروتکل های DeFi سرمایه گذاری شده اند از ماه ژوئن ۲۱۸.۵٪ افزایش یافته و از ۲.۷ میلیون ETH به ۸.۶ میلیون ETH افزایش یافته است. بیت کوین قفل شده بیش از ۳،۰۰۰٪ رشد کرده است، از ۵،۰۰۰ BTC در اواسط سال، تقریباً به ۱۵۸،۸۰۰ BTC تا به امروز رسیده است.

در ۱۴ اکتبر، پلتفرم صرافی دارایی و سرمایه گذاری رمزنگاری CoinList با استفاده از پروتکل Wrapped Bitcoin رکورد جدیدی را برای بیشترین مقدار بیت کوین رمزگذاری شده توسط یک نهاد واحد در یک روز ثبت کرد. CoinList به نمایندگی از مشتریان خود ۴،۹۹۷ WBTC یا معادل ۵۷.۱ میلیون دلار بیت کوین را برای استفاده در شبکه اتریوم ضبط کرد.

ارزش اتر قفل شده در دیفای ۳.۲۴ میلیارد دلار یا ۷.۶٪ از کل ارزش بازار اتریوم است. مقدار کل BTC قفل شده ۱.۸۱ میلیارد دلار یا ۰.۸۵٪ از ارزش بازار بیت کوین است.

با وجود مبالغ زیادی از BTC و ETH که اخیرا توسط DeFi جذب شده اند، Bitcoin و Ether قفل شده در حال حاضر کمتر از نیمی از ارزش کل قفل شده (TVL) در بخش را نشان می دهد، در مجموع ۴۴.۶٪ از ۱۱.۳۳ میلیارد دلار بخش را شامل می شود.

DeFi Pulse اطلاعاتی درباره درصد سهم DeFi’s TVL که سایر دارایی های رمزنگاری خاص مانند SNX ،COMP یا DAI را نشان می دهند، ارائه نداده است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا