بورستحلیل سهام

تحلیل شاخص کل بورس تهران

در این مطلب اختصاصی از فیماچارت، معامله گران حرفه ای تیم ما به تحلیل شاخص کل بورس تهران می پردازند. روزهای یک شنبه و چهارشنبه هر هفته با ما همراه باشید تا از روند شاخص مطلع شوید.

با توجه به جلسه غیرعلنی ۳۰ مهر در مجلس و همچنین از دستور کار خارج شدن قیمت گذاری فولاد، گمانه زنی ها مبنی بر بازگشت شاخص کل بورس شنیده می شود.

همزمان با این خبر تحلیل تکنیکال شاخص کل نیز نوید برگشت در ناحیه ۶۱.۸ فیبوناچی را به نمایش گذاشته است (مطابق جزئیات در تصویر)

درصورتی که حمایت از بورس صورت پذیرد، امکان بروز فرصت خرید بالای محدوده ۱۶۲۲۱۶۰ مورد انتظار می باشد.

مشروح اخبار:

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از بورس توسط جمعی از نمایندگان آماده و در سامانه قانونگذاری مجلس قرار داده شده است.
تحقیق و تفحص از بورس کلید خورد

علی‌اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با بورس نیوز دربراه تخلف برخی از شرکت‌ها در معرفی بازارگردان اظهار کرد: یکی از ایراداتی که به ساختار نظارتی مجلس وارد است کند بودن ابزار‌های نظارتی آن است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای مجلس به عنوان نمایندگان مردم تکالیف و وظایف بسیاری دارند که توسط ساختار اجرایی انجام نمی‌شود برخی‌ها اعلام می‌شود که صورت نمی‌گیرد و برخی نیز اصلا اعلام نمی‌شود و دستگاه‌های اجرایی با سنگ اندازی قانون را اجرا نمی‌کنند.

وی گفت: ابزار‌های نظارتی مجلس یا صفر است یا ۱۰۰، به عنوان مثال اگر بورس تکلیف قانونی خود را انجام نمی‌دهد فقط می‌توانیم وزیر اقتصاد را استیضاح یا برکنار کنیم، اما رفتار بورس اصلاح نمی‌شود.

عنابستانی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که ابزار‌های نظارتی مجلس را اصلاح کنیم تا بتوانیم افراد یا دستگاه‌هایی که قانون را اجرا نمی‌کنند بتوانیم برخورد کنیم، دلیلی ندارد که فرد یا دستگاهی اراده ملت را که در قالب قانون درآمده به دلایل مختلف اجرا نکند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط بازار سرمایه بیان کرد: طرح تحقیق و تفحص از بورس توسط جمعی از نمایندگان آماده و در سامانه قانونگذاری مجلس قرار داده شده و بنده نیز آن را امضا کردم.

درخصوص قیمت گذاری فولاد:

نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع مجلس گفت: جلسه امروز وزیر صمت در مجلس هیچ ارتباطی به موضوع قیمت گذاری فولاد نداشت و اصلا بحثی در این باره نشد که موضوعی منتفی شود یا باقی بماند.
قیمت‌گذاری فولاد به هفته آینده موکول شد/ وزیر صمت نظر بر قیمت دستوری ندارد

علی جدی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره جلسه امروز با وزیر صمت در کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد:جلسه امروز هیچ ارتباطی به موضوع قیمت گذاری فولاد نداشت و اصلا بحثی در این باره نشد که موضوعی منتفی شود یا باقی بماند البته قرار بر قرائت گزارش کمیسیون در این باره بود که به دلیل پایان یافتن فرصت به جلسه دوشنبه هفته آینده موکول شد.

نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع مجلس افزود: وزیر صمت با حضور در مجلس از کل فعالیت وزارتخانه و عملکرد روز‌هایی که در این وزارتخانه مشغول به فعالیت شد گزارشی ارائه کرد و ارتباطی به مباحث فولادی نداشت.

وی گفت: نظر اعضای کمیسیون این است که تمام محصولات فولادی در بورس عرضه و مازاد آن نیز صادر شود و قیمت به جای دستوری بودن، سقف داشته باشد.

جدی بیان کرد: پیشنهاد کمیسیون در این باره سقف ۹۵ درصدی قیمت فوب است و با توجه به اینکه مازاد تولید نسبت به مصرف داریم به آن نمی‌رسد.

نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: نظر وزیر صمت در این باره به کمیسیون صنایع نزدیک است و در اظهارنظر‌ها اعلام کرد که فولاد باید در بورس عرضه شود و نظری درباره قیمت دستوری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا