فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور UO (Ultimate Oscillator)

اندیکاتور UO اختصاری از Ultimate Oscillator است. در واقع UO یک اندیکاتور اندازه حرکت است که رفتار قیمتی کوتاه مدت، متوسط و بلندمدت را در یک ابزار تحلیل ترکیب می‌کند. از این اسیلاتور می‌توان به عنوان یک معیار برای فشار و قدرت خریداران و فروشندگان در بازار استفاده کرد. این اسیلاتور توسط آقای لری ویلیامز (Larry Williams) به دنیای تحلیل تکنیکال معرفی شد.

این اسیلاتور نیز همانند اکثر اسیلاتورها از سه خط تشکیل می‌شود؛ خط اندیکاتور و دو خط مربوط به سطوح افقی است که خط ۳۰ برای منطقه اشباع فروش و خط ۷۰ برای منطقه اشباع از خرید استفاده می گردد. برخلاف اکثر اسیلاتورهای اندازه حرکت، اسیلاتور نهایی از سه بازه زمانی متفاوت بهره می‌برد تا اطلاعات خود را دقیق‌تر ارائه دهد و از شکل دادن همگرایی‌هایی اشتباه جلوگیری کند. می‌توان گفت که UO یک نسخه‌ی ارتقایافته اما نه چندان مشهور از اسیلاتور Awesome محسوب می شود.

Ultimate Oscillator

زمانی که قدرت خریداران بیشتر است، Ultimate Oscillator به سمت بالا حرکت می‌کند و زمانی که فشار خریداران در بازار ضعیف می‌شود، اندیکاتور به سمت پایین حرکت می‌کند.

یک واگرایی در واقع یک تفاوت بین جهت روند کلی و خودِ اندیکاتور می‌باشد. زمانی که قیمت‌ مرز حداقلیِ جدیدی را به ثبت می‌رساند و اندیکاتور اینگونه عمل نمی‌کند، یک واگرایی صعودی مشاهده می‌شود. زمانی که قیمت نقطه‌ی حداکثر جدیدی را ثبت می‌کند و اندیکاتور در این کار شکست می‌خورد، یک واگرایی نزولی شکل می‌گیرد.

سیگنال خرید زمانی صادر می گردد که یک واگرایی صعودی شکل بگیرد، اسیلاتور به زیر خط ۳۰ برود و همین طور اسیلاتور در ادامه از نقطه‌ی اوجی که در هنگام واگرایی دیده شده است، به سمت بالا عبور کند. سیگنال فروش زمانی صادر می گردد که یک واگرایی نزولی شکل بگیرید، نقطه اوج واگرایی بالاتر از ۷۰ باشد و در ادامه اسیلاتور در یک حرکت کاهشی از نقطه حداقلی که در هنگام واگرایی دیده شده است، عبور کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا