ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

تتر کوین چیست و در ایران چطور می شود روی آن سرمایه گذاری کرد؟

تتر با هدف ثبات دادن به بازار ارزهای دیجیتال و افزایش نقدشوندگی بازار به وجود آمده و در هنگام ریزش قیمت ارزهای دیجیتال، با خرید تتر می توان ارزش سرمایه خود را حفظ نمود و از زیان های ناشی از سقوط بازار جلوگیری نمود.

درست است که تتر بر بستر بلاکچین مورد معامله قرار می گیرد، اما ماهیت آن با بیت کوین و ارزهای غیرمتمرکز متفاوت است و ماهیتی متمرکز دارد که در شرکتی با مدیریت افراد کنترل می گردد.

مزیت تتر در مقایسه با دلار چیست؟

به علت ثابت بودن قیمت و تغییر آن نسبت به دلار، ریسک خرید یا نگهداری پول را کاهش می دهد. همچنین به دلیل داشتن کیف پول و بدون واسطه بودن، می‌تواند برای خرید یا تجارت بسیار زیاد استفاده شود. شما با این توکن‌ ها قادرید بدون ریسک نوسانات قیمت که در بیشتر ارزهای دیجیتال مشاهده می‌شود، خرید و فروش کنید. همچنین به جای نگهداری پول در بانک می توانید از آن برای ذخیره پول استفاده نمایید. خرید با این توکن‌ها، مشابه خرید و انجام تراکنش های بیت کوین می باشد و دیگر احتیاجی به فرآیندهای سنتی نیست.

کیف پول تتر

کیف پول اصلی تتر، سایت Tether می باشد. در این سایت با یک ثبت نام ساده، قادرید آدرس کیف پول USDT خود را دریافت نمایید و از صرافی های معتبر توکن مورد نیاز خود را بخرید. به علت تحریم های موجود نام کشور ایران در بخش ثبت نام موجود نیست. بنابراین برای هموطنان عزیز ساکن ایران، استفاده از این سایت پیشنهاد نمی گردد.

در ایران چگونه می توان روی تتر سرمایه گذاری نمود؟

در ایران صرافی هایی هستند که امکان خرید تتر را ایجاد نمودند، ولی به علت عمق بازار اندک و حجم پایین معاملات خرید و فروش تتر شما در قیمت مورد نظرتان به آسانی امکان پذیر نخواهد بود.

اما در هر حال برای خرید تتر بهترین کار مراجعه به یک سایت صرافی ارز دیجیتال است. کاربران ساکن ایران برای خرید USDT از یک صرافی آنلاین معمولا از یکی از دو روش زیر استفاده می‌کنند:

  • خرید مستقیم از سایت‌های ایرانی با ریال و کارت بانکی
  • تبدیل بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به تتر در صرافی‌های خارجی مانند بایننس

می‌توانید با جستجوی کلمه «خرید تتر» در گوگل، وب‌سایت‌های ایرانی را که تتر می‌فروشند پیدا کنید و پس از ثبت‌نام و احراز هویت، به‌طور مستقیم با کارت بانکی خود خرید کنید. برخی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران هم از روش دوم استفاده می‌کنند؛ یعنی تبدیل بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به USDT در صرافی‌های بین‌المللی.

فهرست صرافی‌های بین‌المللی که از USDT پشتیبانی می‌کنند، در این پیوند قابل مشاهده است. به این نکته توجه داشته باشید که صرافی‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌ها اجازه فعالیت را به کاربران ساکن ایران نمی‌دهند و بنابراین خطر مسدودشدن حساب وجود دارد. با این حال، اغلب کاربران ایرانی در زمان نگارش این مطلب با تغییر آی‌پی خود بدون مشکل در صرافی بایننس فعال هستند. در مطلب «آموزش صرافی بایننس» می‌توانید نحوه تبدیل ارزهای دیجیتال در این صرافی را یاد بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا