ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

مجموعه عوامل موثر بر قیمت رمز ارزها

همراهان عزیز فیماچارت که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اید به یاد داشته باشید که اولین قدم قبل از سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارزها، مطالعه وایت پیپر (مقاله سفید) شرکت است. با دریافت اطلاعات لازم از مقاله سفید، می‌توانید بهترین راه سرمایه‌گذاری و عواقب احتمالی آن را مشخص کنید.

گذشته ازین مطلب می دانید که عواملی زیادی بر قیمت لحظه‌ای رمز ارزهای اثرگذار هستند. شناخت این عوامل به شما در انجام ترید خوب کمک می‌کند. در این مقاله به این موارد پرداخته ایم:

مجموعه عوامل موثر بر قیمت رمز ارزها:

عرضه و تقاضا:

میزان عرضه و تقاضا نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال دارد. به این معنا که هر چه تقاضا بیشتر باشد به همین میزان قیمت بالا می‌ رود و بالعکس.

محدودیت:

محدود بودن میزان ارزهای دیجیتال در هر بلاکچین باعث می‌شود تا به دلیل محدودیت منابع ارزش دارایی افزایش یابد.

هزینه های شبکه:

هزینه اصلی تولید رمز ارز پاداش ماینرها است که توسط شبکه و از طریق رمز ارز بومی پرداخت می‌ شود.

پدیده هاوینگ:

هر چهار سال یک‌ بار اتفاق افتاده و بر اساس آن پاداش ماینرها نصف می‌ شود.

کارمزد تایید تراکنش‌ ها:

هرچه مقدار کارمزد تایید تراکنش‌ ها افزایش یابد به دنبال آن ارزش رمز ارزها نیز بیشتر می‌ شود. این کارمزد در صورت عجله معامله‌ گر برای تائید تراکنش به ماینر پرداخت می‌ شود.

قوانین و آیین‌ نامه های مربوط به رمزارز:

در سال‌ های اخیر دولت‌ ها در تلاش هستند تا مقرراتی را درباره بازار ارزهای دیجیتال وضع کنند. هر چه این قوانین سخت‌ گیرانه‌ تر باشد، قیمت ارزهای دیجیتال نیز سقوط خواهد کرد.

اظهارنظر افراد مهم:

به‌ دفعات شاهد آن هستیم که با مصاحبه و توییت زدن افراد تاثیرگذار قیمت ارزهای دیجیتال تغییر می‌کند. اگر اظهارنظر انجام‌شده مثبت باشد قیمت ارزهای دیجیتال رشد می‌کند و بالعکس.

رسانه‌ ها:

در صورتی که رسانه‌ها زمان بیشتری را برای معرفی و آموزش ارز دیجیتال صرف کنند، شناخت مردم نسبت به این بازار افزایش‌ یافته و تمایل به سرمایه‌ گذاری در این آن نیز بیشتر می‌شود. با افزایش تقاضا قیمت نیز افزایش می‌ یابد.

فعالیت سرمایه‌ گذاران اصلی (نهنگ‌ها):

سرمایه‌ گذاران اصلی یا به‌ اصطلاح نهنگ‌ ها، افراد یا موسساتی با سرمایه بسیار زیاد در بازار هستند. سرمایه‌ گذاران می‌ توانند با سرمایه‌ گذاری مبالغ بالا و یا فروش کل سرمایه خود بر قیمت‌ ها اثرگذار باشند. برای مثال نهنگی با فروش تمام دارایی ارزهای دیجیتال خود، حجم زیادی رمز ارز را وارد بازار کرده و باعث افت شدید قیمت‌ ها می‌ شود.

خبرهای بازار:

به جهت قدرت بسیار زیاد رسانه و سرعت‌ بالای انتقال اخبار جدید، هرگونه خبر و گزارشی درباره این بازار بر قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. اخبار بازار اولین چیزی است که قبل از ورود به معامله باید به آن توجه کنید.

در دسترس بودن:

در صورتی که خرید و فروش یک رمز ارز به‌ راحتی امکان‌ پذیر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌ یابد. به همین دلیل با قرار گرفتن یک رمز ارز در لیست صرافی‌ های معتبر ارزش آن بیشتر می‌ شود.

رقابت رمز ارزها با یکدیگر:

با ورود ارز دیجیتال جدید، در صورتی‌ که رمز ارز تازه‌ وارد از فناوری مشابهی که از قبل در میان سایر رمز ارزها وجود دارد استفاده ‌کند، باعث افزایش قیمت خواهد شد. برای مثال اتریوم و ایاس هر دو در قراردادهای هوشمند و تسلط بر dApps با یکدیگر در رقابت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا