ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

مجلس ایران: مراکز استخراج تا زمان تصویب قوانین جدید رمز ارزها تعطیل شدند!

به گزارش خبرگزاری خانه ملت رییس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است شاید بتوان با اقدامات کوتاه مدت خاموشی‌ها را در تابستان سال جاری کاهش داد اما برای جلوگیری از ادامه خاموشی‌ها در سال‌های آتی، باید اقدامات زیربنایی را با سرعت پیش برد و منابع مالی آن را به خوبی تامین کرد.

رمزارزها بیش از آنچه که اعلام می‌شود برق مصرف کرده‌اند

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید جلوی فعالیت‌های غیرقانونی همچون فعالیت مراکز استخراج رمز ارزها ایستاد، اظهار کرد:

نگاه کمیسیون انرژی به رمزارزها با نگاه دولت به این مقوله متفاوت است چراکه ما معتقدیم رمز ارزها بیش از آنچه که اعلام می‌شود برق مصرف کرده‌اند.

به گفته وی فعالیت رمز ارزها به ۳ بخش شامل مجوزدارهای وزارت نیرو، مجوزدارهای وزارت صمت (که عمدتا به نام افراد هستند نه مکان) و رمز ارزهای غیرقانونی تقسیم می‌شوند.

تعطیلی فعالیت مراکز استخراج رمز ارزها تا اطلاع ثانوی

حسنوند توضیح داد تفاوت و فاصله میان تولید و مصرف برق طی ۴ الی ۵ سال گذشته سالانه حدود ۱۵۰۰ تا ۲ هزار مگاوات بوده اما امسال به نزدیک ۱۰ هزار مگاوات رسیده است که به‌یقین این افزایش غیرمتعارف است لذا سوالی پیش می‌آید مبنی بر اینکه مگر چقدر افزایش مصرف در بخش خانگی و صنایع داشته‌ایم و چقدر مشترکین جدید اضافه شده‌اند که این میزان افزایش اتفاق افتاده است؟ بنابراین معتقدیم بخش اعظم این مصرف توسط مراکز استخراج رمز ارزها صورت می‌گیرد، به همین دلیل یکی از تصمیمات جلسه با وزیر نیرو تعطیلی فعالیت تمامی مراکز استخراج رمزارزها تا اطلاع ثانوی بود تا قوانین آن به درستی در مجلس تصویب شود.

به گفته این نماینده مجلس فعالیت مراکز استخراج رمز ارزها در زمستان گذشته نیز سبب شد بخشی از نیروگاه‌ها اورهال نشوند، همچنین نیروگاه‌های برق آبی وارد مدار شده و علاوه‌بر هدررفت آب، برای رمز ارزها تولید برق اضافی داشتند به همین دلیل ضمن عقب ماندن از اورهال، در تامین آب نیز دچار مشکل شدیم.

حسنوند با اشاره به تاکید مجلس بر نصب کنتور هوشمند، گفت: همچنین سال گذشته ۱۲ درصد انرژی تولید شده هدررفته است، ۱۲ درصد از ۶۰ هزار مگاوات به معنای هدررفت انرژی حدود ۷ نیروگاه هزار مگاواتی است به همین دلیل در قوانین مجلس و تبصره ۱۵ قانون بودجه برای جلوگیری از این مهم نیز تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا