ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ ارز رمزپایه برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC MATIC THETA CRO LEO

اگر قیمت بیت کوین بالاتر از سطح ۳۰،۰۰۰ دلار باشد، MATIC ، THETA ، CRO و LEO می توانند این هفته بالاتر روند. خریداران بیت کوین (BTC) در چند روز گذشته با موفقیت از سطح ۳۰،۰۰۰ دلار دفاع کرده اند اما با عدم دستیابی به یک جهش قوی، برخی از معامله گران نگران هستند که در نهایت قیمت به پایین ترین سطح سقوط کند.

در یک سری توییت ها، Ecoinometrics گفت که اصلاح فعلی بسیار شبیه به سال ۲۰۱۳ است.

اگر تاریخچه تکرار شود، ممکن است لازم باشد که معامله گران صبور باشند زیرا اصلاحات فعلی فقط ۹۵ روز انجام شده است. با ۳۰،۰۰۰ دلار، بیت کوین ۵۴٪ از بالاترین میزان خود افت کرده است و با اصلاح ۶۹٪ می توان آن را به ۲۰،۰۰۰ دلار رساند.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمای روزانه. منبع: Coin360

BTC / USDT

بیت کوین در تلاش است تا حمایت ۳۱،۰۰۰ دلاری خود را پس بگیرد اما سایه بلند کندل امروز نشان می دهد که خرید در سطوح بالاتر کم می شود. فروشنده ها یک بار دیگر سعی می کنند قیمت خود را به زیر حمایت ۳۱،۰۰۰ دلاری برسانند.

بیتکویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳،۱۷۴ دلار) رو به پایین است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه منفی قرار دارد و این نشان می دهد که فروشنده  ها برتری دارند. اگر فروشندگان قیمت خود را زیر ۳۱،۰۰۰ دلار برسانند، جفت ارز BTC / USDT می تواند تا سطح حمایت ۲۸،۰۰۰ دلار به حمایت بعدی سقوط کند.

منطقه ۳۱،۰۰۰ تا ۲۸،۰۰۰ دلار برای خریداران حیاتی است زیرا اگر این منطقه از دست برود، احساسات بیشتر می شود و می تواند منجر به لیکوئید شود. این می تواند فروش را تشدید کرده و منجر به افت به ۲۰،۰۰۰ دلار شود.

برخلاف این فرض، اگر خریداران بازگشت را حفظ کنند و قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۴،۹۲۵ دلار) برسانند، این نشان دهنده کاهش فشار فروش است. این می تواند احتمال شکست را به بالاتر از ۳۶،۶۷۰ دلار افزایش دهد.

بیتکویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

خریداران قیمت بالای ۴-EMA را در نمودار ۴ ساعته افزایش دادند اما نتوانستند مانع ۵۰-SMA را بردارند. این نشان می دهد که فروشنده ها در میتینگ ها به فروش خود ادامه می دهند. فروشنده ها اکنون دوباره سعی می کنند قیمت را به زیر حمایت ۳۱،۰۰۰ دلار برسانند.

در صورت موفقیت، جفت ارز می تواند به ۳۰،۰۰۰ دلار و سپس به ۲۹،۰۰۰ دلار کاهش یابد. اولین نشانه قدرت شکسته شدن و بسته شدن بالاتر از ۵۰-SMA خواهد بود. اگر جفت ارز از خط روند نزولی صعود کند، روند کوتاه مدت به نفع خریداران تغییر خواهد کرد.

MATIC / USDT

پلیگان (MATIC) در حال اصلاح است و قیمت از ۰.۷۴ تا ۰.۶۸ دلار به منطقه حمایت قوی رسیده است. خریداران احتمالاً با قدرت از این منطقه دفاع می کنند.

متیکنمودار روزانه MATIC / USDT. منبع: TradingView

اگرچه میانگین های متحرک در حال کاهش هستند، RSI در تلاش است تا از محدوده اشباع فروش استفاده کند. این نشان می دهد که خریداران در تلاشند یک رالی را آغاز کنند.

اولین مقاومت در برابر صعود، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱ دلار) است. اگر قیمت از این سطح کاهش یابد و به زیر سطح حمایت برسد، روند نزولی ممکن است از سر گرفته شود و جفت MATIC / USDT ممکن است به ۰.۵۴ دلار و سپس ۰.۳۴ دلار کاهش یابد.

اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این جفت ارز می تواند به SMA 50 روزه (۱.۲۶ دلار) برسد. شکست بالای این مقاومت می تواند درهای صعود را به ۱.۷۱ دلار باز کند.

متیکنمودار ۴ ساعته MATIC / USDT. منبع: TradingView

بازگشت ۰.۷۸ دلار در نمودار ۲۰-EMA در نمودار ۴ ساعته با مقاومت مواجه است. این نشان می دهد که فروشنده ها تمایلی به ترک برتری خود ندارند و در میتینگ ها دست به فروش می زنند. فروشنده ها اکنون سعی می کنند جفت ارز را به ۰.۷۴ دلار برسانند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، خریداران یک بار دیگر سعی می کنند قیمت را از ۲۰-EMA بالاتر ببرند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز می تواند به ۵۰-SMA برسد. بالاتر از این مقاومت، ممکن است رالی به ۱.۰۵ دلار برسد.

THETA / USDT

تتا از آنجا که در ۱۶ آوریل با افزایش ۱۵.۸۸ دلار در حال روند نزولی بود، حرکت نزولی به منطقه حمایت قوی با ۴.۵۷ تا ۳.۸۵ دلار رسیده است که می تواند خرید را به خود جلب کند.

تتانمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک شیب دار نشان می دهد که فروشنده ها فرماندهی دارند اما سطح اشباع فروش در RSI احتمال وجود رالی را نشان می دهد. اولین مقاومت در برابر روند صعودی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵.۶۸ دلار) است.

اگر قیمت از این مقاومت پایین بیاید، فروشنده ها یک بار دیگر تلاش می کنند جفت THETA / USDT را در زیر منطقه حمایتی فرو ببرند. شکست زیر ۳.۸۵ دلار نشانگر آغاز مرحله بعدی روند نزولی است که می تواند به ۲.۶۰ دلار برسد.

برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این جفت ارز می تواند به خط روند نزولی صعود کند. شکست این مقاومت نشان دهنده تغییر روند احتمالی است.

تتانمودار ۴ ساعته THETA / USDT. منبع: TradingView

این جفت ارز در محدوده بین ۴.۳۳ تا ۴.۶۲ دلار در حال تثبیت  است. RSI در نمودار ۴ ساعته واگرایی مثبتی ایجاد کرده است که نشان می دهد ممکن است حرکت نزولی در حال تضعیف باشد.

اگر خریداران قیمت را بالای ۲۰-EMA فشار دهند و حفظ کنند، جفت ارز می تواند تا ۵۰-SMA افزایش یابد. این سطح ممکن است به عنوان مقاومت عمل کند اما اگر خریداران بتوانند از این مانع عبور کنند، این جفت ارز می تواند تا مقاومت بالایی بعدی با ۶ دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر فروشنده ها غرق شوند و قیمت را زیر ۴.۳۳ دلار حفظ کنند، فروش می تواند شدت بگیرد و جفت ارز ممکن است به حمایت روانی ۴ دلار سقوط کند.

CRO / USDT

طی چند روز گذشته Crypto.com (CRO) بین ۰.۱۴ تا ۰.۰۸ دلار محدود شده است. قیمت از ۰.۱۳ دلار در ۱۴ ژوئیه کاهش یافت، اما علامت مثبت این است که خریداران در تلاشند تا اصلاح را در نزدیکی میانگین های متحرک متوقف کنند.

CROنمودار روزانه CRO / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک مسطح شده اند و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۰.۱۰ دلار برسد، جفت ارز می تواند تا سطح حمایت ۰.۰۸ دلار سقوط کند.

برعکس، اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک فشار دهند و حفظ کنند، جفت ارز CRO / USDT می تواند تا ۰.۱۳ دلار تا ۰.۱۴ دلار به منطقه مقاومت بالایی برسد. فروشنده ها احتمالاً به طور تهاجمی از این منطقه دفاع می کنند. اگر قیمت از این منطقه کاهش یابد، نوسان ممکن است چند روز دیگر ادامه یابد.

CROنمودار ۴ ساعته CRO / USDT. منبع: TradingView

فروشنده ها قیمت زیر سطح حمایت را به ۰.۱۰۸ دلار رساندند اما نتوانستند از این برتری استفاده کنند. قیمت بهبود یافت و تا ۲۰-EMA افزایش یافت اما خریداران نتوانستند این مانع را برطرف کنند. این نشان می دهد که فروشنده ها تسلیم نشده اند و در میتینگ ها در حال فروش هستند.

اگر فروشنده ها غرق شوند و قیمت زیر ۰.۱۰۸ دلار را حفظ کنند، جفت ارز می تواند حرکت خود را به سمت حمایت مهم ۰.۰۸ دلار آغاز کند.

برعکس، اگر خریداران قیمت را از ۲۰-EMA بالاتر ببرند، جفت ارز می تواند به ۵۰-SMA برسد. شکست بالاتر از این سطح احتمال آزمایش مجدد منطقه مقاومت بالایی را افزایش می دهد.

LEO / USD

طی چند روز گذشته Unus Sed Leo (LEO) در نزدیکی مقاومت طیف وسیعی بین ۲.۰۳ تا ۲.۹۵ دلار معامله شده است. معمولاً یک ادغام دقیق در نزدیکی مقاومت بالایی نشان می دهد که خریداران سود خود را ثبت نمی کنند زیرا پیش بینی شکست می کنند.

LEOنمودار روزانه LEO / USD. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک تغییر کرده اند و RSI بالاتر از ۶۳ است که نشان دهنده برتری خریداران است. اگر خریداران قیمت را بالای ۲.۹۶ دلار حفظ کنند، جفت ارز LEO / USD می تواند حرکت خود را به سمت مقاومت بعدی با قیمت ۳.۳۲ دلار آغاز کند.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲.۷۸ دلار) برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود.

چنین اقدامی نشان می دهد که خریداران از چشم انداز شکست چشم پوشی کرده و در حال ذخیره سود هستند. این می تواند قیمت را به SMA 50 روزه (۲.۵۹ دلار) کاهش دهد.

LEOنمودار ۴ ساعته LEO / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که تثبیت دقیق قیمت بین ۲.۸۵ و ۲.۹۵ دلار در جهت صعودی حل شده است. اگر خریداران قیمت را بالای ۲.۹۶ دلار حفظ کنند، حرکت صعودی ممکن است افزایش یابد و ممکن است در کوتاه مدت جفت ارز به ۳.۱۰ دلار برسد.

۲۰-EMA به تدریج شروع به چرخش می کند و RSI بالاتر از ۶۲ است و این یک برتری جزئی برای خریداران است. برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲.۸۰ دلار سقوط کند، جفت ارز می تواند به ۲.۶۷ دلار برسد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا