ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

معرفی و آموزش صرافی آپ بیت (Upbit)

سانگ چی هونگ (Song Chi-Hyung) بنیان‌گذار آپ بیت و مالک شرکت Dunamu، یکی از ثروتمندترین مردان کره جنوبی است. در واقع هلدینگ Dunamu، شرکت پشتوانه Upbit است که در سال ۲۰۱۲ به‌ عنوان شرکت گردآورنده اخبار آنلاین شروع به کار کرد، اما پس از آن به‌ سرعت به Fintech یعنی جایی که در آنجا موفقیت واقعی را به دست آورد، نقل‌ مکان کرد.

در ادامه این مسیر به‌ واسطه هلدینگ Dunamu، صرافی آپ بیت توانست با  Kakao Corp شریک شود. Kakao Corp یک غول اینترنتی است که در لیست سهام‌داران بسیاری از محصولات از جمله محبوب‌ترین سرویس پخش آنلاین موسیقی در کره جنوبی حضور داشته و مالکیت تعدادی از اپلیکیشن‌های موبایلی مانند سرویس پیام‌رسان بسیار محبوب Kakaotalk را در اختیار دارد. اتحاد میان دو شرکت Dunamu و Kakao شهامت بازگشت به KakaoStock یعنی نرم‌افزار موبایلی معاملات سهام را به وجود آورد. علاوه بر این شراکت، صرافی Upbit با صرافی Bittrex، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های دیجیتالی مستقر در آمریکا، همکاری می‌کند.

در دسامبر سال ۲۰۱۷ و در اوج شهرت ارزهای دیجیتال، متوسط حجم معاملات آپ بیت به ۴.۵ میلیارد دلار رسید. همچنین در آن زمان این صرافی توانست در یک روز رکورد ۱۱ میلیارد دلار را نیز ثبت کند.

با توجه‌ به اینکه Kakao یک برنامه بانکی آنلاین بسیار محبوب و دومین برنامه پرطرفدار پرداخت موبایلی یعنی Kakao Pay را ارائه می‌دهد، ممکن است آپ بیت در آینده توسط روش‌هایی از پشتیبانان صرافی، بهره بسیاری ببرد و حداقل در کشور کره جنوبی به‌ عنوان یک قدرت مسلط باقی بماند.

محدودیت‌های صرافی Upbit

در هنگام جست‌وجوی صرافی آپ بیت، برای لحظه‌ای کوتاه، وب‌سایت و پلتفرم صرافی تنها به زبان کره‌ای در دسترس است و این امر سبب کاهش جذابیت Upbit برای مخاطبان بین‌المللی می‌شود. با این‌ حال خوشبختانه عملکرد خوب گوگل ترنسلیت (Google Translate) سبب می‌شود که وب‌سایت و پلتفرم آپ بیت به‌ راحتی به زبان انگلیسی و زبان‌های دیگر قابل‌استفاده باشد.

مهم‌ترین مانع فعالیت کاربران بین‌المللی در صرافی Upbit نحوه ثبت‌نام و معامله است. پروسه ثبت‌نام و ترید در این صرافی برای کاربران بین‌المللی به همان روشی است که برای کاربران کره‌ای اعمال می‌شود؛ در حالی‌ که این پروسه کاملاً مختص جغرافیای کره جنوبی طراحی شده است.

در هنگام ورود به حساب‌های کاربری نرم‌افزارهای KakaoTalk و Kakao Pay برای تأیید نام، به شرکت‌های مخابراتی تلفن همراه کره جنوبی نیاز است. اساساً، اگر در کره جنوبی زندگی نمی‌کنید، افتتاح حساب در این صرافی به تلاش فراوان نیاز دارد.

امکان انجام معاملات از طریق ارز فیات برای کاربران بین‌المللی آپ بیت وجود ندارد؛ چراکه وون کره جنوبی تنها ارز فیات پشتیبانی‌شده در این صرافی است. کاربران کره‌ای می‌توانند از طریق حساب‌های بانکی ارز فیات واریز و برداشت کنند.

مزایای صرافی آپ بیت

صرافی Upbit توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری کره جنوبی پشتیبانی می‌شود و علاوه بر امنیت بالای سایبری، در ساخت آن از برترین تکنولوژی‌های پلتفرم‌های معاملاتی استفاده شده است.

صرافی آپ بیت برای راحتی کاربران خود نرم‌افزارهای دسکتاپ و موبایل ارائه داده است. طراحی و رابط کاربری نسخه‌های دسکتاپ و موبایلی پلتفرم آپ بیت بسیار شبیه به پلتفرم‌های KakaoStock است و در واقع این نرم‌افزارها نسخه‌ای از همان پلتفرم‌های KakaoStock هستند که برای معاملات ارزهای دیجیتال سازگار شده‌اند. این بدان معنا است که تکنولوژی به‌ کار رفته در این اپلیکیشن از نظر طراحی، قابلیت‌های استفاده و عملکرد، در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

با وجود اینکه در صرافی Upbit امکان انجام معاملات لوریج‌ برای کاربران وجود ندارد اما معامله‌گران می‌توانند از ابزارهای آنالیز با کیفیت بسیار بالا و منابع خبری ارائه‌شده، استفاده کنند.

همان‌طور که پیش‌ از این اشاره شد، دو صرافی Bittrex و Upbit در حال همکاری با یکدیگر هستند. به‌واسطه این همکاری، آپ بیت از طیف گسترده‌ای (۱۰۰ کوین) از کوین و توکن‌های رمزنگاری‌شده پشتیبانی می‌کند. تقریباً تمام ۱۰۰ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار، در لیست کوین‌های آپ بیت قرار دارند.

upbit-exchange

سطح پشتیبانی از مشتریان، در میان کاربران این صرافی از شهرت خوبی برخوردار است و نمایندگان بسیاری در حال پاسخگویی به سؤالات و رسیدگی به مشکلات کاربران هستند. علاوه بر بخش سؤالات متداول، کاربران می‌توانند از طریق ایمیل، شماره‌ تلفن و پیام‌رسان معروف KakaoTalk متعلق به Kakao، با تیم پشتیبانی تماس بگیرند و مشکلات و سؤالات خود را مطرح کنند.

معایب صرافی آپ بیت

از اصلی‌ترین معایب صرافی آپ بیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فعالیت معامله‌گران غیرکره‌ای در این پلتفرم بسیار دشوار است.
  • تنها ارز فیات پشتیبانی‌شده در این صرافی وون کره جنوبی است.
  • از معاملات مارجین در آپ بیت پشتیبانی نمی‌شود.

کارمزد در صرافی Upbit

با وجود اینکه در سطح جهانی صرافی آپ بیت ارزان‌ترین صرافی برای انجام معاملات رمزنگاری‌شده نیست، اما عموماً هزینه‌ها متناسب با بافت محلی این کشور است. در Upbit هنگام واریز وجه هیچ‌ گونه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود؛ در حالی‌ که هزینه‌های برداشت به نوع رمزارز برداشت‌شده یا ارز فیات وون کره جنوبی در حساب‌های بانکی مختلف بستگی دارد.

هزینه‌های ترید تقریباً با اکثر صرافی‌های کره جنوبی مطابقت دارد و برای هر دو طرف معامله یعنی Maker و Taker یکسان و برابر با ۰.۲۵% است. به‌ طور کلی می‌توان گفت کارمزد در آپ بیت در سطح مناسبی قرار دارد.

امنیت صرافی آپ بیت

همان‌طور که از یک پلتفرم معاملاتی پشتیبانی‌شده توسط یکی از غول‌های اینترنتی کره جنوبی در Kakao انتظار می‌رود، سطح امنیت سایبری معامله‌گران در صرافی Upbit به طور قابل‌توجهی بالا است. امنیت کیف پول‌های این صرافی توسط BitGo تأمین می‌شود که به طور گسترده‌ای به‌ عنوان یک استاندارد جهانی در حوزه کیف پول‌های چند امضایی شناخته شده و توسط بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری برجسته در سطح جهان نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

صرافی Upbit برای برقراری امنیت حساب‌های کاربری صرافی، با Kakao Pay برنامه پرداخت موبایلی متعلق به شرکت Kakao Corp، همکاری می‌کند. به‌ راحتی می‌توان گفت به سبب استانداردهای امنیتی به‌ کار رفته در طراحی صرافی آپ بیت، حمله سایبری به آن بسیار دشوار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا