ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

آشنایی با کیف پول برد ولت (BRD)

این شرکت و کیف پول آن در رده سایر کیف پول‌های رمزنگاری‌شده مانند Bitpay، Coinbase و … قرار گرفته و در حال رقابت با آنها است. در ادامه مطلب به معرفی کیف پول برد والت، امکانات و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

معرفی کیف پول برد ولت

آرون وویسین (Aaron Voisine) و آدام تریدمن (Adam Traidman) در سال ۲۰۱۵، برنامه کیف پول برد ولت را به ‌عنوان محصول شرکت Bread معرفی کردند. برد والت از آن زمان تاکنون رشد قابل‌توجهی داشته و فعالیت خود را با جلب نظر بزرگ‌ترین مشتری‌ها از قاره آمریکای شمالی و بیش از ۱۶۰ کشور دنیا گسترش داده است. در آگوست ۲۰۱۹، تیم توسعه‌دهنده این کیف پول اعلام کرد کاربران در ۲۸ کشور اتحادیه اروپا می‌توانند ETH را با یورو از طریق کارت‌های اعتباری یا انتقال بانکی خریداری کنند.

برنامه Bread Wallet چیست؟

کیف پول برد والت یک کیف پول دیجیتالی غیر متمرکز و بدون کاستدی معروف در سیستم عامل iOS با ویژگی‌های امنیتی منحصربه‌فرد است. این کیف پول به کاربران خود این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی روی وجوه حساب کاربری خود داشته باشند. برد والت در برابر سرقت کاملاً ایمن است. در ابتدا توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند این نرم‌افزار را روی پلتفرم iOS طراحی و اجرا کنند، اما با گذشت زمان و افزایش محبوبیت این نرم‌افزار، نسخه اندروید آن نیز در دسترس کاربران Android قرار گرفته است. استفاده از این کیف پول کاملاً رایگان است اما برای معاملات انجام‌شده روی Bread Wallet کاربر می‌بایست هزینه‌های شبکه را پرداخت کند.

امکانات برد والت

این کیف پول با استفاده از حالت SPV خیلی سریع از طریق تلفن همراه، مستقیماً به شبکه بیت‌ کوین وصل می‌شود. از آنجایی‌ که همه کاربران کنترل کامل معاملات بیت‌ کوین خود را در اختیار دارند، این ویژگی از دسترسی اشخاص ثالث به وجوه معامله‌گر جلوگیری می‌کند.

امنیت کیف پول Bread Wallet

کیف پول Bread wallet کیف پول Non-custodial است؛ یعنی شما تنها کسی هستید که به کلید خصوصی خود دسترسی دارید. کیف پول برد ولت به ‌جای گزینه احراز هویت دو عاملی از پین کد استفاده می‌کند. اگر کاربر پین کد کیف پول را فراموش کند، می‌تواند از طریق عبارات بازیابی (Seed Phrase) حساب کاربری خود را بازیابی کند.

به دلیل عدم وجود سرور، احتمال خرابی و هک شدن Bread wallet وجود ندارد.

سایر ویژگی‌های امنیتی کیف پول برد ولت

  1. با استفاده از رمزگذاری سخت‌افزار AES و کد امضا از کیف پول محافظت می‌شود.
  2. از اثر انگشت و پین کد شش رقمی پشتیبانی می‌کند.
  3. برد والت از تأیید پرداخت SPV که یک روش مطمئن برای انجام معاملات بدون دخالت شخص ثالث است، استفاده می‌کند.

کیف پول BRD از کدام ارزها پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول برد ولت در اصل کیف پول بیت‌ کوین است. با این ‌حال، برد والت علاوه بر بیت‌ کوین از بیت کوین کش، اتریوم، True USD (استیبل کوین ERC-20) و تمام توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند.

bread-wallet

تراکنش در Bread wallet

برای انتقال ارز از طریق کیف پول برد والت، پرداخت مقداری کارمزد، الزامی است. هزینه معاملات در Bread Wallet ثابت نیست و ممکن است بر اساس تاریخچه فعالیت‌های کیف پول محاسبه شود. برای مثال از کاربرانی که مقادیر زیادی بیت‌ کوین دریافت و ارسال می‌کنند، هزینه کمتری گرفته می‌شود. از طرف دیگر، کارمزد خرید ارز دیجیتال از طریق کیف پول و با استفاده از کارت اعتباری، ۵ درصد تعیین شده است. علاوه بر این، هنگام استفاده از خدمات شخص ثالث مانند بانک، کمیسیونی از کاربر دریافت می‌گردد.

کاربران برد والت می‌توانند با استفاده از ارزهای فیات USD، EUR، DKK، CAD و GBP کوین‌هایی مانند بیت‌ کوین، اتریوم، دای و چند رمزارز دیگر را خریداری کنند.

آموزش کار با کیف پول برد ولت

رابط کاربری کیف پول برد والت بسیار راحت و بدون پیچیدگی است؛ به همین دلیل استفاده از این کیف پول برای کاربران مبتدی در زمینه ارزهای دیجیتال آسان است. شما می‌توانید در صفحه اصلی به مبادله بیت‌ کوین، موجودی حساب و موارد مشابه دسترسی داشته باشید و برای انتقال پول از اسکن QR کد استفاده کنید.

مراحل راه‌اندازی کیف پول برد ولت عبارت است از:

  1. برنامه را از اپ‌استور یا گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید.
  2. عبارات بازیابی و PIN کد خود را تنظیم کنید و آن را در جایی امن به ‌صورت فیزیکی یادداشت و نگهداری نمایید.
  3. اکنون می‌توانید QR کد و آدرس حساب خود را ایجاد کنید.
  4. در نهایت کیف پول شما آماده ارسال و دریافت بیت ‌کوین و سایر رمزارزهای پشتیبانی‌شده، است.

منبع: رمزارز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا