فارکسآموزش فارکس

اگر می خواهید معامله گر موفقی شوید، هرگز چاقوی در حال سقوط را نگیرید!

وقتی قیمت در بازار به شدت افت می‌کند و مرتباً پایین می‌آید و بدون توقف یا برگشت، کف‌های جدید می‌سازد، به دلیل سرعت افت و مسیر حرکت قیمت، از اصطلاح “چاقوی در حال سقوط” برای نمودار استفاده می‌کنند. ایده خوبی نیست که قبل از وجود سیگنال یا دلیل خوب، در نموداری که قیمت هیچگونه حمایتی نمی‌شود، خرید کنید.

سقوط سریع قیمت یک دارایی لزوما به این معنی نیست که قیمت بیش از این نمی‌تواند پایین بیاید یا فرصتی برای خرید در قیمت‌های پایین ایجاد شده است. کف‌های قیمتی می‌توانند خیلی پایین‌تر نیز تشکیل شوند و روند نزولی ممکن است تا پیدا شدن حمایت از سمت خریداران جدید در سطوح پایین‌تر قیمت ادامه داشته باشد.

کاهش چشمگیر قیمت به تنهایی، لزوما یک سیگنال خرید در کف‌های قیمتی ایجاد شده نیست.

شانس موفقیت خرید در روندهای نزولی زمانی بیشتر است که ابتدا پایین‌تر رفتن قیمت در نمودار متوقف شود، سپس قیمت حمایت شده و در نهایت شروع به بالا رفتن کند. هنگام معامله در برگشت روند، بعد از اطمینان از برگشت، بخش ناچیزی از رشد را از دست خواهید داد ولی در ازای آن احتمال موفقیت بسیار بیشتر خواهد بود.

در پشت ریزش قیمت‌ها دلایل خوبی وجود دارد، هیچ کس نمی‌خواهد آن دارایی را در قیمت‌های فعلی خریداری کند بنابراین قیمت تا سطحی که خریداران منتظر هستند، سقوط می‌کند.

روند نزولی که در جریان است تمایل به پایین آمدن بیشتر را دارد زیرا این مسیری است که کمترین مقاومت در برابر آن وجود دارد.

تفاوت زیادی بین خرید در کف و گرفتن چاقوی در حال سقوط وجود دارد. یکی می‌تواند به شما فرصت ورودهایی با نسبت ریسک به ریوارد خوب بدهد و دیگری می‌تواند با سقوط بیشتر، حساب شما را قطعه قطعه کند.

قیمت در بعضی از نمودارها صفر می‌شود یا هرگز دوباره بالاتر نمی‌رود. شرکت‌ها ورشکسته می‌شوند، سهام پنی  (در آمریکا به سهامی که قیمتش کمتر از یک دلار است سهام پنی می‌گویند) می‌تواندکلاهبرداری باشد، ارزهای دیجیتال می‌توانند بی‌ارزش باشند و قراردادهای آپشن بدون ارزش منقضی می‌شوند. حتی قراردادهای آتی نفت نیز می‌توانند منفی شوند. خرید دارایی‌ها با قابلیت ایجاد ارزش که دارای ارزش ذاتی هستند می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

سعی نکنید چاقوی در حال سقوط را از تیغه‌ی آن بگیرید. منتظر بمانید تا ابتدا به زمین بیفتد و سپس آن را از دسته آن بگیرید و بردارید.

نمودار

منبع: newtraderu

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا