ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

استراتژی سوشال تریدینگ (Social Trading) چیست؟

افراد بسیاری معتقدند که ترید کردن در بازار کریپتوکارنسی‌ها و به طور کلی فرآیند ترید، بسیار دشوار و پیچیده است. با این وجود، برخی با پذیرفتن ریسک‌های احتمالی این حوزه، در این راه قدم نهاده و درآمدزایی و کسب سود خود را از این راه آغاز می‌کنند. این افراد در همان ابتدای کار با موانع و مسائل ریز و درشت مختلفی روبه‌رو می‌شوند و در مواجهه با مسائلی همچون تعداد زیاد پروژه‌های موجود جهت سرمایه‌گذاری، تعداد زیاد صرافی‌ها، خدمات و امکانات مختلف درآمدزایی، خطر از دست رفتن سرمایه، اطلاعات بدون حد و مرزی که در اینترنت وجود دارد و … دچار سردرگمی می‌شوند. مواجهه با چنین مواردی نه تنها از سرعت پیشرفت افراد تازه‌کار می‌کاهد، بلکه ممکن است به طور کل آنها را از حرکت در این مسیر بازدارد.

اما تصور کنید روشی وجود داشته باشد که با استفاده از آن، افراد تازه‌کار بتوانند بدون صرف وقت و انرژی زیاد از افراد حرفه‌ای و مجرب بازار بیاموزند، روش‌ها و استراتژی‌های آنها را مطالعه کنند یا آنها را عیناً کپی‌برداری نمایند.

با استفاده از روش سوشال تریدینگ افراد تازه‌کار می‌توانند با توجه به اقدامات افراد حرفه‌ای و مجرب، اقدامات خود را پایه‌ریزی کنند. اگر مشتاق هستید که با جزئیات این روش آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سوشال تریدینگ

سوشال تریدینگ (Social Trading) چیست و چگونه کار می‌کند؟

سوشال تریدینگ روشی است که به افراد تازه‌کار امکان دسترسی بدون حد و مرز به اطلاعات دیگر کاربران را می‌دهد. از این طریق کاربران تازه‌وارد در این حوزه می‌توانند بدون نیاز به داشتن اطلاعات زیاد و عمیق به ترید و کسب سود بپردازند. به عبارتی دیگر در سوشال تریدینگ (Social Trading) داده‌های مربوط به تصمیمات سرمایه‌گذاری افراد ثبت می‌شود و افراد دیگر می‌توانند با استفاده از این داده‌ها و آنالیز و بررسی آنها به تصمیم‌گیری بپردازند. بنابراین در Social Trading افراد به یکدیگر کمک می‌کنند تا ترید بهتری داشته باشند.

سوشال تریدینگ به کاربران این امکان را می‌دهد که در یک زمان و محیط واقعی، با دیگر افرادی که دارای ذهنیت مشابه هستند به تبادل اطلاعات و کسب سود بپردازند.

با استفاده از این روش، کاربران تازه وارد درمی‌یابند که کاربران حرفه‌ای چه تجاربی داشته‌اند، روش‌ها و تجربیات آنها را به آزمون و خطا می‌گذارند و علت هر یک از رفتارها و تصمیم‌گیری‌های آنها را آنالیز می‌کنند. همچنین می‌توانند با استفاده از روش کپی تریدینگ، از آنها پیروی کنند.

پلتفرم سوشال تریدینگ (Social Trading) چیست؟

هزاران ابزار مختلف و پلتفرم‌های ترید حرفه‌ای در بازارهای مالی وجود دارند که هر یک از آنها به ترکیب مشخصه‌های مفید و کاربردی مختلفی پرداخته‌اند و روز به روز بر تعداد این پلتفرم‌ها افزوده می‌‌شود. انتخاب یک پلتفرم از میان هزاران پلتفرم موجود بسیار دشوار است، اما نکته‌ حائز اهمیت این است که تمامی این پلتفرم‌ها هدف واحدی را دنبال می‌کنند و آن فراهم کردن محیطی برای ترید و تحلیل بازار است.

سوشیال تریدینگ نیز مفهومی مشابه با دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد؛ به عنوان مثال فیسبوک! شما با استفاده از فیسبوک به دوستان و خانواده خود متصل می‌شوید و می‌توانید همیشه و همه جا با دیگر افراد در ارتباط باشید، به عبارتی دیگر هدف فیسبوک فراهم آوردن شرایطی مناسب برای ارتباط و تعامل است. پلتفرم‌های سوشال تریدینگ نیز به دنبال فراهم کردن فضایی هستند که کاربران تازه‌وارد و کابران حرفه‌ای‌تر با یکدیگر در تعامل باشند. در چنین فضاهایی افراد می‌توانند با یکدیگر تعامل کنند، به تبادل داده، اطلاعات، روش‌ها و ایده‌ها بپردازند و بازار و استراتژی‌های مختلف را تحلیل و بررسی نمایند. اگر دقت کنید بسیار به یکدیگر شبیه هستند.

بنابراین سوشال تریدینگ راهی است که به کمک آن افراد مبتدی و کم‌تجربه‌تر می‌توانند به کسب سود و درآمد بپردازند. اما مهم‌ترین نکته این است که قبل از هر چیزی، مناسب‌ترین پلتفرم برای اهداف و نیازهای خود را پیدا کنید.

۵ پلتفرم برتر در حوزه سوشال تریدینگ (Social Trading)

در این بخش قصد داریم به صورت جزئی‌تر به بررسی ۵ پلتفرم بهتر و مطرح‌ در زمینه سوشال تریدینگ در رمزارزها بپردازیم. در ادامه نام ۵ عدد از این پلتفرم‌ها آورده شده است:

  • Coinmatics
  • eToro
  • Shrimpy
  • Zignaly
  • Zulutrade
توجه داشته باشید که این مقاله صرفاً جنبه معرفی و بررسی این پلتفرم‌ها را دارد و به هیچ وجه به معنی توصیه به استفاده از هیچ یک از این پلتفرم‌ها نخواهد بود. این شما هستید که بعد از تحقیق و بررسی تصمیم می‌گیرید از کدام یک از این پلتفرم‌ها استفاده کنید.

پلتفرم سوشال تریدینگ Coinmatics

پلتفرم Coinmatics یک پلتفرم اجتماعی برای کپی تریدینگ در بازار کریپتوکارنسی‌ها است که برای هر دو گروه تازه‌کاران و حرفه‌ای‌ها مناسب است. این پلتفرم به دست Dyanis Zabauski و در سال ۲۰۱۸ ایجاد شد. این پلتفرم ابزار بسیار مناسبی برای کسانی است که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی‌ها را دارند و می‌خواهند استراتژی‌های مناسب را از افراد حرفه‌ای‌تر یاد بگیرند. به عبارتی دیگر این پلتفرم به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که از ترید دیگران به صورت دستی یا خودکار کپی‌برداری کنند. پلتفرم Coinmatics به گونه‌ای عمل می‌کند که تریدرها می‌توانند با توجه به افزایش تعداد دنبال‌کنندگانی که از روش آنها کپی‌برداری کرده‌اند، به کسب درآمد بپردازند. بنابراین در این پلتفرم، تریدرها و سرمایه‌گذاران هر دو سود خواهند برد.

یکی از عمده‌ترین مشخصه‌های این پلتفرم، امکان کپی تریدینگ در حوزه کریپتوکارنسی‌ها است. در این پلتفرم چیزی بیش از ۱۰۰ تریدر وجود دارد که حاضر هستند استراتژی‌های معاملاتی خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. در حال حاضر در این پلتفرم، تنها صرافی‌ای که می‌توان در آن به کپی تریدینگ پرداخت، صرافی بایننس است. به زودی صرافی Bybit نیز به این لیست اضافه می‌شود. هر فرد می‌تواند قبل از استفاده از امکانات این پلتفرم، استراتژی‌های معاملاتی، تاریخچه سیگنال‌های معاملاتی آنها، سود کلی، میزان ریسک و بازه‌های ترید افراد دیگر را از طریق مشاهده و ارزیابی سبد سهام آنها به دست آورد. تمامی این اطلاعات با دسترسی آزاد در اختیار افراد قرار گرفته است و تمامی کاربران می‌توانند به بررسی آنالیز فردی بپردازند. علاوه بر این، افراد باتجربه‌تر می‌توانند از امکانات اضافه‌تری همچون امکان آربیتراژ، هشدار و امکانات تحلیلی مختلف دیگر که در این پلتفرم وجود دارد، استفاده کنند.

امنیت

امنیت این پلتفرم نیز به وسیله امکاناتی همچون تأیید دوعاملی تأمین شده است. همچنین اجازه برداشت دارایی از طریق API وجود ندارد.

پرداخت‌ها

تریدرها تنها ۵ درصد از سود حاصل از استراتژی استفاده‌شده را به پلتفرم Coinmatics پرداخت می‌کنند. اگر یک سرمایه‌گذار قصد کپی‌برداری از استراتژی‌های یک تریدر را داشته باشد، باید یک هزینه عضویت ثابت را که از طرف تریدرها مشخص شده است، پرداخت نماید. در حال حاضر این مقدار ماهانه ۵ دلار است. توجه داشته باشید که حداقل مقدار واریز برای ترید خودکار، ۱۵۰ تتر است.

پلتفرم سوشال تریدینگ eToro

پلتفرم eToro یکی از پلتفرم‌های سوشال تریدینگی است که امکان استفاده از آن برای چند رمزارز وجود دارد. این پلتفرم جزو پیشگامان این حوزه است و در حال حاضر در ۱۴۰ کشور دنیا و بین میلیون‌ها کاربر در حال استفاده است. eToro در سال ۲۰۰۷ ایجاد شده است و در حال حاضر یکی از پلتفرم‌های برتر در زمینه بورس، شاخص، سهام، ETF، ارز و کریپتوکارنسی است. از مزایای این پلتفرم می‌توان به رابط کاربری آسان، افتتاح حساب ساده و سریع، امکان افتتاح حساب آزمایشی با دارایی مجازی، برداشت روزانه نامحدود و بدون کارمزد و بسیاری دیگر از محصولات مالی دیگر اشاره کرد.

eToro 

امنیت

امنیت در این پلتفرم به وسیله قوانین FCA و Cysec تأمین شده است و از دارایی کاربران توسط پروتکل‌های امنیتی پیشرو در صنعت محافظت می‌شود.

هزینه‌ها

در این پلتفرم، برداشت‌ها فقط ۵ دلار هزینه دارند و پلتفرم eToro از اسپردها کسب سود می‌کند.

پلتفرم سوشال تریدینگ Shrimpy

پلتفرم Shrimpy یک پلتفرم معاملاتی بر اساس فضای ابری در حوزه رمزارزها است که تمرکز اصلی آن بر رشد سبد سهام، سوشال تریدینگ (Social Trading) و رشد بلندمدت سهام است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ ایجاد شده است و در ابتدا با هدف سرمایه گذاری شخصی روی کار آمده است. این پلتفرم  به کاربران کمک می‌کند که به راحتی سبد سهام رمزارزی خود را با روشی کاملاً خودکار رشد دهند و استراتژی افراد مجرب در این حوزه را کپی‌برداری کنند. مشخصه‌های اصلی این پلتفرم شامل ۳ بخش است:

مدیریت سبد سهام

با استفاده از این مشخصه، امکان ایجاد سبد دارایی، مدیریت خودکار سبد دارایی، پیگیری چگونگی عملکرد، رصد بازار و تعامل با دیگر سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.

تریدینگ و معامله‌گری

در حال حاضر این پلتفرم از ۱۶ صرافی در بازار کریپتوکارنسی‌ها پشتیبانی می‌کند.

اتوماتیک‌سازی

با استفاده از اندیکاتورها و ابزارهای معامله‌گری مختلف، استراتژی‌های معاملاتی اتوماتیکی را ارائه می‌دهند. همچنین توسعه‌دهندگان این پلتفرم ربات‌ها و خدمات مقیاس پذیری را با استفاده از API این پلتفرم ارائه داده‌اند.

امنیت پلتفرم سوشال تریدینگ Shrimpy

هر یک از API Key‌ ها رمز‌نگاری و با استفاده از سخت‌افزارهای امنیتی ذخیره شده‌اند. این پلتفرم تنها به توانایی خواندن داده و انجام ترید نیاز دارد. علاوه بر این، از امکان تأیید دوعاملی برای محافظت از حساب‌ها استفاده شده است.

هزینه‌ها

در حال حاضر استفاده از امکان سوشال تریدینگ در این پلتفرم ماهانه ۱۳ دلار است. با پرداخت این هزینه می‌توانید به مدیریت سبد دارایی، سوشال تریدینگ، بک تست و اتوماتیک‌سازی حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، پلتفرم Shrimpy برنامه‌ها و امکانات مختلفی را در این زمینه ارائه داده است.

پلتفرم سوشال تریدینگ Zignaly

این پلتفرم نیز بر اساس فضای ابری است و به شما این امکان را می‌دهد که به صورت خودکار و با استفاده از کمک سیگنال‌دهندگان خارجی در حوزه رمزارزها، ترید کنید.

این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی گردید و بعد از آن به یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های سوشال تریدینگ خودکار در دنیا تبدیل شد. در این پلتفرم امکان معامله به صورت دستی، نیمه خودکار (با استفاده از سیگنال‌) و کاملاً خودکار که در آن از ترید افراد مجرب کپی‌برداری می‌شود، فراهم شده است. در این پلتفرم سه ویژگی اصلی وجود دارد:

سوشال تریدینگ (Social Trading)

با استفاده از این امکان می‌توانید تریدر مورد نظر خود را انتخاب و او را دنبال کنید و از تمامی تریدهای او به صورت خودکار کپی‌برداری نمایید.

ربات‌های کپی تریدر و سیگنال‌ها

در این پلتفرم کاربران به تعداد زیادی سیگنال خرید و فروش رمزارز دسترسی دارند.

درگاه معاملاتی

ابزاری است که در رهگیری شرایط فعلی بازار و آنالیز سیگنال‌های معاملاتی مختلفی که دریافت می‌کنید، کاربرد دارد.

پلتفرم Zignaly رابط کاربری ساده‌ای دارد و در حال حاضر قابل استفاده برای صرافی‌های بایننس، کوکوین و بیتمکس است. در این پلتفرم می‌توانید به راحتی به حساب کاربری خود در تریدینگ ویو متصل شوید و از اندیکاتورهای مورد علاقه خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از امکان درگاه معاملاتی، به ایجاد یک استراتژی معاملاتی شخصی کامل بپردازید.

Zignaly

امنیت پلتفرم سوشال تریدینگ Zignaly

در این پلتفرم هیچ یک از دارایی‌های شما نگهداری نمی‌شود و دسترسی به دارایی‌های شما تنها از طریق API صورت می‌گیرد. همچنین هیچ مجوزی برای دسترسی به برداشت از حساب کاربری شما وجود ندارد.

هزینه‌ها

به تازگی استفاده از این پلتفرم کاملاً رایگان شده است و هیچ کارمزدی برای ترید کاربران پرداخت نمی‌شود. تنها کارمزدی که باید پرداخت شود، مربوط به مبادلات فعال است.

پلتفرم سوشال تریدینگ ZuluTrade

پلتفرم ZuluTrade یک پلتفرم سوشال تریدینگ میان_بروکری است که توانسته است ۵۰ بروکر در سراسر جهان را در یک پلتفرم سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ دور هم جمع کند. این پلتفرم در سال ۲۰۰۷ و با هدف اشتراک‌گذاری اطلاعات، ایده‌ها و استراتژی‌ها بین کاربران در سراسر دنیا روی کار آمده است. این پلتفرم به کاربران خود این امکان را می‌دهد که بتوانند به صورت خودکار تریدهای تریدران موفق در سراسر دنیا را مشاهده و آنالیز نمایند. بهترین کار هنگام شروع، افتتاح یک حساب آزمایشی و شروع به تست و بررسی با استفاده از دارایی مجازی است. در این مدت می‌توانید فعالیت‌های تریدران موفق را بررسی کنید و به رصد بازار بپردازید. از این طریق می‌توانید ریسک را در معاملات خود به حداقل برسانید.

به عنوان کاربر می‌توانید به ابزارهای معاملاتی مختلفی از فارکس، ETF، سهام و رمزارزهایی همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین دسترسی داشته باشید. در این پلتفرم می‌توانید با هزاران تریدر در سراسر دنیا در تعامل و ارتباط باشید، استراتژی‌های آنها را مطالعه کنید و عملکرد آنها را کپی‌برداری نمایید. اگر در مورد چگونگی عملکرد این پلتفرم اطمینان ندارید، می‌توانید از نسخه آزمایشی آن استفاده کنید.

امنیت پلتفرم سوشال تریدینگ ZuluTrade

این پلتفرم هیچ گونه دسترسی مستقیمی به دارایی‌های کاربران ندارد و دارایی کاربران را نزد خود نگهداری نمی‌کند. تمام سرمایه‌ای که شما در این پلتفرم قرار داده‌اید، در حساب بروکر شما قرار دارد.

هزینه‌ها

این پلتفرم در قبال برداشت‌های شما هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، اما برای انتخاب بروکرها باید مقداری را به عنوان کارمزد بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا