ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

کیف پول Trinity (ترینیتی) کیف پولی جامع برای ارز دیجیتال IOTA

کیف پول ارز دیجیتال، یک ابزار، رسانه فیزیکی، برنامه یا یک سرویس است که کلیدهای عمومی ‌یا خصوصی را مدیریت می‌کند و می‌تواند برای ردیابی مالکیت، دریافت یا پرداخت ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. خود ارز دیجیتال در کیف پول قرار ندارد.

ارز دیجیتال آیوتا چیست؟

آیوتا (IOTA) در واقع یک ارز دیجیتال برای اینترنت اشیا است. اینترنت اشیا یکی از تکنولوژی‌های جدید و متعلق به آینده است. ارز دیجیتال آیوتا دو تکنولوژی بلاکچین و اینترنت اشیا را با هم ترکیب کرده است. شبکه ارز دیجیتال آیوتا برای دفتر کل توزیع شده از تکنولوژی جدیدی به نام تنگل (Tangle) استفاده می‌کند. تانگل یک ساختار گرافی شکل دارد که به Directed Acyclic Graph (DAG) معروف است. در این ساختار، هر تراکنش توسط دو تراکنش قبلی خود تأیید می‌شود و بنابراین با افزایش تعداد تراکنش‌ها، کل شبکه کند نمی‌شود و مقیاس پذیری آن نسبت به روش زنجیر‌ه‌ای بسیار بالاتر است.

آیوتا در سال ۲۰۱۶ وارد بازار ارز‌های دیجیتال شد. هدف تیم آیوتا ایجاد مقیاس‌ پذیری بیشتر برای ارزهای دیجیتال است. در پلتفرم آیوتا پردازش تراکنش‌ها با استخراج انجام نمی‌شود. بلکه تراکنش‌ها از طریق تأیید دو تراکنش قبل پردازش می‌شوند.

پلتفرم آیوتا برای انجام تراکنش هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند و همین ویژگی باعث شده که تراکنش‌های خُرد نیز به راحتی در شبکه انجام شود. در بلاکچین‌هایی مثل بیت کوین و اتریوم که کارمزد تراکنش بالایی دارند، انجام تراکنش‌های خرد اصلاً صرفه اقتصادی ندارد و گاهی کارمزد تراکنش از مقدار پولی که انتقال می‌دهید بسیار بیشتر است.

کیف پول Trinity (ترینیتی)

کیف پول ترینیتی IOTA احتمالاً یکی از پیشرفته‌‌ترین و به‌روز‌‌ترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال است که هم‌اکنون در بازار موجود است. این کیف پول، مکانی مناسب برای ذخیره IOTA است.

ویژگی‌های کیف پول ترینیتی

  • امنیت عالی
  • تراکنش سریع
  • مدیریت آسان
  • ناظر بازار
  • تولید Seed
  • سفارشی‌سازی (تم، زبان، ارز)

امنیت عالی

بنیاد ارز دیجیتال IOTA همراه با داشتن ویژگی‌های امنیتی، بسیار شفاف بوده است. در حقیقت، آنها تقریباً در مورد همه موارد شفاف عمل کرده‌اند. این یکی از دلایلی است که سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال IOTA را به یک سرمایه‌گذاری عالی تبدیل می‌کند. همچنین چندین حسابرس، این ارز دیجیتال را قبل از انتشار عمومی‌ بررسی و ممیزی کرده‌اند.

جدیدترین و جامع‌‌ترین ممیزی امنیتی کیف پول ترینیتی توسط SIXGEN که یک شرکت امنیت سایبری است، انجام شد. شرکت SIXGEN کیف پول Trinity را در تمام سیستم عامل‌های تلفن همراه و دسکتاپ آزمایش کردند.

شرکت SIXGEN چهار نقطه قوت اصلی کیف پول ترینیتی را این گونه بیان کرد:

  1. کیف پول Trinity از روش‌های رمزنگاری مدرن (مثل Argon2i و AES-GCM) استفاده می‌کند که می‌تواند در برابر حملات brute force مقاومت کند.
  2. کیف پول ترینیتی در صورتی که برای انجام عملیات به رمز‌ها نیازی نداشته باشد، همه آنها را از حافظه پاک می‌کند.
  3. کیف پول Trinity در هر جایی که ممکن باشد کاربران اشتباه کنند و دارایی‌شان به خطر بیفتد، آموزش کاربر را اجرا می‌کند.
  4. تیم توسعه ترینیتی هنگام اضافه کردن ویژگی‌ها به کیف پول، ابتدا امنیت را در نظر می‌گیرند.

شما می‌توانید گزارش کامل این حسابرسی را در اینجا ببینید.

تراکنش‌های سریع

تراکنش‌های IOTA در مقایسه با بیت کوین که تأیید تراکنش‌هایش می‌تواند چندین ساعت طول بکشد، بسیار سریع‌تر است.

می‌توانید به سایت TangleMonitor نگاهی بیندازید که اطلاعات زیادی را در مورد شبکه IOTA و تراکنش‌های آن به شما نشان می‌دهد.

مدیریت آسان

کیف پول Trinity به شما این امکان را می‌دهد که چندین حساب داشته باشید که همه آنها با یک گذرواژه قابل دسترسی و امن هستند. با استفاده از رابط کاربری آسان می‌توانید IOTA را با چند کلیک به راحتی ارسال و دریافت کنید.

ناظر بازار

کیف پول Trinity یک API از وضعیت بازار (از یک صرافی بزرگ مانند Binance) به شما نشان می‌دهد:

  • قیمت فعلی بازار
  • ارزش کل سهام شما در آن ارزها
  • نمودارهای بازار برای نمایش قیمت‌ها برای دوره‌های زمانی مختلف مانند ۲۴ ساعت گذشته یا هفته گذشته و …

تولید Seed

در کیف پول ترینیتی شما توانایی تولید Seed برای کیف پول خود را دارید. وقتی یک حساب جدید در Trinity ایجاد می‌کنید، به شما دو گزینه می‌دهد:

  • از Seed موجود استفاده کنید.
  • Seed جدید ایجاد کنید.

برای این کار دستورالعمل‌های مربوط به کیف پول را دنبال کنید. سپس می‌توانید آن Seed را به صورت کیف پول کاغذی با بارکد چاپ نمایید یا یک فایل seed ایجاد کنید.

trinity

سفارشی‌سازی

توسعه‌دهندگان کیف پول ترینیتی سفارشی‌کردن تم، زبان و ارز‌هایی را که در کیف پول ترینیتی نشان داده شده، بسیار آسان کرده‌اند. با توجه به منبع باز بودن بنیاد IOTA، این تیم از جامعه بسیار بزرگ خود برای ترجمه و بررسی هجی، دستور زبان و ترجمه‌ها درخواست کمک کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا