ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

معرفی صرافی پولونیکس (Poloniex) + آموزش کامل و نحوه ثبت نام

همراهان عزیز فیماچارت قصد داریم در ادامه مطالب آموزشی مرتبط با رمزارزها، شما را با یکی دیگر از صرافی های فعال در این بازار آشنا کنیم. پولونیکس (Poloniex) یک صرافی ارز دیجیتال محبوب است که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط تریستان دی‌آگوستا (Tristan D’Agosta) شروع به فعالیت کرد. دفتر مرکزی این شرکت در ایالت دلاویر آمریکا مستقر بوده و این بدین معناست که این صرافی در یک کشور کاملاً قانونمند فعالیت می‌کند.

صرافی پولونیکس امکان خرید، تبادل و فروش ارزهای دیجیتال مختلف، از جمله رمزارزهای بزرگی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) و همچنین ارزهای دیجیتال با محبوبیت کمتر را برای کاربران خود فراهم کرده است.

پولونیکس با پردازش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تراکنش در هر روز، یکی از صرافی‌های بسیار محبوب به شمار می‌رود. درآمد این صرافی از طریق کارمزد تراکنش‌ها به دست می‌آید که هم خریدار و هم فروشنده ملزم به پرداخت آن هستند.

صرافی Poloniex برای معامله‌گران باتجربه‌تر، خدمات بیشتری مانند معاملات مارجین (Margin trading) و حتی وام‌دهی را نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از یکی از ربات‌های وام‌دهی پولونیکس، مانند ایورن (Aivren)، به صورت خودکار از این پلتفرم وام دریافت کنید.

وام‌دهی در صرافی‌ها به این معنا است که سرمایه‌گذاران برای خرید رمزارز بیشتر، پول قرض می‌کنند. به هنگام انجام این کار از طریق صرافی Poloniex سرمایه‌گذاران در واقع این وجه را از سایر کاربران قرض می‌گیرند. از سوی دیگر، کاربرانی که پول قرض می‌دهند، به ازای این کار خود پاداش دریافت می‌کنند.

کارمزدها در پولونیکس

در جدول زیر، کارمزد تراکنش‌ها در صرافی پولونیکس را مشاهده می‌کنید.

Poloniex

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، حداکثر مبلغی که به عنوان کارمزد در این صرافی تعیین شده، ۰٫۱۵۵ درصد است. همچنین، مشاهده می‌شود که با افزایش ارزش تراکنش‌ها، میزان کارمزد پرداختی کاهش می‌یابد.

پولونیکس در مقایسه با سایر صرافی‌های موجود، کارمزد کمتری دریافت می‌کند، اما در مقایسه با صرافی بایننس (Binance)، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارزی در جهان از لحاظ حجم معاملات، کارمزد آن کمی بیشتر است.

در جدول فوق، میکر (Maker) و تیکر (Taker)، دو طرف درگیر در هر معامله هستند: میکر کسی است که سفارش او قبل از اجرای معامله در دفتر سفارش وجود دارد و تیکر، فردی است که سفارشی مطابق با سفارش میکر تنظیم می‌کند.

به عنوان مثال، اگر معامله‌گر A قصد فروش ۲ واحد اتریوم با یک قیمت مشخص را داشته باشد، او میکر است. حال، اگر معامله‌گر B اقدام به خرید آن ۲ واحد اتریوم با قیمت پیشنهادی معامله‌گر A کند، تیکر خواهد بود.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، میزان کارمزد پرداختی توسط تیکرها بیشتر از میزان کارمزد پرداختی توسط میکرها است.

مزایا و معایب صرافی Poloniex

همان‌طور که می‌دانید، هر صرافی مزایا و معایب خاص خود را دارد. برخی کارمزد پایین را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر، به دنبال صرافی‌ای هستند که از ارزهای فیات نیز پشتیبانی کند. به همین دلیل، مهم است که قبل از ایجاد حساب کاربری، همه این موارد را در نظر بگیرید. بنابراین، وقت آن است که مزایا و معایب صرافی Poloniex را بررسی کنیم.

مزایای صرافی پولونیکس

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از صرافی Poloniex پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال توسط این صرافی است. این ارزهای دیجیتال شامل رمزارزهای بزرگی مانند ریپل (XRP)، استیم (STEEM)، مونرو (XMR) و بیت کوین کش (BCH) است. با این حال، پولونیکس از ارزهای دیجیتال کوچک‌تری مانند بلک کوین (BLK)، بلا (BELA) و بارست (BURST) نیز پشتیبانی می‌کند.

Poloniex

وقتی صحبت از معاملات نیز می‌شود، پولونیکس بهترین ابزارها را ارائه می‌دهد. این ابزارها شامل نمودارهای کندلی با مقیاس زمانی ۵ دقیقه تا ۴ ساعت، سفارشات استاپ لیمیت (Stop-limit) و قابلیت بزرگنمایی و کوچک کردن نمودارها است. البته این بدان معنا نیست که این پلتفرم برای مبتدیان مناسب نباشد؛ چراکه رابط کاربری و استفاده از آن واقعاً ساده است.

این واقعیت که پولونیکس در ایالات متحده مستقر است، نیز یک مزیت به شمار می‌رود؛ چون مقررات بسیار سختگیرانه دولت این کشور بدان معنا است که این صرافی باید تمام تلاش خود را برای ایمن نگه داشتن وجوه مشتریان و دوری از هر گونه فعالیت مجرمانه، انجام دهد. در غیر این صورت، اگر اتفاق ناخوشایندی رخ دهد، صرافی Poloniex می‌داند که نهادهای نظارتی ایالات متحده جریمه سنگینی را برای آن اعمال خواهند کرد. بنابراین، آیا صرافی پولونیکس امن است؟ خوب، با قاطعیت می‌توان پاسخ «بله» به این سؤال داد!

یک مزیت دیگر استفاده از صرافی Poloniex این است که نقدینگی بالایی، مخصوصاً برای جفت‌ارز آلت کوین‌ها ارائه می‌‎‎دهد. این یک مزیت مهم است؛ چون به این معنی است که شما همیشه شخصی را برای معامله پیدا می‌کنید و این امر به نوبه خود، خطرات ناشی از نوسان را کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر، وقتی صحبت از کارمزدها می‌شود، صرافی پولونیکس یکی از بهترین‌های این صنعت برای سپرده‌گذاری و برداشت است؛ زیرا شما فقط کارمزد تراکنش در بستر بلاکچین را پرداخت خواهید کرد. این در حالی است که صرافی‌های دیگر، هنگام برداشت وجوه و انجام تراکنش‌ها نیز از شما کارمزد دریافت می‌کنند که کار منصفانه‌ای نیست.

یکی دیگر از مزایای صرافی پولونیکس این است که شما نیازی به احراز هویت خود ندارید، مگر اینکه به دنبال انجام تراکنش‌های با ارزش بالا باشید. در واقع، اگر حجم معاملات روزانه شما کمتر از ۲ هزار دلار باشد، می‌توانید معاملات خود را به صورت ناشناس انجام دهید. دلیل اصلی که شما مجاز به انجام این کار هستید، این است که هیچ ارتباطی میان ارزهای دیجیتال و پول‌های دنیای واقعی وجود ندارد.

یکی از دیگر ویژگی‌های مثبت پولونیکس که اخیراً به آن اضافه شده، پشتیبانی از خرید ارزهای دیجیتال از طریق کارت‌های بدهی/ اعتباری یا حساب بانکی است. این ویژگی توسط سرویس پرداخت سیمپلکس (Simplex) طراحی شده است.

سرانجام، اگر برای حل مشکل خود نیاز به کمک داشتید، گزینه‌های پشتیبانی از مشتری بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ارتباط مستقیم مشتری با نماینده صرافی، ایمیل یا گفت‌وگوی آنلاین اشاره کرد.

معایب صرافی پولونیکس

یکی از معایب استفاده از صرافی Poloniex این است که هنوز سؤالاتی در مورد امنیت این صرافی وجود دارد. در سال ۲۰۱۴، صرافی پولونیکس هک شد و ۱۲٫۳ درصد از کل بیت کوین‌های آن به سرقت رفت.

طبق گزارش‌ها، در این حمله هکرها با شناسایی یک آسیب‌پذیری امنیتی در سیستم پولونیکس، متوجه شدند که اگر به صورت همزمان برداشت‌های زیادی را در سیستم انجام دهند، می‌توانند مبلغ بیشتری از موجودی واقعی حساب خود برداشت کنند. این عمل مانند آن است که به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید و مبلغ بیشتری از موجودی حساب خود بردارید.

با این حال، تریستان دی‌آگوستا، مالک صرافی پولونیکس، تنها چند ماه بعد با افزایش موقتی کارمزد تراکنش‌ها و همچنین با پول خود، وجوه کاربران متضرر را پس داد. شانسی که دی‌آگوستا آورد این بود که در آن زمان قیمت بیت کوین فقط حدود ۵۰۰ دلار بود.

از سوی دیگر، لازم به یادآوری است که پولونیکس از سال ۲۰۱۴ به بعد هک نشده که نشان می‌دهد این صرافی مباحث امنیتی را کاملاً جدی می‌گیرد. همچنین واقعاً امیدوارکننده است که مالک صرافی با مدیریت خوبِ موقعیت به‌‎وجودآمده، توانست پول کاربران را بازگرداند.

نحوه استفاده از صرافی پولونیکس: ایجاد حساب کاربری

برای ایجاد حساب کاربری در صرافی Poloniex کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. اولین کاری که باید انجام دهید، مراجعه به وب‌سایت رسمی پولونیکس است.

۲. سپس، روی گزینه Create Your Account (ایجاد حساب کاربری خود) کلیک کنید.

Poloniex

۳. در این مرحله، شما باید کشور محل اقامت و آدرس ایمیل خود را وارد و یک رمز عبور قوی برای حساب کاربری خود انتخاب کنید.

Poloniex

۴. اکنون به ایمیل خود بروید و با کلیک روی لینکی که پولونیکس برای شما ارسال کرده، آدرس ایمیل خود را تأیید کنید.

۵. و تمام! شما اکنون یک حساب کاربری در صرافی Poloniex دارید.

اگر با آی پی ایران اقدام به ثبت نام و فعالیت در این صرافی نمایید، حتماً با این پیغام مواجه خواهید شد.

Poloniex

خطای ثبت نام

متأسفیم، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، ما قادر به ثبت نام از کشور/ منطقه شما نیستیم.

نحوه استفاده از پولونیکس: سپرده‌گذاری وجوه

اکنون که حساب کاربری خود را ایجاد کردید، زمان آن فرا رسیده که مقداری وجه به حساب خود واریز کنید. در اینجا، برای مثال تأمین وجه حساب با استفاده از رمزارز بیت کوین کش را توضیح می‌دهیم.

۱. در بالای صفحه، به بخش Balances (موجودی) بروید و روی گزینه Deposits & Withdrawals (سپرده‌گذاری و برداشت) کلیک کنید.

Poloniex

۲. در این مرحله، لیستی طولانی از ارزهای دیجیتالی را که می‌توانید خریداری کنید، مشاهده خواهید کرد. در سمت راست صفحه، ارز مورد نظر برای سپرده‌گذاری را جست‌وجو و انتخاب کنید.

Poloniex

۳. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، قصد خرید بیت کوین کش را داریم. برای این منظور، روی گزینه Deposit (سپرده‌گذاری) در سمت راست صفحه کلیک کنید.

۴. اکنون آدرس منحصربه‌فرد کوینی را که می‌خواهید سپرده‌گذاری کنید، مشاهده خواهید کرد. دقت کنید که هر ارز دیجیتال آدرس متفاوت و منحصربه‌فردی دارد. بنابراین، سعی نکنید مثلاً لایت کوین (LTC) را به آدرس بیت کوین کش ارسال کنید.

امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما راهگشا بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا