ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

از بازی Sorare چه می دانید؟ پیوند NFT و فوتبال!

این بازی کارت‌های بازیکن را از نظر موجود بودن به سطوح مختلف تقسیم می‌کند: رایج، کمیاب، فوق‌العاده کمیاب و منحصربه‌فرد. هر کارت نشان‌دهنده یک بازیکن واقعی است؛ مانند کریستیانو رونالدو یا دیوید بکهام. هر فصل، ۱۰۰ کارت کمیاب، ده کارت فوق‌العاده کمیاب و یک کارت منحصربه‌فرد منتشر می‌شود. کارت‌های کمیاب، فوق‌العاده کمیاب و منحصربه‌فرد را می‌توانید در بازی سوراره خرید، فروش و معامله کنید. با این حال، کارت‌های رایج به عنوان NFT در بلاکچین اتریوم وجود ندارند و نمی‌توان آنها را خرید یا فروخت.

مدیران از کارت‌ها برای ساختن یک تیم با پنج بازیکن استفاده می‌کنند که برای هر بازیکن یک کارت متفاوت نشان داده می‌شود:

  • یک دروازه‌بان
  • یک مدافع
  • یک هافبک
  • یکی مهاجم
  • یک بازیکن اضافی که می‌تواند مدافع، هافبک یا مهاجم باشد.

کارت‌های بازی فوتبال Sorare چه می‌کنند؟

تیم‌های سوراره با شرکت و قهرمانی در لیگ امتیاز کسب می‌کنند. هر کارت دارای امتیاز بازیکن است که بر اساس عملکرد واقعی بازیکن در پنج بازی گذشته، از جمله آماری همچون گل، پاس گل و پنالتی محاسبه می‌شود. برای محاسبه امتیاز یک کارت، امتیاز بازیکن در امتیاز کارت ضرب می‌شود. امتیاز کارت بر اساس وضعیت کاپیتان، فصل و امتیاز تجربه محاسبه می‌شود. در نهایت، نمره کل هر تیم مجموع امتیاز پنج کارت است.

این بازی ۹ لیگ دارد که به ۳ دسته لیگ مختلف تقسیم می‌شود: جهانی، منطقه‌ای و خاص. هر لیگ دارای چهار بخش است و مدیران می‌توانند در هر لیگ یک تیم را برای رقابت در لیگ‌های هفتگی وارد کنند و جوایزی به شکل توکن اتریوم و کارت بگیرند. سپس مدیران می‌توانند پاداش‌های اتریوم را از طریق وبسایت سوراره به کیف‌های شخصی خود ارسال کنند.

پدیدآورندگان و تیم بازی Sorare چه کسانی هستند؟

بازی Sorare در سپتامبر ۲۰۱۸ به دست توسعه‌دهندگان فرانسوی نیکلاس جولیا (Nicolas Julia) بنیانگذار و مدیرعامل و آدرین مونتفورت (Adrien Montfort) بنیانگذار و CTO در پاریس تأسیس شد. جولیا و مونتفورت به ترتیب معاون عملیات و معاون مهندسی در شرکت Stratumn بودند؛ شرکتی که راه‌حل‌های بلاکچینی در سطح سازمانی ارائه می‌دهد.

در ماه می ‌۲۰۱۹، فوتبال Sorare بیش از ۵۰۰،۰۰۰ دلار جمع‌آوری کرد و در ژوئیه ۲۰۲۰، حدود ۱۰ میلیون دلار دیگر برای بازی Sorare جمع‌آوری شد. سپس این شرکت در فوریه ۲۰۲۱ حدود ۵۰ میلیون دلار دیگر از طریق تأمین مالی سری A به رهبری Benchmark ،Accel و سایر شرکای تجاری، جمع‌آوری کرد.

بازی سوراره از بازیکنان ۱۴۰ باشگاه در ۳۱ لیگ مجوز گرفته است. این پلتفرم مجاز به استفاده از پرتره بازیکنان Major League Soccer (MLS) است. این بازی همچنین توسط بازیکنان شناخته‌شده‌ای مانند اندره شورله و جرارد پیکه حمایت می‌شود.

در مارس ۲۰۲۱، بازی فوتبال Sorare با Ubisoft غول بازی همکاری کرد تا مسابقات محدودی به نام One Shot League را راه‌اندازی کند.

برای شروع بازی به صفحه اصلی سایت Sorare مراجعه کنید.

تاریخچه قیمت توکن SORARE

بازی فوتبال Sorare به عنوان مجموعه‌ای از توکن‌های NFT، در حال حاضر رتبه ۵ را از نظر حجم فروش دارد. تاکنون، سوراره بیش از ۴۰۰،۰۰۰ فروش کامل به ارزش حدود ۸۲ میلیون دلار داشته است.

از آنجا که NFT‌ها در فوریه ۲۰۲۱ بسیار مورد توجه قرار گرفتند، این شرکت در اواخر ماه فوریه اوج فعالیت تاریخی خود را تجربه کرد. مجموع فروش در ژانویه ۲۰۲۱ حدود ۱۰۰۰ تا در روز بود و تا ۲۷ فوریه به حدود ۶۰۰۰ فروش در روز رسید. در مارس ۲۰۲۱، بازی فوتبال Sorare گران‌ترین کارت بازیکن جهان را به فروش رساند: یک توکن NFT منحصربه‌فرد از کریستیانو رونالدو تقریباً ۲۹۰،۰۰۰ دلار به فروش رسید. با این حال، با کاهش ترند رمزارزها و ریزش قیمت بیت کوین، حجم کل فروش این بازی به تدریج کاهش یافت و در حال حاضر در حدود ۳۰۰،۰۰۰ دلار و ۱۳۰۰ معامله در روز است.

آینده بازی Sorare چه می‌شود؟

مانند همه DApp‌های بلاکچین اتریوم، بازی فوتبال Sorare با هزینه بالای گس (کارمزد شبکه اتریوم) و کندی تراکنش‌ها در زمان شلوغی شبکه دست و پنجه نرم می‌کند. برای حل مسئله مقیاس پذیری، سوراره از راه‌ حل لایه ۲ استفاده می‌کند. این شرکت همکاری خود را با StarkWave برای استفاده از فناوری اثبات دانش صفر اعلام کرد. با استفاده از راه حل لایه دوم، Sorare هزاران تراکنش خارج از زنجیره را در یک تراکنش واحد اتریوم گروه‌بندی می‌کند و تراکنش‌ها تقریباً آنی و هزینه گس آنها تقریباً صفر می‌شود. بازی سورار قصد دارد این زیرساخت را تا پایان ژوئیه ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند.

در نهایت، سوراره امیدوار است که تمام باشگاه‌های ۲۰ لیگ برتر جهان را به این بازی اضافه کند. با وجود باشگاه‌ها و لیگ‌های بیشتر، این بازی جامعه بیشتری از طرفداران فوتبال را جذب می‌کند که به دنبال دریافت NFT بازیکنان مورد علاقه خود هستند. تیم سوراره برای حفظ فعالیت بازیکنان خود همچنین قصد دارد مسابقات طولانی‌تری برگزار کند.

رقبای بازی Sorare چه کسانی هستند؟

یکی از رقبای بازی سورار Fantastec SWAP است. این پلتفرم NFT‌هایی حاوی فیلم بازیکنان و امضای باشگاه‌های فوتبال از جمله رئال مادرید، بورسیا دورتموند و آرسنال را توزیع می‌کند. کاربران می‌توانند مجموعه‌های ارزهای دیجیتال را جمع‌آوری و آنها را مبادله کنند تا مجموعه خود را تکمیل نمایند و جوایزی مانند کالا، یادگاری امضاشده و بلیط مسابقه به‌دست آورند. به غیر از NFT و ارزهای دیجیتال، کاربران می‌توانند بسته‌های کارت را با ارز فیات بخرند تا در معاملات NFT شرکت کنند. بر خلاف بازی Sorare، کارت‌های Fantastec NFT هیچ ارزش واقعی ندارند و صرفاً برای مبادله هستند.

همچنین یک توسعه‌دهنده استرالیایی برندهای Animoca را در دسامبر ۲۰۲۰ با منچسترسیتی و ملبورن سیتی اف سی تأسیس کرد. Animoca، معروف به توسعه بازی‌های مبتنی بر بلاکچین مانند F1 Delta Time، مینی بازی‌ها و مجموعه‌های دیجیتال رسمی در قالب NFT برای این دو باشگاه است. به عنوان بخشی از این مشارکت، Animoca در حال توسعه یک بازی مبتنی بر NFT است که به صاحبان NFT اجازه می‌دهد NFT‌های خود را به پلتفرم بازی بفروشند. این اولین باری است که NFT‌ها می‌توانند با مبلغ ثابت و تضمینی به یک پلتفرم بازگردانده شوند نه اینکه فقط به کاربران دیگر فروخته شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا