فارکسآموزش فارکس

برای آشنایی با بازار فارکس این کتاب ها را حتما بخوانید!

در این مقاله با بهترین کتاب های فارکس که باید مطالعه کنید آشنا خواهیم شد؛ معامله در بازار فارکس آنقدر که به نظر می‌رسد ساده نیست. این بازار تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی مانند تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم، نرخ بهره و بسیاری عوامل دیگر است و معامله در این بازار نیاز به نظم و انضباط، تعهد، استقامت ذهنی و دانش کامل در زمینه‌های مختلف است.

بهترین راه برای بدست آوردن دانش خواندن کتاب است. همانطور که می‌دانید کتب بسیار زیادی در این زمینه نگاشته شده اما خواندن تمام این کتاب‌ها اگر نگوییم غیر ممکن حداقل بسیار سخت است. از این رو ما ۷ کتاب را که به نظرمان بهترین کتاب‌های موجود در بازار است انتخاب کرده و به شما معرفی می‌کنیم.

۱. پیش‌بینی ارز (Currency Forecasting): اولین کتابی که قصد معرفی آن را داریم کتابی معروف از مایکل روزنبرگ است کسی که برای مدتی طولانی به عنوان تحلیلگر تکنیکال در شرکت مریل لینچ فعالیت می‌کرد. کتاب پیش‌بینی ارز در سال ۱۹۹۵ نگاشته شده اما زبان ساده، مختصر و همه فهم آن، این کتاب را به یک رفرنس معتبر برای تازه‌کارها تبدیل کرده است.
روزنبرگ در این کتاب علاوه‌بر استفاده از توانایی تکنیکال، از دانش خود در اقتصاد کلان نیز بهره برده است و توانسته روش‌های تحلیل تکنیکال و بنیادین را به صورت منطقی و همه فهم ترکیب کند.
این کتاب به زبان فارسی ترجمه نشده است.

۲. معامله در ناحیه (Trading in the Zone): این کتاب شاهکاری از مارک داگلاس است و بیشتر بر روی عواطف و روحیات معامله گران تمرکز دارد. طبق نظر داگلاس، احساساتی مانند ترس و طمع در میان معامله‌گران شایع است و اولین قدم کنترل این عواطف است.

داگلاس در این کتاب روش‌هایی برای جلوگیری از مشکلات روانی در معامله بیان کرده است و همینطور یک استراتژی تفکر معرفی میکند که شامل پنج عنصر مشترک در موفق‌ترین معامله‌گران فارکس است. خواندن این کتاب می‌تواند کمک زیادی به کنترل احساسات معامله‌گران کند.
این کتاب با عناوینی همچون “تحلیل تکنیکال،بنیادی یا ذهنی؟” و “معاملات در منطقه” به فارسی ترجمه شده است.

کتاب-تحلیل-تکنیکال

۳. تکنیک نمودارهای شمعی ژاپنی (Japanese Candlestick Chart Technique): این کتاب در سال ۱۹۹۱ توسط استیو نیسون نگاشته شد و تقریبا بلافاصله به شهرت زیادی دست یافت به طوری که امروزه تقریبا تمام معامله گران از تکنیک‌های این کتاب استفاده می‌کنند.

این کتاب به شما در درک الگوهای نمودار‌ها و کندل‌‌ها کمک کرده و اطلاعات مفیدی در مورد انواع و اقسام شمع‌ها و الگوها ارائه می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که تنها مطالعه این کتاب ضامن موفقیت نیست و باید با تمرین به این آموخته‌ها مسلط شوید.

این کتاب با ترجمه ی یکی از اساتید مطرح بورس ایران با عنوان “الگوهای شمعی ژاپنی” ترجمه شده است.

کتاب-تحلیل-تکنیکال

۴. معامله گر منضبط (The Disciplined Trader): یکی دیگر از بهترین کتاب های فارکس از مارک داگلاس است. اکثر کتاب‌هایی که در مورد بازارهای تجاری نگاشته شده مربوط به تئوری‌ها،‌ ابزارها و تکنیک‌ها هستند. اما این کتاب همانطور که از اسمش پیداست در مورد اهمیت نظم و انضباط است.

داگلاس معتقد است یک معامله‌گر بی‌نظم ممکن است یک بار موفق شود اما بدون داشتن نظم و انضباط نمی‌توان این موفقیت را تداوم بخشید. مارک این کتاب را پس از چندین شکست و ضررهای هنگفت در معاملات خود نوشته است. پس پشت کلمات این کتاب درس‌های ارزشمندی نهفته است.
این کتاب با همین عنوان و عناوینی دیگر به فارسی ترجمه شده است.

کتاب-تحلیل-تکنیکال

۵. معامله روزانه و معامله شناور در بازار ارز (Day Trading and Swing Trading the Currency Market): این کتاب اکنون یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه معاملات روزانه است. نویسنده این کتاب، خانم کتی لین، کسی که در شبکه‌هایی مانند بلومبرگ و CNBC به عنوان تحلیل‌گر فعالیت کرده است.

این کتاب بینشی ارزشمند از ابزار‌های تکنیکال و بنیادین به شما ارائه می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانید درک بهتری از بازار داشته باشید.

ترجمه ی این کتاب با همین عنوان توسط نشر چالش منتشر شده است.

کتاب-تحلیل-تکنیکال

۶. معامله گری در فارکس (Forex Trading): این کتاب ساده، توسط جیم براون، معامله‌گر استرالیایی فارکس که سالها در این بازار تجربه دارد نوشته شده است. مباحث این کتاب عموما در مورد مفاهیم پایه ای فارکس مانند بازار، جفت ارز، حجم، ریسک، تحلیل و موارد دیگر است.
این کتاب ترجمه ی فارسی ندارد.

۷. تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه (Technical Analysis of the Financial Market): آخرین کتاب در لیست ما، کتابی از جان جی مورفی، پدر تحلیل تکنیکال است. این کتاب در بین معامله‌گران به عنوان «کتاب مقدس» شناخته می‌شود و یکی از بهترین کتاب های فارکس است که تقریبا تمام تحلیلگران برتر فارکس آن را خوانده و خواندن آن را پیشنهاد کرده اند.

این کتاب شامل بیش از ۴۰۰ نمودار و اندیکاتور است که با جزئیات توضیح داده شده است.

این کتاب در ایران نیز شهرت زیادی دارد و با نام “تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه” ترجمه شده است.

کتاب-تحلیل-تکنیکال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا