فارکسآموزش فارکس

معاملات کاغذی (Paper Trading) چه نوع معاملاتی هستند؟

معاملات کاغذی یا پیپر تریدینگ (Paper Trading) روشی برای تمرین معامله کردن بر مبنای قیمت‌های بازار اما خارج از بازار و به کمک مستندسازی سیگنال‌ها است به گونه‌ای که پول واقعی در معرض ریسک قرار نگیرد. نام این روش از آن جهت “معاملات کاغذی” انتخاب شده است چراکه در ابتدا برای شبیه‌سازی تصمیم‌گیری‌ها و معاملات در زمان حال (زنده)، همه چیز ابتدا روی کاغذ نوشته می‌شد.

امروزه، این کار اساساً در حساب‌های دمو، شبیه‌ساز بورس اوراق بهادار یا وب‌سایت‌ها انجام می‌شود، ازاین‌رو با ثبت‌نام کردن در نرم‌افزارهای معاملاتی، نتیجه سود و زیان برای معامله‌گر در صفحه رایانه نمایش داده می‌شود. از نرم افزارهایی مشابه اکسل هم برای ثبت و تحلیل تصمیمات و بازده معاملات کاغذی استفاده می‌شود.

این روش هنوز هم برای تمرین‌کردن و شبیه‌سازی معاملات و آگاهی از نتایج به کار می‌رود. همچنین بهتر است معامله گران تازه‌کار نیز بیشتر به معامله کاغذی روی آورند تا روند یادگیری خود را بدون در معرض خطر قراردادن پول واقعی، تکمیل کنند. نکته منفی این روش این است که وقتی معامله با ضرر مواجه می‌شود، معامله کاغذی (Paper Trading) آن میزان استرس، حرص و احساساتی را که در حین معامله با پول واقعی دخیل است را منعکس نمی‌کند. این روش صرفاً برای یادگیری نحوه اجرای یک سیستم معاملاتی تحلیلی مناسب است و جنبه روانی معامله کردن را منعکس نمی‌کند.

برخلاف روش بک تست (backtesting) که نشان می‌دهد یک استراتژی در گذشته‌ی قیمت چگونه عمل می‌کند، این روش فرایند معاملات را در زمان حال و تغییرات فعلی قیمت بازآفرینی می‌کند و نشان می‌دهد که استفاده از یک سیستم توسط معامله‌گر به چه میزان تلاش و زمان نیاز دارد.

به‌عنوان‌مثال تجربه یک ضرر در معامله فعلی، ضررهای پشت‌سرهم و افت سرمایه در معاملات زنده اما در حساب دمو، در مقایسه با دیدن نتایج آنها به‌عنوان داده در فرایند بک‌تست، بسیار متفاوت است. حداقل فایده معاملات کاغذی انعکاس ناامیدی و سایر احساسات در معامله‌گری هستند تا بی‌گدار به آب نزنید. همچنین رفتن از یک معامله به معامله دیگر در شرایطی که نتیجه معامله تا آخرین لحظه مشخص نمی‌شود استقامت معامله‌گر را بیشتر می‌کند.

معامله کاغذی (Paper Trading) می‌تواند یک قسمت از فرایند ابتدایی یادگیری برای معامله گران تازه‌کار باشد، اما واقعیتِ معامله کردن با پول واقعی، و نیاز واقعی به کنترل روانی و احساسی را منعکس نمی‌کند.

منبع: NewTraderu

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا