فارکسآموزش فارکس

آموزش معامله اونس طلا + عوامل موثر بر قیمت آن

طلا به دلیل رنگ جذاب، قابلیت شکل‌پذیری و کمیاب بودن آن یک فلز ارزشمند به حساب می‌آید و در طول تاریخ مورد توجه بوده است. طلا در صنایعی از جمله: وسایل الکترونیکی و کامپیوتری کاربرد دارد ولی محبوبیت همیشگی آن در ساخت جواهرات و زیورالات می‌باشد. طلا به دلیل تمایل به حفظ یا افزایش ارزش خود در دوره‌های متلاطم بازار، همیشه به عنوان ابزار پولی و همچنین به عنوان دارایی امن مورد استفاده قرار گرفته است. هر اونس طلا معادل ۳۱٫۱۰۳۴۷۶۸ گرم است که بطور گسترده، طلا بر اساس هر اونس معامله می‌شود.

تاریخچه طلا و استفاده از آن به عنوان دارایی

برای هزاران سال، انسان‌ها ارزش بالایی برای طلا قائل شده‌اند. طلا نمایانگر واحد پولی بسیاری از تمدن‌های مشهور جهان مانند امپراطوری مصر باستان و روم بوده است. در دوران اخیر نیز (از اواخر قرن ۱۹ تا شروع جنگ جهانی اول) ارزش ارزها با مقدار مشخصی طلا برابری داشته است.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، اغلب اقتصاد‌های بزرگ دنیا در یک سیستم مالی مبتنی بر قیمت طلای عمل می‌کردند که به دلار امریکا گره خورده بود. این موضوع در سال ۱۹۷۱ زمانی پایان پذیرفت که ایالات متحده تصمیم بر توقف تراز دلار با کامودیتی‌ها کرد.

در حالی که این فلز ارزشمند دیگر به عنوان یک ارز رسمی شناخته نمی‌شود، ولی قیمت آن همچنان تاثیر بالایی در بازارهای مالی و اقتصاد‌های جهانی دارد.

چه چیزی بر قیمت اونس طلا تاثیر می‌گذارد‌؟

عوامل تاثیر گذار بر قیمت طلا عبارتند از‌: ثبات، عرضه و تقاضا، تصمیمات بانک‌های مرکزی و حجم معاملات از طریق‌ ETFها

  • ثبات:

طلا به عنوانِ ابزارِ مالیِ زیر بناییِ ارزهای جهان یک دارایی نسبتا مطمئن درنظر گرفته می‌شود. قیمت طلا در مواقع ناپایدار افزایش می‌یابد زیرا دولت‌ها و سرمایه‌گذاران به عنوان یک محافظ در برابر عدم اطمینان به آن متوسل می شوند. بالعکس، قیمت طلا معمولاً در مواقع پایدار کاهش می‌یابد، زیرا راه‌های سرمایه‌گذاری پر‌ریسک و بالقوه با سودآوری بیشتر، عملی می‌شوند.

  • عرضه و تقاضا:

مانند بیشتر دارایی‌های موجود در بازار آزاد، تقاضای بیش از حد برای طلا ( به عنوان مثال برای ساخت جواهرات و یا تولید برخی از وسایل پزشکی، صنعتی و فناوری) قیمت طلا را افزایش می‌دهد، (با فرض اینکه عرضه طلا ثابت است). از طرف دیگر کم شدن تقاضا تاثیر معکوس بر ارزش طلا دارد و قیمت آن را پایین می‌آورد، (با فرض ثابت بودن میزان عرضه).

  • بانک‌های مرکزی:

بسیاری از ذخایر طلای جهان توسط بانک‌های مرکزی در کشور‌های پیشرفته مانند اروپا و آمریکا شمالی کنترل می‌شوند. در نتیجه این بانک‌ها دارای قدرت زیادی در قیمت‌گذاری طلا هستند. اگر این بانک‌ها مقدار طلای خود را به طور ناگهانی (حتی به مقدار کم) افزایش و یا کاهش دهند، می‌تواند تاثیر زیادی بر ارزش طلا داشته باشد.‌ بنابراین بانک‌های مرکزی خود را به یک تعهد مشترک (‌هرچند غیر رسمی‌) برای جلوگیری از فروش گسترده که می‌تواند بازار‌های جهانی را بی‌ثبات کند‌، متعهد می‌دانند.

  • ETFs

علی‌رغم اینکه انتظار می‌رود صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیشتر از آنکه بر ارزش طلا تاثیر بگذارند، قیمت آن را منعکس ‌می‌کنند، خیلی از‌ EFT های بزرگ مقدار مشخصی طلای فیزیکی در اختیار دارند. در نتیجه ورودی و خروجی‌های حاصل از چنین EFT هایی می‌تواند با تغییر در عرضه و تقاضای فیزیکی طلا در بازار، قیمت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

چگونه طلا بر قیمت ارزها تاثیر می‌گذارد ؟

وقتی صحبت از رابطه طلا با ارز‌ها می‌شود، همبستگی آن با دلار آمریکا نکته اصلی صحبت است زیرا دلار امریکا همواره معیار قیمت‌گذاری طلاست. هنگامی که ارزش دلار امریکا بالا برود، قیمت خرید طلا برای سایر کشور‌ها گران‌تر می‌شود. این موضوع در نهایت باعث کاهش تقاضا می‌شود و به همین دلیل است که به طور کلی رابطه معکوسی بین دلار امریکا و قیمت طلا وجود دارد‌.

علاوه بر این موضوع، هنگامی که دلار آمریکا شروع به از دست دادن ارزش خود می‌کند، سرمایه‌گذاران طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن درنظر می‌گیرند که این موضوع به افزایش قیمت طلا کمک می‌کند.

نمودار زیر نشان دهنده رابطه معکوس بین شاخص دلار آمریکا و طلا است.

طلا
قیمت طلا در برابر شاخص دلار آمریکا

علاوه بر این، ارزش طلا با ارزش واردات و صادرات یک کشور مرتبط است. کشورهایی که طلا صادر می‌کنند یا به ذخایر طلا دسترسی دارند، با افزایش قیمت طلا، به دلیل افزایش ارزش کل صادرات کشور، شاهد تقویت ارزهای خود خواهند بود.

چگونه می‌توان اونس طلا را معامله کرد؟

چندین روش برای معامله طلا وجود دارد‌. می‌توان آن را به عنوان یک دارایی فیزیکی خریداری کرد، یا با استفاده از معاملات آتی و آپشن در بازار کالاها معامله کرد و یا از طریق صندوق قابل معامله در بورس یا ETF معامله کرد.

دلایل معامله طلا

معامله‌گران به دلایل زیر طلا را معامله می‌کنند‌:

  • یک سرمایه امن در مواقع تلاطم اقتصادی است، در واقع طلا ارزش خود را حفظ می‌کند‌ و در طول زمان بهای آن افزایش می‌یابد.
  • سرمایه‌گذاری در مواقعی که دلار آمریکا ضعیف می‌شود و محافظت در برابر تورم.
  • برای ایجاد پورتفو متنوعی از کامودیتی‌ها، سهام، اوراق قرضه و غیره.

مهمترین نکات مربوط به معامله اونس طلا

تعداد کمی از بازارهای دنیا، جذابیت و جاذبه تاریخی بازار طلا را دارند. در حالی که امروزه معامله‌گران گزینه‌های متعددی برای معامله دارند، از جمله ارزهای مختلف یا انواع دارایی‌ها یا مکان‌های مختلف، طلا از دیرباز به عنوان ابزاری جهت ذخیره ارزش بوده است که تقریباً از زمانی که انسان‌ها با یکدیگر معامله می‌کرده‌اند، علاقه سفته‌بازان  را برانگیخته است. در این مقاله، با بررسی استراتژی‌ها، نکات و تاکتیک‌های معامله طلا، کمی در این موضوع دقیق‌تر می‌شویم.

 احتمالاً یکی از جنبه‌های بارز طلا، به ویژه در دراز‌مدت، رفتار چرخه‌ای آن است که به‌طور معمول برای این فلز ایجاد می‌شود و این پدیده جدیدی نیست. از آنجا که بازارها خود رفتار چرخه‌ای (ادواری) دارند (چرخه رونق و رکود)، طلا معمولا مشابه یکی از بازارها حرکت می‌کند، اگرچه ممکن است در همان لحظه، زمان‌بندی رفتار طلا با بازارهای دیگر متفاوت باشد. با نگاهی به قیمت طلا در ۴۵ سال گذشته، این امر کمی واضح‌تر می‌شود. در نمودار زیر، روندها و محدوده‌های رنج با کادرهای آبی و خاکستری مشخص شده‌اند و این ما را به نکته شماره یک می‌رساند:

نکته شماره ۱ معامله طلا : با شرایط فعلی سازگار شوید

 نکته مهم در اینجا اهمیت تطبیق با شرایط بازار است: زیرا اگر یک معامله‌گر روند با رویکرد معمول خود اقدام به معامله طلا کند درحالی که بازارهای طلا در محدوده رنج قرار دارند، به احتمال زیاد نتایج نامطلوبی را مشاهده می‌کند. اگر بازارهای طلا بعد از یک جهش به وضعیت میانگین بازگردند و وارد محدوده رنج شده باشند، معامله‌گر به احتمال زیاد باید با رویکردی مبتنی بر معامله در محدوده رنج اقدام به معامله کند. اما، هنگامی که بازارهای طلا روند رو به رشدی را تجربه می‌کنند، مانند نمونه در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ یا ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰، معامله‌گران باید از استراتژی‌های مبتنی بر روند برای انطباق با شرایط استفاده کنند.

طلا
نمودار ماهانه فیوچرز طلا

نکته شماره ۲ معامله طلا : دلار آمریکا را زیر نظر داشته باشید

 دلار آمریکا در تعدادی از بازارها معامله می‌شود، اما در بزرگترین مبادلات، طلا در برابر دلار آمریکا معامله می‌شود. در حقیقت، یک معادله رایج در بسترهای CFD برای قیمت طلا نماد “XAUUSD” می‌باشد. نماد شیمیایی طلا در جدول تناوبی عناصر “AU” است و در مقابل آن دلار آمریکا است که نشان می‌دهد چگونه طلا بر حسب دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود.

 این بدان معناست که، اگر همه عوامل برابر باشند و طلا هیچ حرکتی نکرده باشد اما ارزش دلار افزایش یافته باشد، قیمت طلا می‌تواند کاهش یابد. زیرا در تابع بالا، اگر مقدار مخرج یا USD ارزش خود را افزایش ‌دهد در نتیجه ارزش کسر XAU/USD به طور کلی کاهش می‌یابد.

 بنابراین، طلا رابطه‌ای معکوس با دلار آمریکا نشان می‌دهد. این موضوع برای همه زمان‌ها صادق نیست، سناریوهایی وجود دارد که نشان می‌دهد ارزش طلا و دلار باهم افزایش می‌یابد، اگرچه از نظر تاریخی تا حدی نادر هستند.

 در نمودار زیر، این همبستگی در قسمت پایین تصویر مشخص شده است. مقادیر بالای خط صفر نشان‌دهنده همبستگی مثبت است که باز هم تا حدودی نادر است اما بی سابقه نیست. مقادیر زیر صفر همبستگی معکوس را نشان می‌دهد، همچنین مقدار ۱- یک رابطه معکوس کامل را نشان می‌دهد.

این موضوع را نیز باید در نظر داشت که از آنجا که بازده واقعی اوراق قرضه دولتی آمریکا نسبت مستقیم با قدرت دلار آمریکا دارد، طلا با بازده اوراق آمریکا رابطه معکوس بسیار قدرتمندی دارد بنابراین با پیگیری جریانات نقدی به سمت اوراق و بازده اوراق نیز می‌توان روند طلا را پیش‌بینی کرد.

طلا
نمودار قیمت ماهانه طلا: رابطه معکوس با دلار آمریکا

نکته ۳ معامله طلا: تایم فریم خود را بشناسید

در نمودارهای بالا ما با استفاده از تایم فریم ماهانه تصویر بزرگتری از قیمت طلا را مشاهده می‌کنیم. اما این شرایط و تغییرات بازار نیز می‌تواند در کوتاه مدت اتفاق بیفتد و برای معامله‌گران مهم است که نوعی چارچوب منسجم برای تجزیه و تحلیل خود داشته باشند تا بتوانند استراتژی‌های خود را به نحو مطلوب اجرا نمایند.

 معامله‌گران باید بازارها را از چندین تایم فریم تحلیل کنند. نمودار جامع ماهیانه فوق می‌تواند برای دیدن تصویر بزرگتر مفید باشد، اما برای انجام ستاپ معاملاتی و اجرای‌ استراتژی‌ها، نیاز است معامله‌گران به بازه‌های زمانی کوتاه‌تری نگاه کنند.

 در نمودار بالا، کادر آبی در سمت راست نمودار، روندی را نشان می‌دهد که در حال حاضر کمی بیش از دو سال است که ادامه دارد. اما با نگاهی به نمودار روزانه کوتاه‌مدت زیر که جزییات سرمایه‌‌گذاری دو ساله روی طلا را دقیق‌تر نشان می‌دهد درمی‌یابیم که قیمت طلا در تمام مدت روند رو به رشدی نداشته است. در حقیقت، همان رابطه روند و محدوده رنج در درون این روند طولانی‌مدت نیز ظاهر شده است.

 این امر برای معامله‌گران هنگام تنظیم استراتژی مهم است زیرا برای کسانی که به دنبال معامله روند هستند، منتظر ماندن برای اینکه نمودار ماهانه نقطه ورود مناسب را نشان دهد ممکن است خیلی دیر باشد. در نمودار زیر، همان کادر آبی گسترش یافته است تا بتوانیم نگاهی دقیق‌تر به روند داشته باشیم. اما این بار، ما کادرهای سبز را در روندهای کوتاه‌مدت و کادرهای خاکستری را در محدوده رنج یا اصلاحی اضافه کرده‌ایم.

طلا
نمودار روزانه قیمت طلا

استراتژی های معامله اونس طلا

 شاید مهمتر از استراتژی خاصی که برای تجزیه و تحلیل یا پیدا کردن ستاپ معامله طلا استفاده می‌شود، تناسب آن با شرایط خاص بازار است. به عنوان مثال، اگر به تصویر بالا نگاه کنیم و روی جعبه‌های سبز تمرکز کنیم، هنگامی که روند کوتاه‌مدت در جهت روند طولانی ‌مدت حرکت می‌کند، معامله‌گران می‌خواهند از ضرب‌المثل قدیمی خرید در کف قیمت و فروش در سقف قیمت استفاده کنند. با این حال، در بخش‌های خاکستری، وقتی قیمت‌ها در محدوده رنج نوسان می‌کنند، معامله‌گران می‌خواهند به طور مشابه قیمت پایین را خریداری کرده و بالا بفروشند، اما آن‌ها می‌خواهند این کار را به شیوه‌ای متفاوت انجام دهند: بستن کل پوزیشن خرید در “سقف” و سپس جستجو برای پوزیشن فروش در جهت مخالف در محدوده رنج.

به طور کلی این بدان معناست که هیچ معامله‌گری همیشه “تحلیل درست” نخواهد داشت زیرا شرایط، مشابه روندها، تغییر خواهند کرد و قبل از اتفاق افتادن هر حرکتی در واقعیت غیرممکن است به آن پی ببریم. اینجاست که مواردی مانند مدیریت معامله و مدیریت ریسک مطرح می‌شود و در معاملاتی که قیمت مطابق انتظارات ما پیش نمی‌رود یا ناگهان پارامترهایی ایجاد می‌شود که بر قیمت طلا تاثیر مخالف با معامله ما می‌گذارد، به کاهش ضرر کمک می‌کند.

 ساده سازی رفتارهای بازار با تعیین “شرایط”

اگر در مورد هر بازاری فکر کنید، فقط چند مورد وجود دارد که ممکن است قیمت‌ها طبق آن رفتار کنند: روند داشتن یا نداشتن: یا قیمت‌ها بنا به دلایلی در یک روند در حال حرکت هستند، یا اصلاً روند ندارند: و یا در حالتی بین محدوده رینج یا اصلاح و  ‌شکست‌ روندها هستند که از نظر تکنیکالی خود یکی از شرایط بازار به حساب می‌آید. بنابراین، به منظور ساده‌سازی این مطالب، تحلیل‌گران می‌توانند شرایط بازار را به سه نوع خاص تقسیم کنند:

  1. روند: بیانگر یک حرکت جهت‌دار است و اغلب دلیل بنیادی برای آن وجود دارد زیرا معامله‌گران در حال خرید و فروش در سقف‌های بالاتر و کف‌های بالاتر (یا فروش در سقف‌ها و کف‌های پایین‌تر) هستند.
  2. محدوده رنج یا خنثی: بدون محرک‌های قیمتی، قیمت‌ها اغلب هیچ روندی را نشان نمی‌دهند، که می‌تواند راه را برای استراتژی‌های محدوده رنج ​​باز کند.
  3. شکست‌ها (بریک اوت): شکست زمانی اتفاق می‌افتد که اطلاعات و اخبار جدید بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند، که می‌تواند باعث شکست حرکت از محدوده رنج به سمت یک روند جدید شود. این روند جدید ممکن است برای مدتی دوام داشته باشد یا صرفاً قیمت را به محدوده جدیدی سوق دهد.

استراتژی معامله بر اساس نسبت طلا به نقره

نسبت طلا به نقره دید ارزشمندی را در مورد حرکات احتمالی این دو فلز گران‌بها نسبت به یکدیگر ارائه می‌دهد. معامله‌گران برای شناسایی سیگنال‌های خرید و فروش در بازار، به این نسبت به عنوان یک مزیت توجه می‌کنند.  بنابراین، دانستن نحوه معامله بر اساس نسبت طلا به نقره می‌تواند مزیت بزرگی در بهبود استراتژی معامله کامودیتی‌ها، برای شما باشد.

 نسبت طلا به نقره چیست؟

نسبت طلا به نقره ساده است. این نسبت بیانگر تعداد اونس نقره لازم برای خرید یک اونس طلا با قیمت‌های فعلی بازار می‌باشد. به عنوان مثال، زمانی که طلا در هر اونس با قیمت ۱۰۰۰ دلار معامله می‌شود و نقره با قیمت ۱۶.۶۷ دلار در هر اونس معامله می‌شود، نسبت طلا به نقره معادل ۶۰ خواهد بود.

  • نسبت طلا به نقره از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ به طور میانگین در حدود ۶۰ بوده است. بالاترین مقدار آن ۸۰ (اونس نقره به یک اونس طلا) و کمترین مقدار آن به حدود ۴۰ کاهش یافته است.
  • این نسبت در زمان بحران اقتصادی افزایش می‌یابد. علت این رابطه به دلیل عملکرد بهتر طلا در برابر نقره در دوران رکود است که منجر به افزایش این نسبت می‌شود.
  • این نسبت در سال ۱۹۹۱ هنگامی که قیمت نقره به پایین‌ترین حد خود رسید، به میزان  ۱۰۰ رسیده است.

نسبت طلا به نقره چگونه عمل می‌کند؟

  • وقتی قیمت طلا سریعتر از قیمت نقره افزایش یابد، این نسبت افزایش می‌یابد.
  • وقتی قیمت نقره سریعتر از قیمت طلا افزایش یابد، این نسبت کاهش می‌یابد.
  • هنگامی که قیمت طلا سریعتر از قیمت نقره کاهش می‌یابد، این نسبت کاهش می‌یابد.
  • هنگامی که قیمت نقره سریعتر از قیمت طلا کاهش می‌یابد، این نسبت افزایش می‌یابد.

طلا

نمودار بالا نسبت طلا به نقره در چند دهه گذشته را نشان می‌دهد. در سال ۱۹۹۱ نقره با قیمتهای بسیار پایینی معامله می‌شده است و باعث ایجاد یک قله در نسبت طلا به نقره شده است که در نمودار بالا با دایره آبی نشان داده شده است. همچنین شایان ذکر است که افزایش این نسبت در طول بحران مسکن در سال ۲۰۰۸، ناشی از افزایش قیمت طلا و عملکرد بد نقره بوده است. این مورد با دایره قرمز در نمودار بالا مشخص شده است.

چگونه می‌توان بر اساس نسبت طلا به نقره معامله کرد؟

روش‌های زیادی برای استفاده از این نسبت جهت کسب سود وجود دارد. در ادامه دو استراتژی برتر در زمینه معامله با استفاده از نسبت طلا به نقره را معرفی کرده‌ایم:

  1. استفاده از نسبت طلا-نقره برای تعیین قوی‌ترین روند بین این دو فلز و معامله آن:

معامله‌گران می‌توانند از نسبت اونس طلا به نقره برای تعیین اینکه کدام فلز ممکن است از فلز دیگر بهتر عمل کند استفاده کرده و سپس بر اساس آن معامله کنند.

یک معامله‌گر می‌تواند از این پنج مرحله برای ورود به معاملات طلا یا نقره با استفاده از این نسبت استفاده کند:

  1. با افزودن خطوط روند به نمودار، روند را در نمودار نسبت طلا به نقره تعیین کنید. در تریدینگ ویو نماد XAUUSD/XAGUSD نسبت طلا به نقره را نشان می‌دهد.
  1. با استفاده از تایم فریم انتخابی خود، روند طلا و نقره را به صورت جداگانه تعیین کنید.
  2. از این جدول برای دریافت سیگنال استفاده کنید:
روند نسبت طلا-نقره روند طلا و نقره سیگنال
صعودی صعودی خرید طلا
صعودی نزولی فروش نقره
نزولی صعودی خرید نقره
نزولی نزولی فروش طلا

  1. شناسایی فرصت‌های معاملاتی با استفاده از پرایس اکشن یا اندیکاتورهای تکنیکالی برای تعیین زمان ورود در جهت روند
  2. حجم معاملات را متناسب با بالانس حساب مشخص کرده و حد سود و ضرر را تعیین کرده و معامله را انجام دهید.

در اینجا یک مثال با استفاده از این پنج مرحله آورده شده است:

  1. فرض می‌کنیم نمودار نسبت طلا به نقره را در ۸ فوریه ۲۰۱۶ باز می‌کنیم. سپس خطوط روند خود را ترسیم می‌کنیم و همانطور که در نمودار زیر در یک بازه زمانی چهار ساعته نشان داده شده است، خطوط روند حاکی از آن است که  این نسبت در حال حاضر روند صعودی دارد.

  1. گام بعدی ما تعیین روند طلا و نقره به صورت جداگانه است. بنابراین، نمودار هریک را باز می‌کنیم و خطوط روند خود را ترسیم می‌کنیم و همانطور که در نمودارهای زیر نشان داده شده است متوجه می‌شویم که طلا و نقره هر دو روند صعودی دارند.
  2. جدول بالا نشان می‌دهد که وقتی نسبت طلا به نقره صعودی است و طلا و نقره هر دو در یک روند صعودی قرار دارند، ما باید طلا بخریم زیرا از نقره بهتر عمل کرده است.
  3. از ابتدای فوریه، قیمت طلا به شدت افزایش یافته است. قبل از تلاش برای ورود به بازار باید منتظر یک پول‌بک باشیم. هنگامی که وارد بازار شدیم، می‌توانیم حد ضرر خود را در زیر خط روند قرار دهیم و حد سود خود را بالاتر از قله قبلی قرار دهیم تا نسبت ریسک به ریوارد مناسب در معامله برقرار شود.
  4. ما حجم معاملاتی مناسب برای حساب خود تعیین می‌کنیم، معامله را انجام می‌دهیم و حد ضرر و سود خود را تعیین می‌کنیم.

معامله در سقف و کف نسبت طلا به نقره:

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که این نسبت به اوج تاریخی خود برسد. وقتی نزدیک این نقاط باشد، ریسک بازگشت روند وجود دارد. به عنوان مثال، هنگامی که نسبت طلا به نقره به بالاترین حد تاریخی (از ۸۰ تا ۱۰۰) می‌رسد، این ایده وجود دارد که قیمت طلا نسبت به قیمت نقره گران است. هنگامی که نسبت طلا به نقره به پایین‌ترین حد (از ۶۰ تا ۴۰) می‌رسد، طلا نسبت به نقره ارزان‌تر به نظر می‌رسد.

از آنجایی که فلزات به‌واسطه عوامل مختلف با یکدیگر همبستگی دارند، تمایل آنها برای فراتر رفتن از اوج نسبت طلا به نقره یعنی محدوده ۸۰-۱۰۰ یا زیر محدوده ۶۰-۴۰ تقریبا غیر قابل انتظار است؛ از این رو، این نسبت‌های بسیار بالا یا پایین، به نوعی نقاط بازگشت تبدیل می‌شوند.

نمودار زیر زمان‌هایی را نشان می‌دهد که این نسبت در بالاترین مقدار (دایره‌های قرمز) و پایین‌ترین مقدار (دایره‌های آبی) قرار گرفته است.

معامله‌گران می‌توانند از جدول زیر به عنوان راهنمای معامله این دو فلز درصورتی استفاده کنند که نسبت طلا به نقره در معرض ریسک برگشت روند (Reversal) قرار دارند:

حداکثر/حداقل نسبت طلا-نقره روند اونس طلا و نقره سیگنال معاملاتی
سقف تاریخی صعودی خرید نقره
سقف تاریخی نزولی فروش طلا
کف تاریخی نزولی فروش نقره
کف تاریخی صعودی خرید طلا

بسیار نادر است که نسبت اونس طلا به نقره به این اوج و کف تاریخی برسد، با این حال، وقتی این اتفاق بیفتد، می‌تواند فرصت‌های معاملاتی خوبی را ارائه دهد. ‌با این وجود، مدیریت سرمایه شما بسیار مهم است زیرا به صورت تاریخی چندین و چند بار این سطوح تاریخی شاهد شکست بوده‌اند.

منبع: dailyfx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا