ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین (BTC) و اتر (ETH)، سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰

بیت کوین و اتر اکتبر را بسیار خوب به پایان رساندند و همین امر احتمال افزایش سرعت رالی در ماه نوامبر را افزایش می دهد.

بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) بالاترین کلوز ماهانه خود را در ماه اکتبر داشتند که نشان دهنده حرکت قوی ای به نفع خریداران است. توجهات در حال حاضر به ماه نوامبر منتقل شده است که تا حد زیادی برای بیت کوین صعودی بوده است.

از سال ۲۰۱۳، بیت‌کوین تنها در دو نوبت، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، ماه نوامبر را در با رنگ قرمز به پایان رسانده است.

نمودار-بازارعملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

داده های Glassnode همچنین نشان می دهد که ذخایر بیت کوین در صرافی ها به پایین ترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده است. مقدار بیت کوین نگهداری شده در دفاتر مبادلات از ۳.۱ میلیون بیت کوین در آوریل ۲۰۲۰ به ۲.۴۷ میلیون بیت کوین کاهش یافته است.

BTC/USDT

بیت کوین در ۳۱ اکتبر از خط مقاومت الگوی پرچم رد شد، اما خریداران اجازه ندادند قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (59,876 دلار) باقی بماند. این یک علامت مثبت است زیرا نشان می دهد که معامله گران با کاهش قیمت، خرید می کنند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

شکستن و بسته شدن بالای خط مقاومت، پرچم صعودی را تکمیل می کند. جفت BTC/USDT سپس می تواند به بالاترین حد خود در ۶۷۰۰۰ دلار برسد. این سطح احتمالاً به عنوان یک مقاومت اصلی عمل می کند، اما اگر خریداران بتوانند بر آن غلبه کنند، جفت ارز می تواند سفر خود را به سمت هدف مورد نظر در ۸۹۴۷۶.۱۲ دلار آغاز کند.

افزایش میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران برتر هستند. اولین علامت ضعف، شکستن و بسته شدن زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. چنین حرکتی می تواند منجر به کاهش خط حمایت الگو شود.

اگر فروشنده ها قیمت را زیر پرچم حفظ کنند، فروش می‌تواند تسریع شود. سپس این جفت می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) (53,115 دلار) کاهش یابد.

تحلیل اتر ETH/USDT

سایه بلند روی کندل اتر در ۱ نوامبر نشان می دهد که خریداران همچنان خرید می کنند. خریداران از اول اکتبر اجازه نداده اند که قیمت پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰۴۲ دلار) باشد، که نشان می دهد احساسات مثبت باقی می ماند.

اترنمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران قیمت را به بالای مقاومت بالاسری در ۴۴۶۰.۴۷ دلار برسانند، جفت ETH/USDT می‌تواند روند صعودی را از سر بگیرد. اتر پس از آن می تواند به سطح مهم روانی در ۵۰۰۰ دلار برسد، جایی که فروشنده ها احتمالاً چالش سختی را ایجاد می کنند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از مقاومت بالایی کاهش یابد، فروشنده ها سعی خواهند کرد جفت را به سمت متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند. این حمایت مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکست زیر آن می‌تواند معامله‌گران کوتاه‌مدت را وادار به ذخیره سود کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا