ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

آموزش کامل کار با صرافی ام دکس (MDEX)

بخشی از برنامه صرافی MDEX ایجاد یک صرافی غیرمتمرکز بر بستر اتریوم و هکو (Heco) است.

صرافی MDEX قسمت استخراج نیز دارد و برای انجام استخراج از مکانیزم ترکیبی یا دوگانه استفاده می‌کند که عبارتند از: مکانیسم استخراج تراکنش‌ها و نقدینگی. مشابه دیگر ارزهای دیجیتال، توکن‌های MDEX (MDX) را می‌توان برای اهداف مختلف استفاده کرد؛ از جمله: به عنوان وسیله‌ای برای ترید، رأی‌گیری، خرید مجدد، جمع‌آوری کمک‌های مالی و سایر موارد.

صرافی MDEX با گذشت دو ماه از عمر خود، دو میلیارد دلار یعنی کل مبلغ وثیقه نقدینگی خود و بیش از ۵.۰۵ میلیارد دلار حجم تراکنش در هر ۲۴ ساعت را ثبت کرد. این مقدار از صرافی یونی سواپ و صرافی سوشی سواپ بیشتر است. این پلتفرم DeFi Golden Shovel نیز نامیده می‌شود و در حال حاضر ارزش کلی آن (TVL) حدود ۲.۰۹ میلیارد دلار است.

امکانات صرافی MDEX

ویژگی‌های منحصر به فرد زیر را می‌توان برای پلتفرم صرافی MDEX نام برد.

  • صرافی ام دکس از یک نوآوری برای استخراج (فارمینگ) نقدینگی دوگانه استفاده می‌کند و برای اطمینان از تراکنش امن و تضمین نقدینگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود مفهوم سپرده‌گذاری همه وجوه، فعالیت‌های تجاری که منجر به افزایش روند نقدینگی بازارساز خودکار می‌شود را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، در تبدیل توکن MDEX به ارزهای دیجیتال دیگر یا پول نقد، انعطاف وجود دارد.
  • پلتفرم صرافی ام دکس همچنین می‌تواند برای جمع‌آوری کمک‌های مالی از طریق ارز دیجیتال Wind یا پلتفرم IMO که در ۲۵ می ‌راه‌اندازی شده است استفاده شود.
  • ویژگی منحصربه‌فردی که صرافی MDEX دارد، وجود یک ویژگی به نام «منطقه نوآوری» است. این یک منطقه معاملاتی است که به کاربرانی که مایل به خرید توکن‌های نوآورانه هستند اختصاص داده شده است. این نوع توکن‌ها در مقایسه با سایر توکن‌ها نوسانات قیمتی بیشتری دارند.
  • صرافی MDEX یک بازارساز خودکار است و با ارائه بستری مناسب که از این فرآیند پشتیبانی می‌کند، در ایجاد و راه‌اندازی برنامه‌ها با سرعت بالا کمک می‌کند.

تاریخچه توسعه صرافی ام دکس

پروژه صرافی ماندالا (MDEX) در ششم ژانویه ۲۰۲۱ به صورت اولیه راه‌اندازی و در نوزدهم همان ماه قسمت فارمینگ نقدینگی آن باز شد. این صرافی با نقدینگی روزانه ۲۷۵ میلیون دلار و حجم تراکنش ۵۲۱ میلیون دلار، کاربران بسیاری را جذب خود کرد. دقیقاً ۱۸ روز پس از راه‌اندازی در ۲۴ ژانویه، حجم تراکنش روزانه به بیش از یک میلیارد دلار آمریکا افزایش یافت.

در اول فوریه، MDEX موفقیت دیگری را با افزایش نقدینگی بیش از یک میلیارد ثبت کرد.

در ۳ فوریه پس از راه‌اندازی یک صندوق زیست محیطی به ارزش ۱۵ میلیون دلار در صرافی MDEX، تیمی ‌تحت عنوان «مکانیزم اتاق هیئت مدیره» تأسیس شد.

ارزش توکن MDEX

ارزش اقتصادی توکن صرافی ماندالا (MDX) می‌تواند تحت تأثیر مقدار انعطاف‌پذیری، عرضه و استفاده از صرافی ام دکس قرار گیرد. توکن MDEX هم به عنوان یکی از توکن‌های ارز دیجیتال در بلاکچین اتریوم، صعود و سقوط دوره‌ای را در بازار تجربه می‌کند.

درآمد صرافی MDEX حدود ۰.۳ درصد هزینه کل تراکنش است که از کارمزد تراکنش‌ها کسر می‌شود.

مزایای MDEX

پلتفرم صرافی MDEX مزایای منحصربه‌فردی دارد. پلتفرم صرافی MDEX به عنوان بهترین بستر برای سوشی سواپ و یونی سواپ در بلاکچین اتریوم ظاهر شده است. این مزایای منحصربه‌فرد عبارتند از:

سرعت تراکنش بالا: سرعت تراکنش صرافی MDEX بیشتر از یونی سواپ است. این صرافی روی زنجیره Heco طراحی شده است که می‌تواند تراکنش را در عرض ۳ ثانیه تأیید کند؛ برخلاف یونی سواپ که ممکن است تا یک دقیقه طول بکشد. این تأخیر در یونی سواپ با ازدحام موجود در شبکه اصلی اتریوم مرتبط است.

هزینه‌های تراکنش بسیار کم است: به عنوان مثال اگر هزار USDT در یونی سواپ معامله می‌شود، کاربران باید ۰.۳٪ کارمزد تراکنش (۳.۰ دلار) و هزینه گس ۳۰ دلار تا ۵۰ دلار آمریکا را بپردازند. اما برای تراکنش‌های مشابه در پلتفرم صرافی MDEX، اگرچه هزینه تراکنش همان ۰.۳٪ است اما می‌تواند از طریق استخراج به دست آید. همچنین، کارمزد تراکنش برای اعضای با توکن بالای ۱۰۰ میلیون دلار در صرافی MDEX، معادل صفر است.

کاربران می‌توانند استخرها را تغییر دهند: در سیستم استخر پلتفرم صرافی MDEX انعطاف وجود دارد. کاربران می‌توانند از یک استخر به استخر دیگر داراییهای خود را جا‌به‌جا کنند. این امر به دلیل افزایش هزینه‌های گس می‌تواند در سایر پلتفرم‌های غیرمتمرکز هزینه بیشتری داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره صرافی ام دکس به این لینک مراجعه کنید.

آموزش کار با صرافی MDEX

وقتی وارد صرافی ام دکس می‌شویم، در صفحه اصلی مقدار کل قفل شده یا (Total Value Locked) به صورت لحظه‌ای نشان داده می‌شود. دو عدد زیرین نیز هر کدام مقدار کل قفل شده در شبکه اسمارت چین و هکوچین است.

صرافی MDEX

تغییر شبکه در صرافی MDEX

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، می‌توانید به شبکه‌های مختلف متصل شوید و شبکه‌ای که می‌خواهید رمزارز خود را از طریق آن منتقل کنید، تغییر دهید.

صرافی MDEX

سپس با کلیک روی گزینه Switch network شبکه شما تغییر خواهد کرد.

صرافی MDEX

بخش Swap در صرافی MDEX

از طریق این بخش می‌توانید رمزارز‌های خود را به یکدیگر یا سایر رمزارزها تبدیل کنید. برای انجام این کار باید با استفاده از connect wallet به کیف پول خود متصل شوید.

صرافی MDEX

در صفحه بعد باید کیف پول خود را انتخاب کنید تا به شبکه متصل شوید.

صرافی MDEX

پس از انتخاب کیف پول و شبکه مورد نظر باید توکن‌هایی که می‌خواهید با هم مبادله کنید را مانند شکل پایین انتخاب کنید و سپس گزینه Confirm Swap را کلیک کنید تا مبادله انجام شود. با انجام مبادله، شما مقداری توکن بومی ‌صرافی MDEX را نیز به عنوان پاداش دریافت می‌کنید.

صرافی MDEX

آموزش بخش Liquidity یا استخراج نقدینگی در صرافی ام دکس

با استفاده از استخراج نقدینگی شما می‌توانید با قفل کردن توکن‌های خود در صرافی پاداش کسب کنید. برای این کار باید روی گزینه Liquidity در صفحه اصلی کلیک کنید.

صرافی MDEX

در صفحه بعد شما می‌توانید جفت رمزارزهایی که امکان استخراج آنها وجود دارد را مشاهده کنید. در شکل زیر جفت رمزارز Lion و MDX انتخاب شده است.

صرافی MDEX

برای اضافه کردن نقدینگی از جفت رمزارز مورد نظر باید گزینه Add Liquidity را انتخاب کنید. سپس جفت توکن خود را با نسبت مشخص وارد کنید. البته به این نکته توجه کنید که نسبت توکن‌ها ثابت نیست و با نوسانات بازار تغییر می‌کند.

به عنوان مثال فرض کنید ۴ توکن MDX معادل ۱۴۵۶۵ توکن LION باشد؛ این عدد را وارد و گزینه Supply را کلیک کنید.

آموزش ترید در صرافی Mdex

در بخش Trading می‌توانید جفت رمزارزی را که می‌خواهید مبادله کنید، بیابید. روی جفت معاملاتی مورد نظر خود کلیک کنید و به بخش Swap بروید. پس از انجام تراکنش می‌توانید روی Withdraw کلیک کنید تا پاداشی را که برای انجام این تراکنش به شما اختصاص یافته، برداشت کنید.

صرافی MDEX

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا