ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

آشنایی با کیف پول مایار (Maiar)

مایار یک کیف پول غیرحضانتی است؛ بنابراین تا به اینجا می‌توانیم بگوییم باید خیالمان از امنیت دارایی‌هایمان راحت باشد. کیف پول‌های غیرحضانتی هیچ تسلطی بر دارایی‌ها دیجیتال افراد ندارد و با در اختیار قرار دادن کلید خصوصی به مالکان کیف پول، کنترل کامل کیف پول را به آن‌ها می‌دهند.

کیف پول شبکه الروند، با اتصال به سایت کوین مارکت کپ، اطلاعات مربروط به ارزهای دیجیتال را هر ۵ تا ۱۰ دقیقه آپدیت می‌کند.

نقش هیرو تگ در کیف پول مایار

در حقیقت هیرو تگ این امکان را برای کاربران کیف پول مایار فراهم می‌کند که آدرس کیف پول را به نامی که خوانش آن برای انسان آسان‌تر است، تبدیل کند. به‌عبارت دیگر، به‌جای اینکه از آدرس [erd1hmlnypa0c9x7canxgdsue86ckla0zekv0258f2q40ady50v8yxc92y5k2y] برای انتقال پول استفاده کنید، می‌توانید از عبارت @abc.elrond استفاده کنید. از آنجایی که این سرویس با استفاده از «سرویس انتخاب نام توزیع‌شده الروند» کار می‌کند و اطلاعات را روی بلاکچین ذخیره می‌کند، امکان تغییر آن پس از انتخاب وجود ندارد.

پسوند [elrond.] به صورت خودکار در زمان ثبت‌نام توسط خود سیستم اضافه می‌شود. در زمان جستجو نیز وارد کردن عبارت [elrond.] اجباری نیست.

تراکنش‌ها روی بلاکچین‌های عمومی ثبت می‌شوند. از طرفی هیروتگ افراد به‌صورت عمومی نمایش داده می‌شود و کاربران حرفه‌ای می‌توانند با جستجوی آن، سابقه تراکنش‌های شما را مشاهده کنند. این امکان وجود دارد که هیروتگ در پلتفرم به دیگران نمایش داده نشود؛ اما همچنان روی بلاکچین قابل دیدن باقی خواهد ماند.

کشورهای مجاز به استفاده از کیف پول مایار

کیف پول مایار در تمام کشورهای دنیا قابل استفاده است. البته با توجه به قانون‌گذاری‌های انجام‌شده در برخی کشورها مانند چین، دسترسی به این کیف پول برای ما ایرانی‌ها ممکن است با محدودیت همراه باشد.

آیا Maiar یک کیف پول امن است؟

میدانید که معیارهای متعددی برای ایمن بودن یک کیف پول مطرح است. اولین مورد غیرحضانتی بودن آن است. از آنجایی که کیف پول Maiar یک کیف پول غیرحضانتی است، بنابراین کاربران تسلط کاملی بر دارایی‌های خود دارند و کلید خصوصی کیف پول در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

نکته بعدی درباره امنیت استفاده از شماره سیم کارت به‌عنوان راه استفاده از کیف پول است. ممکن است جابه‌جایی سیم‌کارت، امنیت والت را به‌خطر بیندازد؛ اما تیم این برنامه اعلام کرده، تا زمانی که کاربران عبارت بازیابی یا همان Seed کیف پول را نزد خود نگه دارند، هیچ خطری حتی جابه‌جایی سیم‌کارت، دارایی‌های آن‌ها تهدید نمی‌کند.

علاوه‌بر موارد گفته‌شده، تیم مایار در سایت خود، نام منابعی را که برای راه‌اندازی این برنامه از آن‌ها استفاده کرده، آورده است. شاید دانستن این نام‌ها و بررسی کدهای آن‌ها نیز خیال کاربران را نسب به مایار راحت کند.

آیا کیف پول مایار پشتیبانی دارد؟

از آنجایی که کیف پول Maiar یک کیف پول غیرحضانتی و غیرمتمرکز است، بنابراین نه منطقی است که فرد یا گروهی در قالب پشتیبانی پاسخگوی کاربران باشد، نه چنین چیزی در این برنامه وجود دارد.

Maiar برای نگهداری کدام رمز ارزها مناسب است؟

در حال حاضر کیف پول مایار از الروند گلد (eGLD)، اتریوم (ETH)، بیت کوین (BTC) و بایننس کوین (BNB) پشتیبانی می‌کند. این تیم قصد دارد به مرور زمان به سراغ شبکه‌ها و ارزهای دیجیتال دیگر برود و آن‌ها را به کیف پول خود اضافه کند.

کارمزد استفاده از مایار چقدر است؟

کارمزد تراکنش‌های شبکه مایار بسیار پایین و در حدود ۰.۰۰۱ دلار است. کیف پول مایار هیچ بخشی از کارمزد تراکنش را به خود اختصاص نمی‌دهد. فی معاملات میان تاییدکنندگان و ماینرهایی که تراکنش‌ها را تایید می‌کنند، توزیع می‌شود.

چگونه می‌توان مایار را Import کرد؟

اگر به هر دلیلی دسترسی به کیف پولتان را از دست دادید، کلید حل مشکل، عبارات بازیابی یا Mnemonic Phrase است. دو راه حل وجود دارد؛ اول اینکه مجددا برنامه Maiar را نصب کنید و در صفحه ابتدایی، گزینه Import Existing Wallet را انتخاب کنید. در این روش علاوه‌بر در اختیار داشتن کلمات بازیابی که از قبل آن‌ها را یادداشت کرده‌اید، باید شماره تلفن همراهی را که با آن کیف پول را ساختید نیز در تملک داشته باشید؛ زیرا برای آن شماره کد ورود ارسال می‌شود.

راه دوم این است که دارایی‌تان را به یک کیف پول دیگر انتقال دهید. برای این کار نیز تنها کافیست عبارت بازیابی که در اختیار دارید را در کیف پول‌های دیگر نظیر سیف پل یا هر کیف پول دیگری وارد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا