ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

معرفی کامل صرافی MXC + آموزش نحوه ثبت نام

صرافی ام اکس سی (MXC) در ۲۰۱۸ و در کشور سیشل (کشوری در شرق آفریقا) ثبت شده است. صرافی MXC از نظر فنی یک صرافی ارز دیجیتال تلفیقی است و این روزها محبوبیت و شهرت زیادی در بین کاربران دنیای کریپتو به دست آورده است. تیم توسعه‌دهنده صرافی MXC مجموعه‌ای از بهترین‌ها است و اعضای اصلی این تیم، سابقه کار در برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها و کمپانی‌های سراسر جهان را دارند و در حوزه‌های مختلفی، مخصوصاً اقتصاد، جزو متخصصین برجسته جهان محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که همه اعضای تیم سازنده، تجربیات زیادی در حوزه بلاکچین و صنایع مالی دارند.

صرافی ام اکس سی در ۴ کشور برتر جهان از جمله سوئیس، کانادا، استرالیا و آمریکا مجوز فعالیت دارد. این صرافی در حال حاضر ۳۷۱ کوین (۷۵۲ جفت ارز) را ارائه می‌کند و متوسط حجم معاملات روزانه آن به بیش از ۴ میلیارد دلار می‌رسد. در ادامه به ویژگی‌ها و خدمات ارائه‌شده توسط صرافی MXC خواهیم پرداخت.

نحوه عملکرد صرافی ام اکس سی

صرافی MXC یک کیف پول سرد (آفلاین) پیشرفته دارد تا بحث امنیت سرمایه‌ها از خود صرافی و سرور آن جدا باشد. طراحی این پلتفرم به شکلی است که می‌تواند تا ۵۰۰ میلیون دلار واریز ارز دیجیتال را پشتیبانی کند. تاکنون هیچ مشکل امنیتی برای این پلتفرم پیش نیامده است. در ضمن سازندگان این پلتفرم مدعی‌اند که MXC از تکنولوژی تطابق بسیار پرسرعت و پرقدرتی استفاده می‌کند.

ویژگی‌های امنیتی MXC تقریباً شبیه به سایر پلتفرم‌های معاملاتی برتر بازار است. به عنوان مثال، وقتی در صرافی ام اکس سی ثبت نام می‌کنید، در ابتدا باید کد تأیید ارسال‌شده به ایمیل خود را وارد کنید. علاوه بر این، صرافی از شما درخواست می‌کند که از احراز هویت دو مرحله‌ای با شماره موبایل یا Google Authenticator استفاده کنید.

ویژگی‌های صرافی MXC

صرافی MXC ویژگی‌های جذاب زیادی دارد که می‌تواند آن را از دیگر رقبای موجود در بازار متمایز کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیم سازنده متشکل از متخصصان باتجربه، مشهور و کاربلد در حوزه بلاکچین که سابقه کار در شرکت‌های برتر وال استریت، ژاپن و اروپا را دارند.
  • درآمدهای این صرافی به جامعه سرمایه‌داران این توکن بازگردانده می‌شود: ۶۰% از کارمزدهای دریافتی به شکل پاداش به هولدرهای توکن MX بازگردانده می‌شود و ۴۰% دیگر هم صرف خرید توکن MX از بازار آزاد و سوزاندن آن می‌شود.
  • کاربر محور است: دارندگان توکن MX می‌توانند به نحوه عملکرد بلاکچین و جامعه و همچنین اعضای تیم سازنده صرافی MXC رأی بدهند.

نحوه ثبت نام در صرافی MXC

ثبت نام در صرافی ام اکس سی فرآیندی بسیار ساده دارد. برای شروع به کار با این پلتفرم جذاب فقط کافی است از مراحل زیر پیروی کنید:

  • در مرحله اول می‌توانید اپلیکیشن MXC Pro را دانلود کنید یا به وبسایت رسمی صرافی MXC بروید و در آنجا ثبت نام کنید. برای ثبت نام با اپلیکیشن باید روی دکمه “Register” بزنید.
  • دو گزینه ظاهر خواهد شد: می‌توانید با ایمیل یا شماره تلفن ثبت نام کنید. با توجه به عدم پشتیبانی این پلتفرم از شماره تلفن ایران، بهتر است گزینه ایمیل را انتخاب نمایید.
  • حالا فقط کافی است ایمیل خود را وارد و یک رمز عبور قوی برای خود انتخاب کنید.
  • بعد از زدن روی دکمه “Get Code” کد ارسال‌شده به ایمیل خود را در کادر مشخص‌شده، وارد کنید.
  • اگر کاربر دیگری شما را به این پلتفرم معرفی کرده، می‌توانید کد معرف را وارد کنید تا مشمول تخفیف در کارمزد شوید. در غیر این صورت می‌توانید کادر را خالی بگذارید. (کد معرف: ۱JX5P)
  • در آخر با زدن دکمه “Sign Up” می‌توانید مراحل ثبت نام خود را تکمیل و با ورود دوباره به حساب خود (که البته باز هم به وارد کردن کد ارسالی به ایمیلتان نیاز  دارد) معاملات را شروع کنید.

کارمزد صرافی MXC

در رابطه با کارمزد دریافتی صرافی ام اکس سی نیز همه چیز ساده و سرراست است. شما برای همه تراکنش‌هایی که در این پلتفرم انجام می‌دهید، باید کارمزد ۰.۲ درصدی بپردازید. البته واریز وجه کاملاً رایگان است، ولی کارمزد برداشت وجه به هزینه‌هایی که بلاکچین دریافت می‌کند، بستگی دارد. Credit Trading (خرید آنی با کارت بانکی) به کارمزد درگاه پرداخت بستگی دارد، ولی معمولاً می‌تواند تا ۵% از کل حجم معامله باشد. کاربرانی که از بخش معاملات فیوچرز این پلتفرم استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از تخفیفات مختلفی برخوردار شوند. در واقع تخفیفات ارائه‌شده در این بخش، بسته به موجودی حساب کاربر، استفاده از کد معرف و مقدار معاملات ماهانه او، می‌تواند از ۵ تا ۳۰ درصد باشد. جهت آشنایی با جزئیات کارمزدهای دریافتی جهت برداشت رمزارزهای محتلف می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

کشورها و کوین‌های پشتیبانی شده توسط صرافی MXC

صرافی MXC در حال حاضر با چندین ارز فیات و از طریق پرداخت P2P و Credit Trading سازگار است. از جمله ارزهای فیات پشتیبانی‌شده توسط این صرافی می‌توان به دلار آمریکا، یورو و پوند اشاره کرد. بدیهی است که واریز ارزهای دیجیتال هم قابل انجام است.

در بحث کشورهای پشتیبانی‌شده که نکته بسیار مهمی برای ما است، باید بگوییم که متأسفانه صرافی ام اکس سی جزو صرافی‌هایی است که به کشور ما خدمات نمی‌دهد. از این رو، باید هنگام استفاده از این صرافی از نرم افزار تغییر IP و ترجیحاً با IP ثابت استفاده کنید. همچنین برای افزایش امنیت حساب خود می‌توانید از احراز هویت دو مرحله‌ای با Google authenticator استفاده کنید.

امنیت صرافی MXC

صرافی ام اکس سی به جهت افزایش سطح امنیتی شبکه خود و تراکنش‌های انجام‌شده، از پروتکل‌های امنیتی بسیار قدرتمند و پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، تیم فنی MXC با تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه کریپتو و بلاکچین، سیستم کنترل خطر فوق‌العاده دقیق و به‌روز را با یک سیستم anti-DDOS ترکیب کرده‌اند.

از جمله اقدامات امنیتی صرافی MXC می‌توان به امضای چندگانه و آفلاین، ساختار چندلایه امنیتی، نگهداری از دارایی‌ها در کیف پول سرد و همکاری با سرمایه‌گذاران در اشکال مختلف اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا