ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال تومو چین (TomoChain) چیست؟

مشکل مقیاس پذیری شامل ازدحام شبکه، زمان انتظار طولانی برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و دریافت کارمزدهای بالا برای اجرای آنها است. در حالی که، قابلیت همکاری به توانایی یک شبکه برای ارتباط با سایر بلاکچین‌ها برای ارائه تعامل بین زنجیره‌ای اشاره دارد.

این موارد بسیار مهم هستند؛ چراکه شبکه‎های بلاکچینی باید در مقیاسی کار کنند که پتانسیل‌های مخرب را شناسایی و راهی برای همکاری با یکدیگر داشته باشند. در واقع، یکی از کارکردهای اصلی بلاکچین‌ها نحوه جابه‌جایی و ثبت وجوه بین حساب‌های مختلف است.

ارز دیجیتال تومو به دنبال حل مشکل مقیاس پذیری از طریق شاردینگ (Sharding) و یک سیستم رأی‌دهی مبتنی بر استیکینگ است. این امر منجر به ایجاد و توسعه شبکه ارز دیجیتال تومو چین شده که تا ۵ هزار تراکنش را در ثانیه، با زمان تأیید تراکنش ۲ ثانیه‌ای و کارمزد تراکنش بسیار پایین، برای کاربران فراهم می‌کند. در چنین شرایطی، می‌توان تومو چین را یکی از سریع‌ترین بلاکچین‌ها در جهان معرفی کرد. برای مقایسه، در نظر بگیرید که شبکه بیت کوین در هر ثانیه تنها حدود ۵ تراکنش را پردازش می‌کند.

تیم توسعه تومو چین ادعا می‌کند که پس از فعال‌سازی شاردینگ، این شبکه حتی می‌تواند به ظرفیت پردازش ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تراکنش در ثانیه هم برسد.

از شبکه ارز دیجیتال TomoChain می‌توان برای ساخت برنامه های غیر متمرکز (DApp) و ارائه سایر کاربردهای محبوب فناوری بلاکچین، مانند تراکنش‌های امور مالی غیرمتمرکز استفاده کرد.

شبکه بلاکچین تومو چین از الگوریتم اجماع رأی‌گیری اثبات سهام (Proof of Stake Voting) یا POSV استفاده می‌کند. در این پروژه همچنین از اعتبارسنجی مضاعف برای اطمینان از سطوح بالاتر امنیت شبکه استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال اصلی شبکه توموچین، توکن TOMO نام دارد که نقش کلیدی در اکوسیستم تومو چین ایفا می‌کند. برای تبدیل شدن به یک مسترنود (masternode) در بلاکچین تومو چین، استیکینگ و همچنین مشارکت در تصمیم‌گیری‌های شبکه، داشتن توکن TOMO الزامی است.

تیم توسعه‌دهنده تومو چین، ارز دیجیتال TomoChain را در ابتدا به عنوان یک توکن ERC-20 بر بستر شبکه اتریوم راه‌اندازی کرد. با این حال، پس از فعال شدن شبکه اصلی تومو چین در دسامبر سال ۲۰۱۸، این ارز دیجیتال به شبکه اصلی تومو چین انتقال یافت و به توکن بومی این اکوسیستم تبدیل شد.

شبکه ارز دیجیتال TomoChain چگونه کار می‌کند؟

شبکه ارز دیجیتال تومو چین از الگوریتمی به نام رأی‌گیری اثبات سهام برای ایمن‌سازی و اجرای شبکه استفاده می‌کند. در واقع، برخلاف بیت کوین که از ماینرها برای رسیدن به اجماع استفاده می‌کند، در شبکه ارز دیجیتال TomoChain از استیکینگ استفاده می‌شود. فرآیند استیکینگ شبیه استخراج است، اما نیازی به هیچ سخت افزار خاصی ندارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که توکن‌ TOMO خود را به صورت آنلاین استیک کنید و سپس، در ازای ایمن کردن شبکه ارز دیجیتال TomoChain پاداش دریافت خواهید کرد. هر کسی می‌تواند توکن TOMO را استیک کند، اما اکنون تنها ۱۵۰ مسترنود در این شبکه وجود دارد.

مسترنود رایانه‌ای است که تراکنش‌های شبکه را تأیید می‌کند و در ازای انجام این کار، درصدی را در قالب ارز دیجیتال TomoChain به عنوان پاداش می‌گیرد. پاداش اجرای یک مسترنود ارز دیجیتال تومو چین حدود ۷٫۶۴ درصد است. خود این مسترنودها توسط هولدرهای توکن TOMO انتخاب می‌شوند.

شرایط لازم برای اجرای یک مسترنود در شبکه ارز دیجیتال تومو عبارتند از:

  • سپرده‌گذاری ۵۰ هزار توکن TOMO
  • IP اختصاصی استاتیک (ثابت)
  • زمان فعالیت ۹۹٫۹ درصدی.

TomoChain

نحوه عملکرد شبکه تومو چین.

ماهیت غیرمتمرکز معماری مسترنودها به همه این امکان را می‌دهد که به بخشی از شبکه ارز دیجیتال تومو چین تبدیل شوند، نه فقط کسانی که قادر به تهیه سخت افزارهای قدرتمند هستند.

استیک‌هولدرهای شبکه ارز دیجیتال TomoChain با اعتبارسنجی خودکار تراکنش‌ها، امنیت شبکه را تضمین می‌کنند. این امر به نوبه خود منجر به غیرمتمرکزسازی و سالم بودن شبکه می‌شود. به این ترتیب، هرچه افراد بیشتری توکن TOMO را استیک کنند، عملکرد و سلامت شبکه بهتر خواهد شد.

بنابراین، اگر شما هم توکن TOMO دارید، بهتر است آنها را استیک کنید. این کار نه تنها برای منافع شخصی، بلکه برای افزایش امنیت شبکه TomoChain ضروری است.

با توجه به داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم استیکینگ ریواردز (Staking Rewards)، بازدهی سالانه استیکینگ توکن TOMO برابر با ۶٫۳۳ درصد است. به عنوان مثال، اگر شما ۱۰۰ واحد ارز دیجیتال TomoChain را استیک کنید، در یک سال حدود ۶٫۳۳ توکن TOMO به عنوان پاداش دریافت می‌کنید و موجودی حساب شما به ۱۰۶٫۳۳ توکن TOMO خواهد رسید.

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال تومو چین

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر پروژه بلاکچینی، افراد توسعه‌دهنده آن است. به عبارتی، تیم توسعه‌دهنده می‌تواند موفقیت یا شکست پروژه را تعیین کند. در همین حال، این افراد نباید بیش از حد در شبکه دخالت داشته باشند. در غیر این صورت، احتمال اینکه آن پروژه واقعاً غیرمتمرکز باشد، کمتر می‌شود.

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال تومو چین متشکل از ۳۰ عضو با مهارت‌های مختلف است که دفتر اصلی آنها در سنگاپور قرار دارد. البته این پروژه دفاتری در ویتنام و ژاپن نیز دارد.

TomoChain

بنیانگذار و مدیرعامل ارز دیجیتال تومو، لانگ ویونگ (Long Vuong) است که قبلاً هم‌‌بنیانگذار و رهبر پروژه بلاکچین نِم (NEM)، یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان، بوده است.

یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران و همچنین مدیر مالی پروژه ارز دیجیتال تومو چین، له هو (Le Ho) نام دارد که قبلاً مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در BVIM و مدیر سابق بخش بانکداری سرمایه‌گذاری در شرکت اوراق بهادار HSC بوده است.

هم‌بنیانگذار بعدی ارز دیجیتال TomoChain و مدیر ارشد فناوری این پروژه، سون نیگوین (Son Nguyen) است که یک پیشرو فناوری باتجربه و کارآمد، مدیر سابق مهندسی و بنیانگذار گروه توسعه‌دهندگان بلاکچین (Blockchain Developer) با بیش از ۸۰۰ عضو فعال بوده است.

تونگ هوانگ (Tung Hoang) نیز که یک توسعه‌دهنده فول استک (Full Stack) و توسعه‌دهنده باتجربه در زمینه قراردادهای هوشمند است. او یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران TomoChain و مدیر محصول کیف پول توکن TOMO است.

شبکه آزمایشی ارز دیجیتال تومو چین

بسیاری از ارزهای دیجیتال چیزی به نام شبکه آزمایشی یا تست نت (Testnet) دارند. تست نت به شما این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از توکن‌های واقعی، شبکه را امتحان کنید و درک درستی از نحوه انجام کارها در یک اکوسیستم را بدون خطرات احتمالی به دست آورید.

ارز دیجیتال تومو چین نیز یک شبکه آزمایشی دارد که از آن می‌توان برای تمرین استفاده از کیف پول، رأی دادن و سایر اقدامات در شبکه استفاده کرد.

برای استفاده از شبکه آزمایشی تومو چین، می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال TomoChain را از کجا خریداری و کجا نگهداری کنیم؟

ارز دیجیتال تومو را می‌‌توان از صرافی‌های رمزارزی شناخته‌شده‌ای مانند صرافی بایننس (Binance)، صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX)، صرافی Gate.io، صرافی کوکوین (KuCoin)، صرافی یونی سواپ (Uniswap) و برخی از صرافی های معتبر ایرانی خریداری کرد. از میان این صرافی‌ها، بیشترین حجم معاملات ارز دیجیتال تومو چین توسط بایننس پردازش می‌شود.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال TomoChain را دارید، به جایی نیاز خواهید داشت که آنها را به صورت ایمن نگهداری کنید.

مهم‌ترین فاکتورهایی که یک کیف پول رمزارزی خوب باید داشته باشد، امنیت، سهولت استفاده و قابلیت پشتیبان‌گیری آن است. از جمله بهترین و محبوب‌ترین کیف پول‌هایی که از ارز دیجیتال تومو چین پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) – ایمن‌ترین
  • تومو ولت (TomoWallet) – با طرز استفاده آسان
  • کیف پول تراست والت (Trust Wallet) – بهترین کیف پول برای موبایل

تاریخچه قیمت توکن TOMO

عرضه اولیه کوین (ICO) ارز دیجیتال تومو در تاریخ ۱ مارس ۲۰۱۸ برگزار شد. در حالی که این فروش عمومی برای یک دوره ۲۰ روزه برنامه‌ریزی شده بود، این رویداد تنها در یک روز به پایان رسید؛ چراکه تیم تومو چین موفق شد سرمایه ۸٫۵ میلیون دلاری هدف خود را فقط در یک روز جمع‌آوری کند.

طی این عرضه اولیه، هر توکن TOMO با قیمت ۰٫۲۵ دلار به فروش رسید. با وجود اینکه سال ۲۰۱۸، سال بدی برای بازار ارزهای دیجیتال بود، قیمت ارز دیجیتال TomoChain چین در اوایل ماه می با یک رشد قابل‌توجه تا ۲٫۰۶ دلار افزایش یافت.

با این حال، روزهای اوج ارز دیجیتال تومو دوام چندانی نداشت و قیمت این توکن یک روند پرنوسان و عمدتاً نزولی در پیش گرفت که حدود دو سال ادامه داشت. طی این مدت، ارز دیجیتال TomoChain در ‍۱۳ مارس ۲۰۲۰، کمترین قیمت تاریخی خود را در حدود ۰٫۱۴۰۷ دلار به ثبت رساند.

از ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰، ارز دیجیتال تومو چین دوباره یک روند صعودی در پیش گرفت و توانست ضررهایی را که متحمل شده بود، جبران کند. بالاترین رکورد تاریخی این ارز دیجیتال در ۶ سپتامبر ۲۰۲۱ و در حدود ۳٫۹۲ دلار ثبت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا