ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت (BTT) + قابلیت های جذاب این پلتفرم

بعد از داغ شدن بحث وب ۳ و پروژه های مرتبط با آن، یکی از پلتفرم هایی که بسیار محبوب شد بیت تورنت بود. در سال ۲۰۰۱ شخصی به نام برام کوهن، پلتفری به نام بیت تورنت را به وجود آورد. BTT ارز دیجیتال این پلتفرم است که برای انگیزه پولی به وجود آمده است که ماهانه ۲۵۰ میلیون کاربر در آن عضو می شوند و در حال حاضر ۲ میلیارد نفر در سطح دنیا از این شبکه استفاده می کنند. برای استفاده از پلتفرم بیت تورنت، به نرم افزار مخصوص آن نیاز دارید که از مهم ترین این نرم افزارها می توانید به یوتورنت (uTorrent) اشاره کرد. امروزه بیشتر افرادی که در سطح اینترنت فیلم و موسیقی و چیزهای دیگر آپلود می کنند، از پلتفرم بیت تورنت استفاده می کنند.

نحوه عملکرد بیت تورنت

نحوه عملکرد bit torrent به این صورت است که فایل های میزبان که با seed شناخته می شود، به عنوان تورنت (torrent) معرفی می شوند. در حالت میزبانی، تورنت ها به چند بخش تقسیم می شوند تا به صورت موثرتر دانلود شوند. زمانی که از بیت تورنت فایلی را دانلود می کنید، بخش های از این فایل را از چندین seed دریافت می کنید. در انتهای کار می توانید برای کمک به شبکه خود را به یک seed تبدیل کنید. در صورت انتخاب نکردن این گزینه شما تبدیل به leech می شوید. به شبکه همه دانلود کنندگان و آپلود کنندگان، swarm نامیده می شود. عملکرد بیت تورنت این امکان را ایجاد می کند که فایل های بزرگ را به صورت ارزان آپلود و دانلود کرده و باعث کاهش تراکم اینترنت شما می شود.

معرفی توکن بیت تورنت با نام BTT

همانطور که اشاره کردیم، توکن bit torrent رمز ارزی با نماد BTT معرفی کرده است. BTT با استاندارد TRC-10 ساخته شده است که در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت بیت تورنت و ترون عرضه شده است. مشهوریت این رمز ارز بیشتر به خاطر سرعت فروش در پلتفرم جدید بایننس به نام Binance DEX  می باشد. در این پلتفرم توکن های بیت تورنت که ارزش حدود ۷ میلیارد دارند تنها در ۷ دقیقه به فروش رفت.

تیم بیت تورنت برای ایجاد انگیزه برای کاربران، بلاک چین ترون را به این پلتفرم اضافه کرد.با این کار برای کاربرانی که منابع و فایل های خود را در اختیار شبکه قرار می دهند توکن BTT پاداش داده می شود. این پلتفرم امروزه به عنوان گسترده ترین پلتفرم جهان شناخته شده است. بعد از گذشت دو هفته از عرضه این توکن قیمت BTT از  ۰.۰۰۰۰۱۲ به ۰.۰۰۱ دلار افزایش پیدا کرد. یعنی بعد از ۱۴ روز خریداران آن سودی حدود ۸۰۰ درصدی کسب کرده اند.

 هدف اصلی توکن بیت تورنت ایجاد انگیزه برای کاربران است تا بعد از دانلود فایل، تورنت را حذف نکنند و با اشتراک پهنای باند خود سرعت دانلود کاربران دیگر را افزایش دهند. کاربرانی که این پاداش را دریافت می کنند می توانند برای خرید محتوا و یا تماشای برنامه زنده استفاده کنند.

در حال حاضر هدف اصلی توکن بیت تورنت ایجاد انگیزه برای کاربران است تا زمانی که دانلود یک فایل را به اتمام رساندند، فایل تورنت آن را فورا حذف نکنند و با اشتراک پهنای باند خود سرعت دانلود کاربران دیگر را افزایش دهند. کاربران می‌توانند توکن‌هایی که از این طریق به دست آورده اند را برای خرید محتوا یا خرید حق تماشای برنامه‌های زنده استفاده کنند.

کیف پول های بیت تورنت

اگر به دنبال سرمایه گذاری بزرگ و بلند مدت بر روی bit torrent هستید، کیف پول های سخت افزاری بهترین گزینه برای نگهداری توکن بیت تورنت می باشد. BTT کیف پول های مختص به خود را ندارد، اما برای ذخیره این توکن می توان از کیف پول های سازگار با این ارز دیجیتال استفاده کرد. در ادامه فهرستی از کیف پول های که سایت رسمی ترون پیشنهاد داده قرار گرفته است:

  • ترون لینک (TronLink)
  • آیم توکن (imToken)
  • لجر (Ledger)
  • کیف پول هیوبی (Huobi)
  • تراست والت
  • کوبو والت (Cobo Wallet)
  • بیت‌پای والت (Bitpie Wallet)
  • مث والت (Math Wallet)
  • توکن پاکت (TokenPocket)
  • کلِوِر (Klever)
  • ویژن (Vision)
  • اکسودوس (Exodus)
  • اتمیک والت (Atomic Wallet)

کدام صرافی ها بیت تورنت (BTT) را پشتیبانی می کنند؟

از بزرگ ترین و معروف ترین صرافی های که توکن بیت تورنت با نام BTT را پشتیبانی می کند می توان به صرافی بایننس اشاره کرد. در صرافی بایننس می توانید این رمز ارز را با ارزهای BTC (بیت‌کوین)، BNB (بایننس) و بسیاری از جفت ارزها مبادله کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پلتفرم معاملاتی بیت تورنت می تواید به سایت coinmarketcap.com مراجعه کرده و در قسمت Markets، تمام ارزهای قابل مبادله با BTT را مشاهده کنید.

بیت تورنت

با توجه به اینکه bit torrent در صرافی های ایرانی وجود ندارد، کاربران ایرانی می توانند از طریق خرید رمز ارزی که دارای تراکنش با کارمزد پایین هستند (مانند تتر) آن را به رمز ارز بیت تورنت تبدیل کنند. در ادامه چندین صرافی معتبر و بزرگ را که بیت تورنت را پشتیبانی می کنند معرفی می کنیم.

  • صرافی Huobi Global: از نمونه های برتر صرافی ها می باشد که علاوه بر رمز ارز بیت تورنت ، رمز ارزهای مانند: بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ایاس و… را نیز پشتیبانی می کنند.
  • صرافی HBTC: از دیگر صرافی های برتر که توسط James Ju تاسیس شده است می توان به  HBTC اشاره کرد که همزمان میلیون ها معامله در آن قابل اجرا می باشد.
  • صرافی OKEx: از دیگر صرافی های که در حوزه ارزهای دیجیتال بسیار توسعه یافته و به صورت آنلاین می باشد می توان به OKEx اشاره کرد.
  • صرافی Biki: از بهترین صرافی های  متمرکز که یک بستر برای معامله بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال و ۲۸۰جفت ارز فراهم کرده است، Biki می باشد.

مزایا و معایب پلتفرم بیت تورنت

مزایا

  • عدم دریافت کارمزد
  • ایجاد انگیزه برای کاربران
  • پایداری در اکوسیستم

معایب

  • برای افزایش سرعت شبکه bit torrent توکن BTT ضمانتی ندارد
  • شک برانگیز بودن گستردگی بازاریابی
  • اخراج تعدادی از کارکنان بعد از خریداری شدن بیت تورنت توسط ترون

نحوه استخراج بیت تورنت

از روش های که می توان  توکن bit torrent را به دست آورد، استفاده از نرم افزارBitTorrent Speed می باشد. در این روش شما به عنوان پاداش از شبکه بیت تورنت، توکن BTT کسب می کنید. در ادامه این روش را به صورت کامل وگام به گام بیان خواهیم کرد.

گام اول:  وارد سایت webdev.bittorrent.com شوید.

گام دوم: بر روی گزینه Free Download کلیک کنید.

گام سوم: فایل دانلود شده را بر روی سیستم خود نصب کنید.

گام چهارم: نرم افزار Bittorrent Web اجرا کرده و روی گزینه yes کلیک کنید.

گام پنجم: بر روی گزینه Add tuturial toorent کلیک کردید.

گام ششم: در منوی چپ بر روی گزینه BitTorrent Speed کلیک کنید.

گام هفتم: برای شروع روی گزینه Continue کلیک کنید.

گام هشتم: وارد صفحه BitTorrent Speed می شوید و بر روی Wallet کلیک کنید.

گام نهم: برای ایجاد کیف پول بر روی گزینه Create Wallet کلیک کنید.

گام دهم: برای کیف پول خود یک رمز انتخاب کنید.

گام یازدهم: کیف پول شما ساخته شده حال می توانید به فعالیت در شبکه bit torrent بپردازید و BTT دریافت کنید.

پیش بینی قیمت BTT

با توجه به افزایش تعداد کاربران در این مدت، کارشناسان پیش بینی قیمت مثبتی در سال های آینده برای بیت تورنت در نظر دارند. پیش بینی ها بر این باور است که قیمت این رمز ارز به ۱دلار و یا حتی بیشتر نیز برسد. اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که این افزایش قیمت در جهت مثبت به بازار نیز بستگی دارد. در حال حاضر با مثبت بودن بازار رمز ارزها این پیش بینی تا حدودی قابل درک است. بیت تورنت در حال حاضر توسط بیگ تک رسما معرفی نشده است در منتیجه مشکلاتی همانند هک و دزدی ممکن است روبرو شوند. اما با توجه به همه این گفته ها، بیشتر کارشناسان تا ۵ سال آینده قیمت بیت تورنت را تا ۵ دلار پیش بینی کرده اند.

مشخصات کلی بیت تورنت

نام پروژه بیت ‌تورنت (Bittorrent)
نماد BTT
عرضه کلی ۹۹۰ میلیارد
وبسایت رسمی Bittorrent.com
مبتنی بر بلاکچین ترون TRC-20
سال افتتاح ۲۰۱۸
بیشترین قیمت تاکنون ۰۰۱۸۶۱/۰ دلار
پلتفرم‌های صرافی Binance, Houbi Global, OKEx, CoinEx, DigiFinex, Praibu, Bithumb, Poloniex, BitMax, Cointiger, MXC, Gate.io, WhiteBIT, Bitrabbit, Kucoin, Exrates, bitrue, Bitmart, HitBTC, Hotbit, NovaDAX, WazirX, CoinDCX, Poloniex, DragonEx.
کیف پول Tron Wallet, Atomic Wallet, Trust Wallet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا