ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

فروش ارز دیجیتال در تراست ولت

تراست ولت در دو بخش مختلف DEX و DApps امکان تبدیل ارزها به یکدیگر را فراهم کرده است. بخش DEX، شامل دو بخش مهم SWAP و Exchange  و بخش DApps نیز مرورگر تراست ولت برای جست‌وجوی مهم‌ترین پروژه‌های صرافی غیرمتمرکز است.

DEX در تراست ولت

از آنجایی که احراز هویت در تراست ولت اجباری نیست و معاملات به صورت کاملاً ناشناس انجام می‌شوند، تراست ولت می‌تواند گزینۀ خوبی برای افرادی باشد که به صرافی‌های متمرکزی مانند بایننس دسترسی ندارند.

به علاوه از آنجایی که لازم نیست کاربر کارمزد انتقال ارز به کیف پول صرافی را بپردازد، بخش دکس تراست ولت گزینۀ جذابی برای تریدرهای ارز دیجیتال است.

هرچند باید این نکته را در نظر داشته باشید که این بخش در حال حاضر فقط از کوین ETH (اتریوم)، BNB (بایننس کوین) و توکن‌های بر بستر همین بلاکچین‌ها فعال است. بنابراین فقط در این دو بازار می‌توانید در تراست ولت ترید کنید.

تبدیل ارز در تراست ولت با Swap

۱. برای کار، گزینۀ DEX را از منوی پایین کیف پول انتخاب کنید.

تراست ولت

۲. از منوی دو بخشی صفحۀ جدید، روی سوآپ کلیک کنید. در اکثر موارد، این گزینه به صورت پیش فرض فعال است.

۳. در بخش You Pay ارز مبدا خود را پیدا کنید و مقداری که قصد تبدیل آن را دارید وارد کنید. ما در اینجا  BNB Smart Chain را انتخاب کردیم.

تراست ولت

۴. بعد از این کار، بخش You Get برای شما فعال می‌شود. ارزی که قصد خرید آن را دارید، وارد کنید. در این آموزش ما ارز TWT را انتخاب کردیم.

۵. سپس گزینۀ SWAP را انتخاب کنید.

۶. در صفحۀ Confirm Transaction اطلاعات زیر را مشاهده می‌کنید:

تراست ولت

  • میزان و نوع ارزی که قصد تبدیل آن را دارید.
  • میزان و نوع ارزی که قصد تبدیل به آن را دارید.
  • نام کیف پول شما
  • Max Slippage یا همان احتمال لغزش قیمت هنگام معامله
  • Network fee یا همان کارمزد شبکه که از ارز بومی بلاکچین سوآپ یعنی BNB کسر می‌شود. کارمزد تراکنش مدنظر ما حدود ۰.۰۰۰۰۱ BNB است.

۷. اگر به اندازه کارمزد شبکه ارز در کیف پول خود نداشته باشید، دکمۀ INSUFFICIENT BNB BALANCE را در این صفحه خواهید دید. در این حالت باید کیف BNB خود را به اندازه کارمزد شارژ کنید.

۸. اگر همه چیز درست بود، گزینۀ Send برای شما به رنگ آبی فعال خواهد بود. این دکمه را بزنید تا تراکنش مدنظر شما انجام شود.

۹. برای اطلاع از وضعیت تراکنش خود می‌توانید به صفحۀ کیف پول BNB بروید. ابتدا تراکنش به صورت Pending به شما نمایش داده خواهد شد.

تراست ولت

۱۰. سپس زمانی که تراکنش تایید شد، آن را در کیف پول BNB به شکل Sent خواهید دید:

تراست ولت

۱۱. به محض تایید تراکنش، کیف پول TWT شارژ می‌شود. رسید دریافت ارز را در کیف پول TWT می‌توانید ببینید.

آموزش تبدیل ارز در تراست ولت در بخش Exchange

بخش اکسچنج در تراست ولت، مستقیم به صرافی  بایننس متصل است. استفاده از این بخش برای کاربران ایرانی محدودیتی ندارد و تحریم نیست. دقت کنید که در بخش اکسچنج فقط می‌توانید بر بستر بلاکچین BEP2 خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهید.

۱. در همان منوی DEX، گزینۀ Exchange را انتخاب کنید.

تراست ولت

۲. در محلی که در تصویر نشان داده‌ایم، جفت ارز مدنظر خود را که قصد معامله‌ی بین آن‌ها را دارید وارد کنید (از آنجایی که ما در کیف پول خود BNB BEP20 داریم، بالانس حساب ما ۰ است و نمی‌توانیم تراکنش انجام دهیم).

۳. در بخش تعیین شده شما دو گزینۀ Buy/Sell را می‌بینید. ما چون می‌خواهیم BNB بفروشیم و AVA بخریم، گزینۀ Buy را فعال می‌کنیم.

۴. سمت راست تصویر، سفارش‌های فعال خرید و فروش، قیمت پایه برای سفارش و تعداد ارز برای خرید یا فروش در این قیمت در تراست ولت نشان داده شده است. سفارش‌های فروش با رنگ قرمز و سفارش‌های خرید با رنگ سبز مشخص شده‌اند. شما می‌توانید یکی از این سفارش‌ها را انتخاب کنید یا خودتان یک سفارش جدید ثبت کنید. ما برای سرعت در انجام تراکنش یک سفارش فروش بزرگ را انتخاب کردیم. دقت کنید که قیمت BNB در این بخش نسبت به قیمت AVA محاسبه شده است. یعنی هر ۱ AVA در لحظۀ انجام این تراکنش برابر با ۰.۰۰۸۰۱ BNB است.

۵. شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های ۲۵% تا ۱۰۰%  تمام یا قسمتی از موجودی خود را وارد معامله کنید یا هر میزانی که می‌خواهید AVA بخرید را در بخش Amount وارد کنید.

۶. در بخش بالانس، موجودی کل شما و در بخش Total مبلغ معامله به شما نمایش داده شده است. اگر همه چیز درست است روی گزینه Buy AVA کلیک کنید.

۷. در صفحۀ Confirm Transactions ارز مبدا و مقصد و کارمزد شبکه را بررسی کنید. سپس دکمۀ Confirm را بزنید.

۸. سفارشات باز شما در صفحه اصلی بخش اکسچنج نمایش داده خواهد شد. هنگامی که سفارش انجام شود، رسید آن را می‌توانید با انتخاب گزینۀ All و رفتن به بخش History مشاهده کنید.

بخش DApps در تراست ولت

یکی دیگر از روش‌های محبوب برای تبدیل ارز در تراست ولت، استفاده از مرورگر DApps است. این مرورگر یک روش دسترسی آسان به پروژه‌های فعال Decentralized Applications است. مرورگر DApps در بخش‌های مختلف این پروژه‌ها را دسته‌بندی کرده است تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر باشد. ممکن است این لیست هر روز تغییر کند. بنابراین بهتر است خود شما بهترین پروژه‌هایی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، پیدا کنید.

پروژه‌های DeFi پروژه‌های صرافی غیرمتمرکزی هستند که برای تبدیل ارز در تراست ولت بسیار کارآمد عمل می‌کنند. محبوب‌ترین پروژه‌های DeFi در حال حاضر Sushi Swap، UniSwap Exchange و Pancake Swap هستند. این پروژه‌ها کار تبدیل ارز بر بستر بلاکچین‌های Ethereum, Smart Chain, Ethereum Classic, TomoChain,Thunder Token, GoChain, POANetwork  و Callisto را فراهم می‌کنند. در این آموزش ما از اپلیکیشن Pancake Swap  استفاده می‌کنیم. اما به طور کلی روش استفاده از اپلیکیشن‌های دیفای بسیار به هم شبیه است.

برای استفاده از پنکیک سوآپ مراحل زیر را طی کنید:

۱. به منوی DApps در تراست ولت بروید.

۲. از بخش DeFi اپلیکیشن PancakeSwap را انتخاب کنید.

تراست ولت

۳. دقت کنید که گزینۀ Swap برای شما فعال باشد.

۴. دکمۀ Connect را بزنید و از لیست کیف پول‌ها تراست ولت را انتخاب کنید.

۵. در این مرحله از شما می‌خواهد برای فعال کردن ولت روی پنکیک سوآپ، ۱۵.۹ دلار پرداخت کنید. این پیام را تایید کنید.

۶. در قسمت From میزان و نوع رمزارزی که می‌خواهید خرید و فروش کنید را مشخص کنید.

۷. در قسمت To ارز مقصد خود را مشخص کنید.

۸. دکمۀ Swap را بزنید تا به صفحه تایید تراکنش بروید. در این بخش گزینه Approve را تایید کنید.

۹. عبارت View On BscScan را در تصویر بالا انتخاب کنید تا رسید به شما نمایش داده شود:

تراست ولت

۱۰. در کیف پول پنکیک سوآپ خود ارز دریافتی را ببینید.

تراست ولت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا