ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

بیت کوین (BTC) همچنان در چند روز اول سال جدید به پایین‌تر از سطح روانی ۵۰،۰۰۰ دلار رسیده است که نشان‌ می دهد معامله گران خیلی خرید انجام نمی دهند. بابی لی (Bobby Lee)، مدیر عامل سابق BTCC گفت که خروج معامله گران چینی که تا ۳۱ دسامبر فرصت داشتند تا از صرافی های چینی خارج شوند، ممکن است قیمت ها را در پایان سال پایین نگه داشته باشد.

نمودار-بازار

BTC/USDT

بیت کوین در چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۸،۷۲۰ دلار) و حمایت قوی ۴۵،۴۵۶ دلار معامله شده است. هر دو میانگین متحرک در حال کاهش هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی است که نشان می دهد فروشنده ها قدرت بیشتری دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، فروشنده ها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر ۴۵۴۵۶ دلار کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، مرحله بعدی روند نزولی به ۴۲۰۰۰ دلار و سپس به ۴۰۰۰۰ دلار می تواند آغاز شود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، جفت ارز BTC/USDT می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۲،۳۳۲ دلار) افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید باشد که می تواند به سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸% در ۵۸،۶۸۶ دلار برسد.

بیتکوین

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در محدوده ۴۵،۴۵۶ تا ۵۱،۹۳۶.۳۳ دلار است. قیمت به ۴۵،۴۵۶ دلار بازگشته است و اگر خریداران این جفت ارز را به بالای ۵۰-SMA برسانند، نشان دهنده انباشت در سطوح پایین تر است. این می تواند قیمت را به ۵۱۹۳۶.۳۳ دلار برساند.

برعکس، اگر قیمت از ۵۰-SMA کاهش یابد، فروشنده ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا این ارز را به زیر ۴۵،۴۵۶ دلار بکشند. اگر آنها موفق شوند، می تواند روند نزولی را با هدف بعدی ۳۸۹۷۵.۶۷ دلار از سر بگیرد.

بیت کوین

LUNA/USDT

LUNA در حال تلاش برای از سرگیری روند صعودی خود است، اما خرس‌ها برنامه‌های دیگری دارند و نزدیک به ۹۳.۸۱ دلار می‌روند. اگر قیمت بار دیگر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸۲ دلار) بازگردد، نشان می دهد که خریداران خرید انجام داده اند.

جفت ارز LUNA/USDT سعی خواهد کرد به بالای ۹۳.۸۱ دلار برسد و بالاترین قیمت تاریخ را در ۱۰۳.۶۰ دلار به چالش بکشد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می تواند شروع مرحله بعدی روند صعودی به ۱۳۵.۲۶ دلار باشد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان دهنده تغییر در روند کوتاه مدت خواهد بود. سپس این جفت ارز می تواند تا ۶۵.۱۵ دلار کاهش یابد.

لونا

جهش ۸۱.۱۱ دلاری با فروش در منطقه بین ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۹۲.۳۵ دلار و ۶۱.۸ درصد اصلاحی در ۹۵.۰۱ دلار مواجه است. فروشنده ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۲۰-EMA و خط روند صعودی بکشند.

اگر این کار را انجام دهند، می تواند به ۸۴ دلار و سپس به ۸۱.۱۱ دلار کاهش یابد. شکستن و بسته شدن زیر این حمایت می تواند نشان دهنده بازگشت فروشنده ها به بازی باشد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط روند صعودی برگشت، خریداران سعی خواهند کرد که این جفت ارز را به بالای ۹۵.۰۱ دلار برسانند و مقاومت را در ۱۰۳.۶۰ دلار دوباره تست کنند.

لونا

FTM/USDT

فانتوم (FTM) از مقاومت ۲.۶۷ دلار رد شده است که نشان می دهد فروشنده ها با قدرت از این سطح دفاع می کنند. جفت ارز FTM/USDT می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد که می تواند به عنوان یک حمایت قوی عمل کند. افزایش متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲.۰۳ دلار) و RSI بالای ۶۸ نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است.

بسته شدن بالای ۲.۶۷ دلار نشان می دهد که خریداران قدرت گرفته اند. سپس این جفت ارز می تواند حرکت خود را به سمت بالا و ۳.۱۷ دلار و سپس به ۳.۴۸ دلار آغاز کند. فروشنده ها باید قیمت را به زیر ۲ دلار بکشند و حفظ کنند تا احساسات صعودی را باطل کنند.

فانتوم

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد قیمت می تواند بالاتر از مقاومت در ۲.۶۷ دلار بسته می شود. اگر قیمت از ۲۰-EMA برگشت، خریداران دوباره سعی خواهند کرد تا با ۲.۶۷ دلار بر این سد غلبه کنند. اگر این اتفاق بیفتد، حرکت به سمت بالا می تواند آغاز شود.

در مقابل، اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA بشکند، نشان می‌دهد که حرکت صعودی کوتاه‌مدت ممکن است ضعیف شود. سپس این جفت ارز می تواند به ۵۰-SMA و بعداً به حمایت قوی ۲ دلار سقوط کند.

فانتوم

ATOM/USDT

کازماس (ATOM) در ۱ ژانویه در بالای مقاومت بالای ۳۴ دلار بسته شد. اگر قیمت بالای ۳۴ دلار باقی بماند، حرکت صعودی می تواند بیشتر شود و جفت ارز ATOM/USDT می تواند تا ۳۸ دلار و بعداً به ۴۳.۲۸ دلار افزایش یابد. میانگین های متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده اند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد خریداران کنترل را در دست دارند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت شکسته شود و به زیر ۳۴ دلار بسته شود، نشان می‌دهد که فروشنده ها قدرت بیشتری خواهند داشت. سپس می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸ دلار) کاهش یابد.

اگر این جفت ارز از میانگین متحرک کمتر شود، کاهش می تواند تا ۲۵ دلار افزایش یابد.

کازماس

RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد خریداران دست بالا را دارند. اگر قیمت از ۲۰-EMA برگشت، این نشان می دهد که احساسات مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید با قیمت پایین تر هستند.

حرکت صعودی می تواند در یک استراحت از سر گرفته شود و بالای ۳۷ دلار بسته شود. برعکس، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشند، ممکن است منجر به سیو سود از سوی معامله‌گران کوتاه‌مدت شود. این ممکن است قیمت را به ۵۰-SMA کاهش دهد.

کازماس

ONE/USDT

هارمونی (ONE) به خط روند نزولی رسیده است که در آن فروشنده ها احتمالاً مقاومت سختی خواهند داشت. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، این آلتکوین می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۲۴ دلار) کاهش یابد.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین تر بیاید، نشان می دهد که این احساسات صعودی باقی می ماند و معامله گران در حال انباشتن در کف هستند و خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند.

اگر آنها موفق شوند، شروع یک حرکت جدید را نشان می دهد. اولین هدف صعودی ۰.۳۴ دلار است و شکست بالاتر از آن می تواند منجر به تست مجدد در ۰.۳۸ دلار شود. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰.۲۱ دلار برسد، این دیدگاه مثبت باطل می شود.

هارمونی

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک الگوی فنجان و دسته را نشان می دهد که در یک استراحت کامل می شود و بالای ۰.۲۹ دلار بسته می شود که هدف ۰.۳۸ دلار دارد و فروشنده ها احتمالاً مقاومت قوی در ۰.۳۴ دلار خواهند داشت.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، می تواند به میانگین متحرک کاهش یابد. اگر این حمایت شکست بخورد، جفت ارز ONE/USDT می تواند تا ۰.۲۱ دلار کاهش یابد. جهش از این حمایت می تواند محدوده را برای مدتی بین ۰.۲۱ تا ۰.۲۷ دلار حفظ کند.

هارمونی

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا