ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

معرفی بهترین کیف پول های شیبا اینو

بهترین کیف پول شیبا

اگر هدف شما ذخیره‌سازی طولانی‌مدت ارز دیجیتال شیبا است، پس باید به دنبال کیف پول‌های سخت‌افزاری باشید. کیف پول‌هایی مانند لجر (Ledger) یا ترزور (Trezor) برای تعامل با شبکه اتریوم و همچنین ایمن نگه داشتن توکن SHIB شما برای مدت طولانی عالی هستند. کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌ عنوان امن‌ترین راه برای ذخیره رمزارزها برای مدت طولانی پذیرفته شده‌اند.

اگر قرار است به طور منظم از SHIB خود استفاده کنید یا از آنها برای ترید بهره بگیرید، استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری شما را محدود می‌کند و کار برای شما مشکل می‌شود. در این شرایط استفاده از کیف پول نرم افزاری مانند کیف پول تراست والت (Trust Wallet) یا کیف پول متامسک (MetaMask) انتخاب مناسبی برای شما است. صرف نظر از اینکه در نهایت کدام کیف پول را انتخاب می‌کنید، مهم است کیف پولی را پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد حضانت SHIB خود را حفظ کنید. بعضی از کیف پول‌ها حضانتی (Custodial) و برخی غیر‌حضانتی (Non-custodial) هستند. به این معنی که در کیف پول‌های غیرحضانتی، کلید خصوصی کاربر کاملاً در اختیار خودش است و دارندگان کیف پول هیچ‌ گونه دسترسی به کلید خصوصی کاربر ندارند اما در کیف پول‌های حضانتی، کیف پول، اختیار کلید خصوصی کاربر را در دست می‌گیرد که در نتیجه این مدل کیف پول‌ها امنیت کمتری دارند.

راه دیگر این است که توکن شیبا خود را در صرافی نگهداری کنید که البته  نگهداری SHIB خود در صرافی تنها در صورتی توصیه می‌شود که قصد معامله با آنها را دارید؛ زیرا نگهداری توکن‌ها در صرافی به طور کلی روش امنی برای نگهداری ارز‌های دیجیتال نیست.

نحوه برداشت از صرافی و واریز به کیف پول شیبا

ابتدا باید کیف پول شیبا خود را دانلود و راه‌اندازی کنید.

چه از یک کیف پول مرورگر مانند متامسک (MetaMask) یا یک کیف پول دسکتاپ مانند اکسودوس (Exodus) استفاده می‌کنید، ابتدا باید آن را راه‌اندازی کنید. پس از راه‌اندازی کیف پول و کپی کردن و ذخیره ایمن عبارت ۱۲ تا ۲۴ کلمه‌ای خود، حالا کیف پول شما آماده است تا به مرحله بعدی یعنی برداشت از صرافی و انتقال به کیف پول شیبا بروید.

آدرس را از کیف پول کپی کنید.

برخی از کیف پول‌ها یک آدرس خاص برای ارسال شیبا به شما می‌دهند، در حالی که برخی دیگر مانند متامسک به سادگی یک آدرس اتریوم به شما می‌دهند. از آنجایی که توکن شیبا یک توکن ERC20 است، می‌توان آن را با خیال راحت به هر آدرس اتریوم ارسال کرد.

توکن SHIB را از صرافی به کیف پول خود ارسال کنید

هنگامی‌ که آدرس را در کلیپ بورد خود کپی کردید، به صرافی‌ای که شیبای شما در حال حاضر در آن قرار دارد بروید. آدرس آن را در قسمت برداشت قرار دهید و ۶ کاراکتر اول و آخر آدرس را دوباره بررسی کنید. پس از اطمینان از اینکه آدرس را به درستی کپی و پیست کرده‌اید، گزینه Send را بزنید. وضعیت تراکنش خود را در مرورگر بلاک (Block explorer) بررسی کنید تا نگاهی به تراکنش خود داشته باشید.

نحوه واریز از کیف پول شیبا به صرافی

اولین قدم این است که تعیین کنید توکن شیبا خود را به کدام صرافی بفرستید. قبل از ارسال، مطمئن شوید که صرافی مورد نظر شما از توکن شیبا و شبکه مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند. معمولاً می‌توانید فهرستی از ارزهای پشتیبانی‌شده را در تب «کیف پول» یا «موجودی» صرافی حساب خود بیابید. هنگامی که مطمئن شدید که شیبا می‌تواند به صرافی ارسال شود، آدرسی را که پس از زدن دکمه «سپرده» به شما داده شده، کپی کنید.

SHIB را از کیف پول خود ارسال کنید

صرف نظر از اینکه از کدام کیف پول شیبا استفاده می‌کنید، روند ارسال شیبا به صرافی یکسان خواهد بود. توکن SHIB را در کیف پول خود پیدا کنید و دکمه ارسال را فشار دهید تا آدرس تنظیم شود. سپس، آدرسی را که از صرافی کپی کرده‌اید در قسمت «گیرنده» جای‌گذاری کنید. در مرحله بعد، مقدار SHIB مورد نظر برای ارسال به صرافی را پر کنید. از آنجایی که SHIB یک توکن ERC20 است، برای ارسال SHIB خود به موجودی ETH نیاز دارید. قبل از ارسال SHIB به کارمزدی که باید به شبکه پرداخت کنید توجه داشته باشید. بعد از اینکه مطمئن شدید که آدرس درست را قرار داده‌اید، مقدار مناسب را وارد کرده‌اید و کارمزد انتقال شما منطقی است، دکمه ارسال را فشار دهید. کد تراکنش خود را در بلاک اکسپلورر وارد کنید تا وضعیت انتقال خود را ببینید. از این لینک می توانید به سایت اتر اسکن مراجعه و تراکنش خود را رهگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا